Gå til innhold

Fotokonkurransen 2.0 runde 8: Lyd


birkulf

Anbefalte innlegg

Lyd

 

Kanskje ikke lett å feste lyd til et bilde, men det er mange muligheter til å assosiere et bilde med lyd. Kan være alt fra skrik og støy til musikk og sang.

Prøv å ta bilde der man "høre" lyden i situasjonen...

 

Bildene skal være tatt tidligst fredagen og senest i løpet av søndagen, men trenger ikke å leveres inn før påfølgende mandag 20.00! Det er også verdt å merke seg at vinnerbildet fra hver runde uten videre kan bli brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse på akam.no. Arrangøren av konkurransen har dessuten ansvaret for å underrette redaktøren på akam.no (faaeri) når nytt tema er lag ut og når bildene er lagt ut til avstemning.

 

Bildene i denne runden må altså være tatt tidligst fredag 10. november og senest søndag 12. november 23.59, mens fristen for å levere bidrag er mandag 13. november 20.00. Alle vil få en bekreftelse pr PM. OBS! Dersom du ikke har mottatt noen bekreftelse når konkurransen nærmer seg slutten, må du ta kontakt umiddelbart så vi kan få ordnet opp tidsnok!

 

Etter at konkurransen er avsluttet, blir bildene lagt ut med poll for avstemming.

 

Reglene for konkurransen:

1. Du må være fotografen bak bildet.

2. Bildet må være tatt mellom fredag og søndag.

3. Du står fritt til å tolke temaet.

4. ”Stemmefisking” er ikke tillatt.

5. Filstørrelse: MAKS 350KB.

6. Bildestørrelse: Lengste side skal max være 1280 piksler.

7. Bilder som tidligere er postet, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder mens konkurransen pågår, vil bli diskvalifisert.

8. Du kan KUN benytte ett bilde i konkurransen.

9. Arrangør/Vinner av forrige runde, har ikke anledning til å delta.

10. Vinneren av konkurransen arrangerer neste ukes konkurranse, og har dessuten ansvaret for å underrette redaktøren på akam.no (faaeri) når nytt tema er lag ut og når bildene er lagt ut til avstemning. (Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde.)

11. Vinnerbildet fra hver runde kan uten videre bli brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse på akam.no.

 

Ytterligere informasjon om konkurransen

 

Konkurransen avsluttes torsdag 16. november, klokka 21.00.

 

Bildene sendes til meg som PM

NB: Husk å oppgi bildets tittel og dato - klokkeslett som bildet er tatt.

 

 

Tidligere konkurranser:

7. Runde: Fristelse - Bildene

6. Runde: Stilleben - Bildene

5. Runde: Kommunikasjon - Bildene

4. Runde: Høst - Bildene

3. Runde: Kropp - Bildene

2. Runde: Stillhet - Bildene

1. Runde: Forfall - Bildene

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poeng så langt:

1. magneska, 11 poeng

2. glenulv, 8 poeng

3. sentimental, 7 poeng

4. Fribbern, 6 poeng

5. AuEn, 4 poeng

5. Tdale, 4 poeng

5. birkulf, 4 poeng

8. stoners, 3 poeng

8.-Redhead-, 3 poeng

10. sthlm, 2 poeng

11. MyBigMouth, 1 poeng

7255308[/snapback]

 

Gratulerer med seieren birkulf :thumbup:

Får bare ikke poengene til å stemme!

Trodde dette var statusen etter forrige gang (runde 6), men det er kanskje feil?

 

1. magneska, 10 poeng

2. glenulv, 8 poeng

3. sentimental, 7 poeng

4. Fribbern, 6 poeng

5. AuEn, 4 poeng

5. Tdale, 4 poeng

7. stoners, 3 poeng

8. sthlm, 2 poeng

9. MyBigMouth, 1 poeng

Lenke til kommentar
Poeng så langt:

1. magneska, 11 poeng

2. glenulv, 8 poeng

3. sentimental, 7 poeng

4. Fribbern, 6 poeng

5. AuEn, 4 poeng

5. Tdale, 4 poeng

5. birkulf, 4 poeng

8. stoners, 3 poeng

8.-Redhead-, 3 poeng

10. sthlm, 2 poeng

11. MyBigMouth, 1 poeng

7255308[/snapback]

 

Gratulerer med seieren birkulf :thumbup:

Får bare ikke poengene til å stemme!

Trodde dette var statusen etter forrige gang (runde 6), men det er kanskje feil?

 

1. magneska, 10 poeng

2. glenulv, 8 poeng

3. sentimental, 7 poeng

4. Fribbern, 6 poeng

5. AuEn, 4 poeng

5. Tdale, 4 poeng

7. stoners, 3 poeng

8. sthlm, 2 poeng

9. MyBigMouth, 1 poeng

7256431[/snapback]

 

 

Takk!

 

Hvordan fordeles disse poengene egentlig? Ser jeg står med 4 poeng, men jeg har vært med bare en gang. Er det 4 poeng for seier, 3 for 2. plass osv? Har ikke funnet noe info om dette...

Lenke til kommentar
Tiden er ute - bilder kommer snart. Må bare finne ut hvordan jeg får laget en avstemming/poll... Noen som vet hva jeg må gjøre? Kan jeg gjøre det selv, eller må jeg ta det med en moderator?

 

Birkulf

7279842[/snapback]

Bare legg ut bildene på vanlig måte, sammen med den bildetittel fotografen har valgt, så får vi tak i en moderator til å opprette en poll etterpå.

Endret av sentimental
Lenke til kommentar
Tiden er ute - bilder kommer snart. Må bare finne ut hvordan jeg får laget en avstemming/poll... Noen som vet hva jeg må gjøre? Kan jeg gjøre det selv, eller må jeg ta det med en moderator?

 

Birkulf

7279842[/snapback]

Bare legg ut bildene på vanlig måte, sammen med den bildetittel fotografen har valgt, så får vi tak i en moderator til å opprette en poll etterpå.

7280239[/snapback]

 

Bildene er lagt ut.

 

Hvordan får jeg egentlig tak i en moderator? Leste et sted at det var bare å bruke 'Rapporter'-knappen, men der står det ganske tydelig at den IKKE skal brukes dette... "Denne funksjonen skal utelukkende brukes for å rapportere uønskede poster, poster som bryter med retningslinjene osv., ikke som en måte å kommunisere med moderatorer på for andre ting."

 

Mye mas om disse moderatorene, men det er kjekt å kunne til en annen gang :blush:

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg egentlig tak i en moderator? Leste et sted at det var bare å bruke 'Rapporter'-knappen, men der står det ganske tydelig at den IKKE skal brukes dette... "Denne funksjonen skal utelukkende brukes for å rapportere uønskede poster, poster som bryter med retningslinjene osv., ikke som en måte å kommunisere med moderatorer på for andre ting."

 

Mye mas om disse moderatorene, men det er kjekt å kunne til en annen gang  :blush:

7281007[/snapback]

 

Ja det kan du si. De dukker opp som fantomet når du minst aner det ;)

Ikke tenk på det mer du siden Moderator er overalt og snart er vel en poll oppe å går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...