Gå til innhold

Vurdering av Dell Inspiron 1501


Reticent

Anbefalte innlegg

Men det er jo kjipt å aldri kunne installere et 64bit OS fordi man har en bærbar med aller siste generasjon kun-32bit prosessor. Selv Sempron og Celeron har hatt 64bit i over 1,5 år nå. Både Core Duo T2050 og Core T1300 er kun 32bit prosessorer.

7786183[/snapback]

Jo, jeg er enig i det, jeg ville nok lagt enda noen kroner på bordet og kjøpt versjonen med 1GB RAM og Core 2 Duo T5500. Men samtidig vil nok de fleste ha svært liten nytte av å kjøre 64-bits operativsystem (og det gjelder nok en god stund framover).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har tråden glidd litt over i en V3205 tråd, men anyways, tenkte bare å nevne at jeg var på siba å kjøpe den idag. De har satt prisen ned til utrolige 5500! med 550kr i avslag med bonus kortet mitt fikk jeg den til ca 4950 :D førsteinntrykket er veldig bra. om det er interesse for det kan jeg lage en ny tråd med en liten test...?

Lenke til kommentar
nå har tråden glidd litt over i en V3205 tråd, men anyways, tenkte bare å nevne at jeg var på siba å kjøpe den idag. De har satt prisen ned til utrolige 5500! med 550kr i avslag med bonus kortet mitt fikk jeg den til ca 4950 :D førsteinntrykket er veldig bra. om det er interesse for det kan jeg lage en ny tråd med en liten test...?

7793671[/snapback]

 

Finner at den koster 6995 på nett? Er det noe jeg ikke har sett?

Lenke til kommentar

ja. jeg regna med den kosta 6995. men sjefen på siba kvadrat i sandnes hadde satt ned prisen tror jeg. altså kun i den ene butikken.. men du kan jo sjekke med din lokale siba butikk. og evt prute. grunn te at de satte ned pris så kraftig var at de hadde endel på lager (39stk) og måtte få de ut før den nye versjonen av samme maskin kom..

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Har nettopp spandert på meg en slik en! Dell har et tilbud på denne der de gir deg dobbel RAM (opp fra 512 til 1024) gratis.

 

Med TL50 x2,1024 mb minne, dvd-brenner, 80gb hd og ati x1150 med 256 mb minne må vel dette være et godt kjøpt til 7000 kr?

 

Det at skjermkortet er integrert, vil det si at det har delt minne med RAM'en? Eller er det 256 mb minne kun for skjermkortet?

7305799[/snapback]

 

Skjermkortet er integrert ja, du kan "gi" opptil 256 minne fra resten av systemet til skjermkortet. Hvis du fikk gratis Vistaoppgradering og 9-cellers batteri så synes jeg det var et brukbart kjøp.

7308493[/snapback]

hmm.... jeg har en inspiron 1501 med radeon 1150 256mb skjermkort, og hos meg står det at det har 700mb... tar VELDIG mye av hovedminnet!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...