Gå til innhold

Bytte til MAC?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vurderer å kjøpe meg en Macbook. Det jeg er avhengig av er å koble meg opp mot Windows 2000 - terminalserver, så har derfor hørt om Parallel software, som kan kjøre et lite vindu med windows i, fks for å spille spill på. Er dette gratis eller koster det noe? Kan ordne WINXP lisens osv. Driver også med nettradio, så er avhengig av meget god lyd, og kunne kjøre SAM Broadcaster.

 

Hvordan er lydkvaliteten på MAC? (kontra windows?).

 

Når det gjelder Photoshop, er jeg avhengig av det, og vil gjerne ha det på MAC. Blir jeg nødt til å kjøpe det?

 

Hvordan er det med MAC og piratkopiering egentlig? Er det mulig å kjøre piratkopiert Photoshop på en mac? (Spør for informasjonens skyld, det er ikke meningen å gjøre noe no-no her). Isåfall, beklager jeg:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Parallels Desktop koster noen kroner, men å kjøre spill på ei emulert maskin er bare å glemme. Det går ikke. Derimot så har man Bootcamp for å kjøre Windows native.

 

Jeg tror du må kjøpe Photoshop for mac, men om du har en windowslisens tror jeg du får det billigere.

 

Og ja, du kan kjøre piratkopiert photoshop på mac.

Lenke til kommentar

Skal du ha Photshop, så er det kun laget for PowerPC prosessorer, og vil fungere dårligere på Intel-macer. Les: Tregere. Etter nyttår vil Photoshop slippes i Unoversal Binary, så det kan kjøres på alt, med like god ytelse uansett!

Nå skal ikke jeg si noe om lydkvaliteten på macbook, men på min iMac er den knall, i forhold til mye annet jeg har hørt. Hvis du kontakter meg imorgen, kan jeg fortelle hvordan det er på Macbook Pro også. Når det gjelder at du trenger og kjøre Windows, så finnes Bootcamp, som er et program som tillater at du har en partisjon med Windows også... Så du får nok ingen problemer.

vet ikke hvordan det er med broadcasteren, men funker den i windows, vil den funke om du kjører windows på macen og. Men da er noe av poenget med mac borte, er det ikke?

Lenke til kommentar

Bare så du vet, PS går treeeeigt på MB! Er bare å vente på CS3 før det kommer til å gå til noe raskere.. Kjipt men sant.. :no:

 

Hvis du bruker ekstere høytalere eller headsett er lyden konge, men innebygde høytalere er innebygde høytalere og de er ikke de beste jeg har hørt.

 

Trenger du å kjøre windows, laster du ned bootcamp fra apple, eller så kjøper og laster du ned paralells, annbefaler paralells, men det krever litt av maskinen, så hvis du planlegger å kjøre paralells så skaff deg minst 1GB ram, allerhelst 2GB ville jeg tro. Det gode med paralells er at hvis windoze kræsjer, kan du bare slette en virtuell disk, og vips så er windows borte uten at du må partisjonere hele disken på nytt! :)

 

Tror ikke det skal være noe problem å koble seg opp mot windows 2000! ;)

 

Macbook FTW! :w00t:

Lenke til kommentar

Hei. Jeg vil minne om retningslinjenes punkt 8.

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

 

Jeg vil derfor be om at det om piratkopiering droppes i videre diskusjon. Om denne oppfordringen ikke følges vil det føre til stenging av tråden og advarselsøkning for de involvert.

 

For å svare på noe av det du spør om:

 

Når du kjører Windows via BootCamp vil maskinen din oppføre deg som en helt vanlig windowsmaskin. Dvs at spesifikasjonene på maskinen (i dette tilfelle MacBook) kan sammenlignes med en hvilken som helst annen pc (feks dell).

Å kjøre CS 1.6 burde ikke være et problem, men ved ønske om "tyngre" spill vil selvfølgelig det integrerte grafikkortet være en flaskehals.

 

BootCamp er forøvrig gratis, og det er også mulig å legge inn linux via BootCamp. Også Win Vista skal fungere. Husk bare at du må ha en Windows lisens, dette følger ikke med BootCamp (som er et gratis beta program fra Apple), og må kjøpes separat.

 

Håper dette svarte på noen spørsmål, men ikke nøl om å spørre om annet. Bare husk oppfordringen øverst i dette innlegget

Lenke til kommentar

Vil legge til at CS, og resten av Half life spillene(steam), virker på mac i Mac OS X, vis du kjører programmet gjennom Crossover, http://www.codeweavers.com/products/cxmac/

Programmet er i beta, og kan testes gratis i 60 dager, kjenner en som spille C-S Source på sin Macbook, g vett at flere kjører dette.

Crossover er en wine emulator(tror det er det det heter), som gjør at du kan instalere og kjøre mange (ikke alle), programmer uten at du trenger dual-boot.

Bare et tips:)

Lenke til kommentar
Saken er at det må emuleres, og vil gå meget tregere enn vanlig. Derfor bedre og legge inn windows på en egen partisjon og spille derfra, om du er interessert i spillytelse..

7248534[/snapback]

CrossoverOffice er ikke en emulator. Så vidt jeg vet så er CrossoverOffice basert på Wine som er en implementasjon av Windows API-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...