Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

tips og guids for bra masasje


EvenEleven

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ei jente jeg liker som alltid ligger og "sover" mot pulten på skolen. Har så lyst å gå bort å gi henne massasje, men er redd ferdighetene mine ikke er gode nok. Bruker å gi mamma massasje, hun sier jeg er flink, menat jeg tar litt for hard i noen ganger.

 

Noen som har noen tips til massasje i nakkeseksjonen?

Lenke til kommentar
Er ei jente jeg liker som alltid ligger og "sover" mot pulten på skolen. Har så lyst å gå bort å gi henne massasje, men er redd ferdighetene mine ikke er gode nok. Bruker å gi mamma massasje, hun sier jeg er flink, menat jeg tar litt for hard i noen ganger.

 

Noen som har noen tips til massasje i nakkeseksjonen?

7236822[/snapback]

 

haha. Skriker nerd ut av deg som gir di mor massasje. Det er jo bare spør om ho vil ha massasje. Ho vil nok si ja. Det er jo bare digg

Lenke til kommentar

takk for fine tilbake meldinger.

 

jeg lurte litt på spansk masasje jeg, hvordan er det? internet sider? bilder? tips:D kom med det!

 

 

 

og spesielt dere jenter, si hva dere liker...

 

jeg masere et par a veninne mine nesten vær dag og de blir temmelig fornøyd...bruker mye av det som står på linken der oppe...men ikke bli for grafsete.

 

 

 

og du som ville masere hunm jenta... hvis du har noen gode jente veninner øv på dem og spør hva di synes også beveger du deg sakte fra:P

 

 

jaja lykke til og håper folk kommer med tips og nett sider!

 

HADE! :w00t:

Lenke til kommentar

Hei :D

 

 

Av egne erfaringer så kan jeg fortelle det ikke rent så lite :p

 

Hvis det er ren nakkemassasje så vil jeg anbefale er å massere akkurat i hårfestet. Der hvor håret starter\slutter i nakken. Det er et veldig ømt og mykt sted, og mange jenter som stresser har ofte harde "knuter" der.

 

Et annet område er å massere på skuldrene, som er det vanligste og beste. Jeg liker å bruke tomlene til å skyve "huden" oppover. Hvis du plassere tomlene dine mot hverandre, sånn så tommel og pekefinger lager hver sin L ( den ene speilvendt) og legger dem på skuldrene så ser du det nok ;)

 

Du kan også ta tak på yttersiden av skuldrene og presse innover som avveksling, noen liker det, andre ikke.

 

Vel det var 1 av mine 50cents xD

 

 

Ps: Kalde hender + bar hud = Fy fy

Varme hender + bar hud = Bra jobba :p

Lenke til kommentar

noe som har funka for meg er å bruke ryggraden mye.

man kan også legge press med alle fingrene på toppen og dtryke nedover med gjevnt trykk, mange liker det de sier de for liten deilig frysning.

 

det er vell alt jeg kan tenke på akkuratnå... takk for litt nye svar og har fått gledelig mange visninger:D

 

 

 

HADE :w00t:

 

 

Edit : herrigud jeg skrev gledelig mange visninger, i skam!

Endret av mr-Steen
Lenke til kommentar
noe som har funka for meg er å bruke ryggraden mye.

man kan også legge press med alle fingrene på toppen og dtryke nedover med gjevnt trykk, mange liker det de sier de for liten deilig frysning.

 

det er vell alt jeg kan tenke på akkuratnå... takk for litt nye svar og har fått gledelig mange visninger:D

 

 

 

HADE  :w00t:

 

 

Edit : herrigud jeg skrev gledelig mange visninger, i skam!

7247610[/snapback]

 

2 av mine 50 cent

 

 

Hvis du skal ha en full kroppsmassasje, eller hele ryggen vil jeg anbefale at den du masserer ligger på et bord\seng som er ok å ligge på, hodet må kunne ligge helt rett. Bruk gjerne massasjeolje og start med lange trekk. Begynn helt nede ved rumpa, så langt ned det går og press sakte oppover langs med ryggraden. Aldri stryk rett på ryggraden, tror det kan gi skader. Myk opp hele kroppen med flere slike stryk opp og ned.

Lenke til kommentar
Er generelt sett bare deilig å bli tatt på. Trenger liksom ikke å gjøre noen spesielle "triks" for at massasjen skal være god. Så lenge gutten gidder og ikke tar for hardt i er det bare deeeeiilig. Jeg liker kos  :love:

7255408[/snapback]

Mye av trikset ligger nok der, men det er jo en fordel å være en god massør i tillegg. Da får man gjerne løst opp litt stivhet og liknende i tillegg, fremfor bare å få den psykiske effekten (selv om den psykiske effekten ikke skal undervurderes).

Lenke til kommentar

En ting som kan være lurt å huske på: det er lettere å massere hardere og hardere, enn å massere mykere å mykere. Dvs, begynn forsiktig og spør deg frem hvordan hun/han liker det.

 

 

 

En liten guide på hvordan berøre/massere en kvinne noen steder på kroppen:

 

Hodet: De fleste mennesker, både menn og kvinner, setter pris på om noen "koser" med hodet deres. Fingre som glir gjennom håret, en hårbørste eller fingre som masserer hodebunnen.

Tenk på hvordan frisøren gjør det.

Menn har en tendens til å glemme hodet og mange kvinner tør ikke spørre… men dersom du ønsker å gi henne noe spesielt, så er hodet definitivt ett godt sted å starte.

 

Ansiktet: Ansiktsmassasje er en kunst, en kunst kvinner som har opplevd det setter høyt.

Den beste stillingen er om du sitter, og hun ligger med hodet i ditt fang. Begynn med å plassere begge tomlene i pannen, rett over nesen hennes og jobb deg over hele pannen i lette, rolige sirkler.

Jobb deg videre nedover kinnbena, under øynene, svært lett på oversiden av øyehulen, kinnene, haken og til slutt leppene.

Fingrene dine skal aldri forlate ansiktet hennes, før du avslutter med å gi henne ett lett kyss på munnen.

To viktig element når det gjelder ansiktsmassasje: symmetri, la begge hendene gjøre det samme, rolige bevegelser, ansiktsmassasje er en svært avslappende massasje, men det forutsetter at den som masserer tar det rolig.

 

Ører: Ørene og da spesielt øreflippene er erogene soner de fleste glemmer. Bruk tommel og pekefinger på øreflippene.

 

Nakke: Nakken er stedet hvor all muskelspenning samles, så her har du muligheten til å hjelpe henne til å virkelig slappe av. Spesielt opphissende er det ikke med en tøff massasje, men om det utelukkende er det erotiske du er ute etter, så kan du med fordel bruke lette berøringer, kanskje kombinert med noen små kyss.

Nakken er ett av de mest sårbare stedene på kroppen og mange kvinner finner det svært opphissende dersom du stryker noen fingre oppover nakken og opp i håret.

 

Håndflater: Håndmassasje er antakeligvis en av de mest erotiske tingene du kan gjøre offentlig uten å risikere at onkel politi kommer og henter deg.

Hver håndflate er utstyrt med 40.000 nervetråder som bare venter på å bli stimulert!

Ta hennes hånd i dine og begynn med å lage små sirkler midt i håndflaten. Gradvis gjør du sirklene større, før du begynner å massere en og en finger…. Kast små blikk på ansiktet hennes med jevne mellomrom for å se hvordan hun liker det du gjør, dersom du gjør det rett vil hun ganske snart sitte med lukkede øyne og bare nyte… avslutt med noen små kyss.

 

Bryster: Brystene er nok den nest best kjente erogene sonen på kvinner. Husk at for de fleste kvinner er det området rett under brystet og ikke selve brystvorten som er mest følsom for berøring…

Noen kvinner elsker at du kysser, slikker og småbiter i brystene og brystvortene, andre hater det så her må du prøve deg frem litt på partneren din.

 

Ryggrad: Ryggraden er nervenes motorvei og naturlig nok svært følsom for berøring.

Dessuten markerer den slutten på nakken og begynnelsen på rumpa, begge deler svært erogene steder…

Ryggraden masserer du best ved å massere symmetrisk på begge sider. Begynn med rolige fingerstrøk, før du gradvis bruker litt mer kraft. Bruk begge tomlene og jobb deg hele veien oppover.

Du må ALDRI klemme hardt på selve ryggraden, det kan i verste fall påføre henne svært alvorlige skader.

 

Mave: Maven begynner der brystet slutter og stopper der underlivet begynner.

Dersom hun ikke er kilen kan du med fordel jobbe deg litt ut på siden og ned mot hoftene hennes også. En hånd som forviller seg nedenfor navlen (uten å rekke helt ned til…. Er også en sikker vinner)

 

Føtter & tær: Noen kvinner vil aldri la deg komme i nærheten av verken føtter eller tær. Det kan skyldes at de har en missoppfatning om at tær lukter vondt, eller de kan tro at de har stygge ben.

Den første og største utfordringen er å overbevise de om at du faktisk liker bena deres og at de ikke lukter vondt…

Om føttene er det å si at intet annet sted på kroppen er vi utstyrt med tykkere hud enn under føttene. Samtidig er føttene utstyrt med nesten like mange nervetråder som hendene, noe som gjør de svært godt egnet for massasje.

Selve massasjen foregår på samme måte som med håndmassasje, med ett fokus på kanten av foten. Spesielt rundt hælen elsker mange kvinner å kjenne sterke fingre.

Føttene er også den delen av kroppen som er bygget opp av flest ben, så føttene er ikke stedet hvor du skal vise hvor sterk du er.

Endret av g@bb@
Lenke til kommentar

Jepp, da har jeg registrert meg, og tenkte jeg kunne komme med et og annet tips i denne sammenhengen.

Noen er bare naturlig flinke til å massere, andre er skikkelig dårlige, men de fleste kan lære.

 

Noe som ikke er spesielt godt er det jeg vil kalle "hudmassasje." Opplevde dette for litt siden og det var ikke noe særlig. :nei: Kan forklares med at massøren skyver huden "rundt" istedenfor å gå i musklene. Det kjentes ut som man ble lugget i huden. Grunnen til at det ikke var godt var at han brukte flate hender til å skyve/dra huden oppover, og uten noe olje eller noen ting var det direkte vondt.

En annen ting er de som ikke kjenner forskjell mellom bein og muskler. Ikke masser rett på knokler og sånt...dette er ikke muskelknuter. For å kjenne forskjell, kjenn etter om det harde flytter på seg. Hvis det er helt urokkelig er det bein, hvis kulen "hopper" rundt når du trykker på den er det en muskelknute.

 

Hadde en kjæreste som kjøpte en stooor massasjebok. Denne leste han kapittel for kapittel og hver gang han hadde lest om en type teknikk testet han det ut på meg. Trenger kanskje ikke fortelle at jeg ikke led noen nød i det forholdet. :)

Kan absolutt anbefale en bok med mye bilder og sånt. Hvis man også er i ett forhold er olje å anbefale. Det gjør det hele litt enklere, i tillegg til at det hever nytelsen.

 

Håndmassasje:

En av mine favoritt-ting var at han pleide å massere hendene mine før jeg sovnet. Eller...dette gjorde vel igrunnen at jeg sovnet. Det bestod i at han holdt min hånd i sine to og begynte med å massere innsiden av hånden med tomlene. Tenk at alt skal "dras"(hehe...snakket jo nettopp negativt om dette...men ikke i hånda..)utover fra sentrum av håndflaten. bruk gjerne godt med tid på den "kulen" som ligger innenfor tommelen. Samme med utsiden av hånden. Dette er kjøttfulle områder som tåler at man er litt hardere. Ta så for deg en og en finger. Klem fingeren mellom egne fingre. Jobb fra innerste ledd og utover. Fingertuppene kan godt "klypes" mellom tommel og pekefinger.

 

Hode- og ansiktsmassasje:

Dette er bare fantastisk godt. Følg rådene i innlegget over. 90% av alle jenter liker at noen kjæler med håret deres. Det trenger ikke være så avansert. Stryking i hårfestet, spredde fingre som lager små sirkler i hodebunnen.

I ansiktet er det viktig å jobbe likt på høyre og venstre side. La begge hender gjøre samme jobben speilvendt. Samme gjelder her som på hendene: de mer kjøttfulle områdene tåler mer.

 

Andre ting kan være å kile på armen. Bare å la fingrene stryke lett over underarmen er utrolig deilig. Samme kan man gjøre på ryggen, hvis man er veldig usikker på dette med massasje.

 

Skuldre:

Skuldre og nakke er noe som ofte kan bli aktuellt med folk man ikke er kjæreste med. Snakk med den du masserer og be han/henne si ifra hvis det er for hardt eller for løst. Hvis du finner muskelknuter(harde små kuler som "hopper" når du trykker på de)spørr om du skal massere på de eller la de være. Noen liker å få de banket opp litt, andre er mer pinglete.

Når man sitter bak en person og masserer skuldre kan man "ta tak" oppå skuldrene og få ett ganske godt grep om øverste del av trapezius. Dette er en muskel som går fra skuldrene og nedover ryggen. Det er den man veeeldig ofte er stiv i, og gjerne om man er stresset. Hos noen må man være litt forsiktig, hos andre kan man ta i hardt.

En ting som også kan være digg er om man beveger seg ned på overarmene. Deltamuskelen, den som sitter øverst på armen, er ofte god å bli massert på. Noe særlig lenger ned enn dette er det ikke nødvendig å gå alltid.

 

Sånn...det var mine tips.

 

Prinsessan

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...