Gå til innhold

Pakke sent feil, Adorama svarer ikke. Hva da?!


Anbefalte innlegg

Første pakken jeg bestilte fra adorama.com fikk jeg 8 dager etter at ordren ble bekreftet. For tre uker siden leverte jeg inn min andre bestilling fra adorama.com.

Alt greit, bare at jeg ikke har sett snurten til pakken, som i følge pakkesporingen er levert på New Jersey, pengene er trukket fra kontoen og svar er ikke å få fra kundeservice :cry:

 

Jeg reagerte på stedene pakken var innom til sammenligning med min første bestilling. Sendte de en mail, fikk adressen min tilbake der de spurte om den var riktig. Det var den, og det sa jeg, det var det siste jeg hørte fra de:hmm:

 

The big question er da: hva gjør jeg om de ikke svarer i det hele tatt? Har sendt de minst fire mailer og bedt de ordne opp... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The big question er da: hva gjør jeg om de ikke svarer i det hele tatt? Har sendt de minst fire mailer og bedt de ordne opp... :thumbdown:

7230964[/snapback]

Det første du bør gjøre er å ta kontakt med banken din for å få pengene tilbake! Det kan jo fort bidra til at Adorama blir noe mer interesserte i å hjelpe...

 

Jeg har har handlet derfra selv uten problemer, men Adorama er jo desverre kjent for litt variabel kundeservice.

Lenke til kommentar
Kan banken hjelpe meg når jeg ikke får varene mine da? Kjøpt er kjøpt...

7231324[/snapback]

Hvis du har betalt med kredittkort så kan kredittkortselskapet hjelpe deg da selger ikke kan dokumentere at du har fått varene.

7231346[/snapback]

 

Kredittkortselskap; betalte med Visa, Sparebanken Vest. Pakkesporingen er jo solid dokumentasjon :ermm:

Lenke til kommentar

Hvis det er kjøpt med kredittkort (som Mastercard) og ikke debitkort er det godt mulig at kredittkortselskapet kan være til hjelp. Ellers går Adorama for å være en profesjonell gjeng, men det er mulig at epostventelisten er lang. Prøv en telefon eller kanskje til og med "Live help"-opplegget deres hvis du ikke har tilgang på fasttelefon eller skype.

Lenke til kommentar
Prøv en telefon eller kanskje til og med "Live help"-opplegget deres hvis du ikke har tilgang på fasttelefon eller skype.

7231491[/snapback]

 

Har de Live-help, altså? Kanskje jeg må prøve det. Grr, ukristelig at vi sover når de er våkne :roll: Kombinert med at jeg bare har bredbånd på jobb altså.

Lenke til kommentar

jeg har aldri hatt problemer med Adorama, men derimot med UPS, som de bruker ved forsendelser.

Har hovedaklig tatt kontakt med de på telefon når det har vært noen spørsmål, og oppfølgingen jeg har fått derfra har vært upåklagelig...

 

Du sier du har fått et sporingsnummer. Jeg tror jeg ville tatt kontakt med befrakter (UPS eller fed-ex regner jeg med)

Har opplevd kluss ved forsendelser via ups halvparten av gangene (4 av totalt 8) jeg har brukt UPS fra Adorama, så jeg har etterhvert benytte fed-ex, som på sine 5 forsøk har gjort en bra jobb. De gangene jeg har ringt det lokale UPS kontoret har de rimelig raskt klart å få pakkene på rett vei...

 

Største problemet med UPS er at om du vil ha omgjort leveringsadressen når pakken er på vei, så kan de ifølge sine prosedyrer ikke gjøre dette før de har hatt et misslykket leveringsforsøk på oppgitt adresse !!

høres kanskje rart ut, men dette er selvopplevd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...