Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

sikkerhetsbegrensning tcpip krasj


Anbefalte innlegg

Denne feilen gjør da at windows henger seg og eneste utvei er restart. Dette skjedde ikke på min gamle pcn som kjørte win2k. nå bruker jeg winxp sp2. Dette problemet ser ut til å oppstå når jeg bruker internet relaterte programmer. jeg får nett via canal digital og har usb wireless adapter fra 3com. Jeg har ikke mulighet for kablet nett eller å gjøre innstillinger i ruter.

 

pc specs:

 

asus m2n-e

amd am2 4200+ dual core

1gb corsair value

sapphire radeon x1900gt

5 stk IDE-harddisker

diverse annet

 

alt av nyeste versjoner av program og nyeste drivere er lagt inn så langt som mulig er.

pga denne feilen så kan jeg ikke ha pcn på over natten o.l for å laste ned ting etc

bruker abc bittorrent, msn og irc

 

er lei av at bare min pc skal ha problemer så trenger hjelp snarest

 

http://rpa.no/~mhs/diverse/Image1.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med SP1 kom det en begrensning i antall samtidige tilkoblinger i TCP/IP protokollen. Dette skapte litt hodebry for blant annet brukere av Nmap, som benytter en hel haug med koblinger under scanning. Det finnes en registry hack for å ordne dette, men jeg ville kanskje sjekket hvorfor dette oppstår før du fikser det... Om dette virkelig er problemet er vanskelig å fastslå, men jeg råder deg til å starte der.

 

Dersom du booter maskina di og logger inn som vanlig - kjør følgende kommando i et dos-vindu:

netstat -an

 

Rett etter boot skal du ha rundt 15-50 "linjer"/koblinger. Dersom du har mye mer enn 50 ville jeg tatt en scan med adaware, spybot, ditt AV-prog og Stinger. Lykke til!

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...