Gå til innhold

begrensett fps i wow


larry larve

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har et radeon sapphire x1900xt 256 kort og  når jeg fyrer opp wow(world of warcraft) så virker det som om kortet har en innebygget fps sperre. fps'en sperres på 60 og jeg lurer på om det er noen som har hatt det samme problemet. har prøvd å sette alt på minimum grafikk men det er fortsatt 60fps som er max?

7221915[/snapback]

 

ja det er en sperre det kalles Hz(Hertz) du har tilt spillet til 60 hZ og da faar ikke mer en 60FPS still det til 75 hvist du har LCD og mer vist du kan

Lenke til kommentar
har et radeon sapphire x1900xt 256 kort og  når jeg fyrer opp wow(world of warcraft) så virker det som om kortet har en innebygget fps sperre. fps'en sperres på 60 og jeg lurer på om det er noen som har hatt det samme problemet. har prøvd å sette alt på minimum grafikk men det er fortsatt 60fps som er max?

7221915[/snapback]

 

ja det er en sperre det kalles Hz(Hertz) du har tilt spillet til 60 hZ og da faar ikke mer en 60FPS still det til 75 hvist du har LCD og mer vist du kan

7223704[/snapback]

 

Fullstendig feil. 60Hz refererer til refresh-rate på skjermen og har INGENTING med FPS i spill å gjøre.

Lenke til kommentar
har et radeon sapphire x1900xt 256 kort og  når jeg fyrer opp wow(world of warcraft) så virker det som om kortet har en innebygget fps sperre. fps'en sperres på 60 og jeg lurer på om det er noen som har hatt det samme problemet. har prøvd å sette alt på minimum grafikk men det er fortsatt 60fps som er max?

7221915[/snapback]

 

ja det er en sperre det kalles Hz(Hertz) du har tilt spillet til 60 hZ og da faar ikke mer en 60FPS still det til 75 hvist du har LCD og mer vist du kan

7223704[/snapback]

 

Fullstendig feil. 60Hz refererer til refresh-rate på skjermen og har INGENTING med FPS i spill å gjøre.

7227578[/snapback]

 

det har alt å si, du skjonner siden skjermen ikke kan vise mer en la os si 60 Hz altsa 60 bilder i sekundet, saa vill ikke wow vie mer for den begrenser kortet til 60FPS ikke argumenter pa det for det er slik det er basta

Lenke til kommentar
har et radeon sapphire x1900xt 256 kort og  når jeg fyrer opp wow(world of warcraft) så virker det som om kortet har en innebygget fps sperre. fps'en sperres på 60 og jeg lurer på om det er noen som har hatt det samme problemet. har prøvd å sette alt på minimum grafikk men det er fortsatt 60fps som er max?

7221915[/snapback]

 

ja det er en sperre det kalles Hz(Hertz) du har tilt spillet til 60 hZ og da faar ikke mer en 60FPS still det til 75 hvist du har LCD og mer vist du kan

7223704[/snapback]

 

Fullstendig feil. 60Hz refererer til refresh-rate på skjermen og har INGENTING med FPS i spill å gjøre.

7227578[/snapback]

 

det har alt å si, du skjonner siden skjermen ikke kan vise mer en la os si 60 Hz altsa 60 bilder i sekundet, saa vill ikke wow vie mer for den begrenser kortet til 60FPS ikke argumenter pa det for det er slik det er basta

7241210[/snapback]

 

 

veldig enkelt forklart: Vertical synchronization aka V-sync "binder" fps'n til oppdateringsfrekvensen så det aldri blir "laget" flere bilder i sekundet enn hva skjermen klarer "tegne"

7241412[/snapback]

 

 

HVIS v-sync er enabled ja. Men det første utsagnet her var at "da skjermen kun viser 60Hz så kan ikke spill programmer generere mer enn 60fps" - og DET ER FEIL.

Lenke til kommentar
Poenget er vel helst at det ikke er noe poeng å ha høyere enn 60 fps da skjemen ikke klarer å oppdatere seg raskere uansett

7242491[/snapback]

 

Hvis man ikke har på v-sync får man mulighet for høyere antall fps.

7242508[/snapback]

Leser du ikke hva jeg sier?

JA, selvfølgelig kan du teoretisk få pcen til å tegne flere bilder, MEN skjermen (hvis du har LCD) vil UANSETT bare vise enten 60 eller 75 bilder i sekundet

Lenke til kommentar
Poenget er vel helst at det ikke er noe poeng å ha høyere enn 60 fps da skjemen ikke klarer å oppdatere seg raskere uansett

7242491[/snapback]

 

Hvis man ikke har på v-sync får man mulighet for høyere antall fps.

7242508[/snapback]

Leser du ikke hva jeg sier?

JA, selvfølgelig kan du teoretisk få pcen til å tegne flere bilder, MEN skjermen (hvis du har LCD) vil UANSETT bare vise enten 60 eller 75 bilder i sekundet

7242520[/snapback]

 

Jeg tenkte (feilaktig) at gjenoppfriskningshastighet på skjerm og antall bilder i sekundet produsert av skjermkortet ikke hadde noe med hverandre å gjøre. Men selvsagt har det det :blush: .

 

Fant forresten en meget beskrivende artikkel om Vsync vs FPS her:

http://www.tweakguides.com/Graphics_9.html

Endret av Caze
Lenke til kommentar

For ordens skyld kan jeg jo nevne at mange (muligens ALLE for alt jeg vet) LCD-monitorer kun viser maks 60 bilder per sekund uavhengig av om skjermen er satt til 60Hz eller 75Hz. Jeg vet dette høres ulogisk ut, men de har testet ut dette på flere skjermer på behardware.com.

 

Her er det de fant ut etter å ha testet 6 LCD-skjermer:

We logically came to ask ourselves about the optimum frequency of normal LCDs. Most support 60 or 75 Hz. We did a blind test of 6 monitors at the two frequencies. In the first case, there is theoretically one image every 16.7 ms and for the other this figure is 13.3 ms. Compared to our example of increasing from 50 to 100 Hz, we should logically get closer to the reaction time of 100 Hz at 75 Hz with our LCD monitors….but this isn´t what we found.

 

We found the following:

# 2 didn´t support 75 Hz and we would have a black or unstable image.

# 2 said that they supported 75 Hz, but when we measured the time between images we realised that they were in fact at 60 Hz.

# Finally, the last two really ran at 75 Hz…partially. In fact the monitors really displayed four images and then skipped the fifth. The sixth one was displayed normally. When we looked at the results, we realised that this skipped 5th image was to resynchronise the monitor at 60Hz. In fact, it really displayed 4 images in 67 ms whether it was at 60 or 75 Hz.

Ingen av de seks skjermene de testet var i stand til å vise mer enn 60 fps i praksis med andre ord (ViewSonic VX922 var en av skjermene de testet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...