Gå til innhold

Kan jeg konvertere til nynorsk?


medlem-102525

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel fritt å velje målform. Skulen er pliktig å tilby begge deler, om eg ikkje tar heilt feil. :)

 

Edit: "Etter gsl. § 39 nr. 2 velger foreldrene for sine barn om lærebøkene skal være på bokmål eller nynorsk. Regelen omfatter ikke lærebøker i norskfaget («morsmålet»), se nærmere i ."

 

Link

Endret av MK_Blackbird
Lenke til kommentar
Jeg synes nynorsk er mye finere enn bokmål. Mer lyrisk. Mye rikere språk. Jeg er ikke spesielt god i det, men kunne godt tenke meg å ha det som hovedmål, tro det eller ei. Jeg er veldig interessert i språk.

7219330[/snapback]

 

Yrkesvalg: Norsklærer.

 

Nei, egentlig er det ikke så ille, men jeg misliker å bli påtvunget å lære det.

Lenke til kommentar
Ja, men så er det like praktisk som å ha en sels evne til å ha straffeduell mot Ronaldo i VM-finalen når man skal bruke det i dagliglivet. :fun:

7219343[/snapback]

Pss.. Det er vel ikke noe problem! Jeg KAN jo bokmål helt greit, også.. Vil bare bli like god i nynorsk, som jeg er i bokmål..

 

....Kanskje jeg kan bli bi-mål? :p

Lenke til kommentar
Pss.. Det er vel ikke noe problem! Jeg KAN jo bokmål helt greit, også.. Vil bare bli like god i nynorsk, som jeg er i bokmål..

 

....Kanskje jeg kan bli bi-mål? :p

7219377[/snapback]

Ja, det er ganske greit, faktisk. Jeg anser meg selv som ganske flink i både bokmål og nynorsk og det er bra, for jeg har planer om å bli offentlig ansatt. :wee:

Lenke til kommentar
Jeg synes nynorsk er kjempedigg, og skulle likt og lært meg dette ordentlig, og hatt det som hovedmål. Kan jeg gjøre dette? Evt. hvordan? :)

7219097[/snapback]

 

Du er herved helten min, jeg ville mye heller snakket nynorsk en bokmål.

 

Er egentlig veldig synd at vi snakker dansk og ikke norsk.

Lenke til kommentar
Eg har alltid skreve bokmål heile livet mitt, sjølom eg flytta til ein plass der nynorsk var det vanlige talemålet .

7219565[/snapback]

Meeep, meep, meep. >.<

 

Nynorsk er et skriftspråk.

 

Forresten, om du får ha nynorsk til hovedmål, må du regne med at det blir lagt opp til mest egen læring. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...