Gå til innhold

bra spill skjerm? verdt 2300kr?


eXt3

Anbefalte innlegg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Widescreen er ikke egnet til spilling.

 

For noe tull...jeg har selv widescreen og spiller som bare det..

7218362[/snapback]

Widescreen kan brukes til spilling, men Viewsonic (f.eks) lager ikke sine widescreen-modeller rettet mot spill-freaker..

 

Er mest de som skal se film i 16:9-format som trenger widescreen.

 

Du kan gjerne bruke en widescreen-skjerm, men skal du kjøpe en skjerm for å spille, bør du ikke velge widescreen.

 

CS og andre spill blir bredere, og alt er bortkastet.

 

Endret: For å si det på en annen måte.

 

Man kan kjøre en monstertruck på veien.

Den er likevel egnet for "cross".

 

Man kan kjøre en VW Polo på en Formel1-bane, eller cross-bane.

Den er likevel egnet for vanlig vei.

7218389[/snapback]

 

Nå synes jeg du overdriver. Det aller meste går fint å spille på breiskjerm. I verste fall i uorginal oppløsning, men det er svært få spill man må gjøre det med for å få de til å fungere.

 

Jeg fant en dag en lang liste over hvordan spill taklet breiskjermformatet og hvilke patcher som evt. måtte til. Jeg bokmerket den dessverre ikke. Har hatt bruk for den to ganger etterpå uten å finne den tilbake. Så link gjerne om dere finner den siden.

 

Trådstarter: Etter min mening er responstid sterkt overdrevet. Jeg hadde inntil nylig en 19" med 20ms hjemme og den hadde en viss treghet. Så fikk jeg nylig en skjerm med 2ms på jobben. Jeg satt meg ivrig ned og skulle teste dette ut litt. Det måtte jo være en fantastisk forbedring. Men nei, jeg ble ganske så skuffet da jeg så at responsen var omtrent lik som på skjermen hjemme.

 

Ellers så ville jeg styrt unna 19" breiskjerm fordi de har for lav oppløsning i høyden (1440x900). Enten ville jeg valgt en tradisjonell 19" med 1280x1024 eller så ville jeg lagt i noen hundrelapper ekstra og fått en 20" med 1680x1050 og DVI fra ca 2700kr eller en 22" med samme oppløsning og DVI fra ca 3000kr. Lenke

 

Ellers så fant jeg en link til Widescreen gaming forum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan kjøre en VW Polo på en Formel1-bane, eller cross-bane.

Den er likevel egnet for vanlig vei.

7218389[/snapback]

Nå overdriver du hvertfall :)

 

Har selv widescreen og synes spilling er kjempe, flere spill støtter widescreen. Når det er sagt, så er det jo også ett poeng hvilke spill man spiller. Selv kunne jeg ikke tenkt meg noe annet enn Widescreen skjerm.

Lenke til kommentar
Widescreen er ikke egnet til spilling.

 

For noe tull...jeg har selv widescreen og spiller som bare det..

7218362[/snapback]

 

Widescreen funker fint til mange spill. men ikke fps spill som CS

7223893[/snapback]

De nyeste widescreenskjermene står da ikke vesentlig tilbake mht responstid tilsvarende 4:3 LCD skjermer? Må legge til at jeg ikke spiller fps spill selv, så her har jeg ingenting konstruktivt å bidra med erfaringsmessig utover at jeg aldri har sett at bildet "henger" pga skjermen, det er somregel andre ting som er skylden dersom det skjer.

Lenke til kommentar
Widescreen er ikke egnet til spilling.

 

For noe tull...jeg har selv widescreen og spiller som bare det..

7218362[/snapback]

 

Widescreen funker fint til mange spill. men ikke fps spill som CS

7223893[/snapback]

 

Hva begrunner du det som? jeg spiller mye cs og kjøpte WS delvis pga spilling! I cs så ser du mere med WS enn med standard skjerm så velge en 5:4 skjerm misster du masse informasjon!

 

Og hva begrunner du med at ws skjermer ikke er laget for spilling?

En av de som egner seg best til spilling som jeg vet om er lg204wt!

Lenke til kommentar
Widescreen er ikke egnet til spilling.

 

For noe tull...jeg har selv widescreen og spiller som bare det..

7218362[/snapback]

 

Widescreen funker fint til mange spill. men ikke fps spill som CS

7223893[/snapback]

 

Hva begrunner du det som? jeg spiller mye cs og kjøpte WS delvis pga spilling! I cs så ser du mere med WS enn med standard skjerm så velge en 5:4 skjerm misster du masse informasjon!

 

Og hva begrunner du med at ws skjermer ikke er laget for spilling?

En av de som egner seg best til spilling som jeg vet om er lg204wt!

7224081[/snapback]

 

Jeg kjøpte BenQ 20" ws skjermen. med den blir bildet dratt ut og hitboxene blir feil. du treffer bedre på cs med en vanlig skjerm.

 

jeg begynte å spille mye dårligere med den nye skjermen. når jeg byttet tilbake til den gamle. ble alt mye bedre igjen.

 

men dette er jo fra en Cs spillers syns punkt. jeg likte WS skjermen til andre spill som f.eks wow, gothic og mye mye annet. men ikke til CS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...