Gå til innhold

bra spill skjerm? verdt 2300kr?


eXt3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Widescreen er ikke egnet til spilling.

 

For noe tull...jeg har selv widescreen og spiller som bare det..

7218362[/snapback]

Widescreen kan brukes til spilling, men Viewsonic (f.eks) lager ikke sine widescreen-modeller rettet mot spill-freaker..

 

Er mest de som skal se film i 16:9-format som trenger widescreen.

 

Du kan gjerne bruke en widescreen-skjerm, men skal du kjøpe en skjerm for å spille, bør du ikke velge widescreen.

 

CS og andre spill blir bredere, og alt er bortkastet.

 

Endret: For å si det på en annen måte.

 

Man kan kjøre en monstertruck på veien.

Den er likevel egnet for "cross".

 

Man kan kjøre en VW Polo på en Formel1-bane, eller cross-bane.

Den er likevel egnet for vanlig vei.

Endret av tissedam
Lenke til kommentar

Det skal sies at 16:9 mest sannsynlig kommer til å bli standardformatet på spill i årene fremover også.

 

Anbefaler deg å lese litt på forumet, da det er flere som har spurt om det samme. Viktig å lese hvordan andre opplever skjermer, da etterslep og dårlige farger på skjermer ofte kan være et problem

Lenke til kommentar
for de spillene som ikke støtter det, er det ofte noen filer man kan endre for å få ws til å virke

 

Jepp så sant så sant..som regel så er det ikke mye som skal til for å få spill til å virke i widescreen...som f.eks Carbon :thumbup:

 

Jeg har widescreen, og liker det bedre til spill.

 

Helt enig..Nå når jeg spiller spill i widescreen så vil jeg absolutt ikke spille spill igjen på vanlig skjerm..that blows

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Widescreen er suverent til spilling, men WS skjermer har tradisjonelt ligget noe etter på etterslep, så du må passe på å finne en med god responstid. Hvis du ikke er hardcore spiller kan du spille på nesten hva som helst av skjerm.. Det er enda mer "keiserens nye klær" i spillutstyr enn i annet innen data.

Den skjermen du linker til er helt ok.

Lenke til kommentar
Det er jo klart at spill fungerer på widescreen-skjermer, men skal man kjøpe en skjerm for å spille på, anbefaler jeg en "normal" skjerm, og ikke widescreen.

 

Skal den brukes til andre ting som film og surfing, og ikke så "profesjonell" spilling, er widescreen god å ha..

 

Widescreen gaming er fremtiden og flere og flere skjermer kommer ut i widescreen og det samme skjer med spill også..... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...