Gå til innhold

Harddisk starter ikke


Anbefalte innlegg

Har et problem med ene hd'en min, som ikke vil starte opp. Når jeg skrur på pc'en kommer det tre "klikkelyder" fra disken etter et par sekunder, så skjer det ingenting, men etter noen sekunder kommer samme lydene. Deretter er det ikke liv i den.

 

Hadde i sommer et problem med samme disken, det som skjedde da var at den plutselig "forsvant" fra Min datamaskin, fant den i Diskbehandling, men der stod det at den ikke var formatert. Prøvde gjentatte ganger å formatere, men det gikk ikke. Mener å huske at jeg sjekket med WD Diagnostics og fant noe feil med den, men så plutselig fikk jeg formatert den, og den fungerte tilsynelatende fint.

 

Men nå får jeg altså ikke liv i den. Disken er en Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB. What to do, noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Formater disken ved hjelp av en annen pc, evt. en venn...

Etter dette skal den ver kompatibel... Mabey SATA kontrollerene har gått i disabled mode i bios... Ellers ville jeg bare Formatert den med en annen pc... Starta den opp i din egen pc... og så ville den nok vert der og helt funksjonel... Høres ut som om at bios har gjort interne endringer slik at du ikke finner igjen SATA disken din...

Kjører du IDE også btw? Tipper om du gjør det er det på den disken du har windows...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...