Gå til innhold

Simulering av elektroteknikk +++

Talker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ute etter et program hvor man kan konstruere releteknikk-skjemaer, pneumatikk/hydraulikk-skjemaer koblinger med PLS og lignende. Det er viktig at man kan simulere koblingen (hoved grunnen til ønsket)

Jeg hadde en gang fått tak i en demo av Automation Studio men klarer nå ikke å finne den på noen måte. Den hadde en tidbegrensning, men jeg rakk mye på den tia. Om noen vet om et programm som er som dette, med mine ønsker, så si ifra! Det bør dog ikke være så utrolig avansert/vanskelig.

Dete er kanskje vanskelig, men jeg takker på forrhånd! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Multisim er ett program... Er ikke helt sikker på om det er det du er ute etter... sjekk på google, og se om det var noe slik du er ute etter... har det på skolen vår, men er ikke sikker på om det er gratis (om det er ett krav da)

Skrevet

Har sett på programmet, og det virker bra det. Men det var mest "svakstrøm" Det jeg egentlig er ute etter er et program der hvor jeg kan lage styringer med kontaktorer og motorer. PLS kommer også godt med.

Kunne gjort mye for Automation Studio Demoen eller fullversjonen! :O

Skrevet (endret)

*Bump* :blush:

Føler at jeg maser nå, men er det ingen som har vært borti slik simulerings programvare?

Enn bare for pls da? Samme det. Et program for konstruering og simulering av enten pls, eller elektrokoblinger. :)

Endret av Talker
Skrevet (endret)
*Bump*  :blush:

Føler at jeg maser nå, men er det ingen som har vært borti slik simulerings programvare?

Enn bare for pls da? Samme det. Et program for konstruering og simulering av enten pls, eller elektrokoblinger. :)

7226172[/snapback]

hmmm på skolen bruke vi Syswin...vetsje om det er det du er etter: :hmm: .

Men det er sånn du kan lage ladder og logiskkretsdiagram.

Endret av Chakl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...