Gå til innhold

Trenger hjelp til å sette sammen vannkjølingen min


Anbefalte innlegg

Endelig ferdig med å kjøpe alle vannkjølings delene, så nå mangler det bare å sette det i pc'en.

Utstyret:

D-tek MP-5 pro cpu

D-tek MP-1 gpu

PA120.3 med shroud

MCP355 med moddet top

Yate loon vifter

Vanlig bay res

7/16" ID slange

Alt skal I CM Stacker.

 

1. Skal ha PAen I bunnen, men er litt usikker på om jeg skal bruke stikksag eller hullsag. Hva anbefaler dere?

 

2. Hva slags kjøle veske skal jeg ha i batterivannet?

 

3. Har 8 feet med 7/16 ID slange holder dette? Vis det ikke er nok så dropper jeg gpu blokken...

 

Takk for all hjelp, er første gang jeg setter sammen vann kjøling :D

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kaller jeg vannkjøling! :D Noe sier meg forøvrig at du har vært og snoket litt på xs :wee:

Jeg bestilte 5 meter slange. Brukte vel 1.5 meter, men nå som jeg skal bytte ut slangen med ny (samme slangen, bare "ny") er jeg ganske så glad for at jeg bestilte ekstra. Klarte å bruke altfor mye uv-dye, og nå har det farget av noe så voldsomt, og jeg skal skifte fra blå til rosa.

Det er en sticky som omhandler hva du skal ha i vannkjølinga. Kort sagt vil du ha destillert vann ("Batterivann", billigst på Esso) + korrosjonsbeskyttelse.

Lenke til kommentar

Noen ting jeg glemte, og takk for all hjelp.

Kjøpte 3.5M 35mm treskruer på jernia, vil det gå bra med yate loon viftene?

Viftekontrol så jeg kan undervolte viftene, hva er det som er bra?

 

Tilbake til hullsagen. Jeg har en slagbor burde ikke den fungere med 116mm hullsag?

Å ha radiatoren i toppen er fristende, men da må PSUen være i bunnen og dette gjør at varmen fra PSUen går oppover. Man mister også 80mm viften i toppen som trekker ut luft, da sitter man igjen med en 120mm vifte som trekker ut luft.

Lenke til kommentar

M3.5 skruer skal gå fint, jeg bruker M4 med min radiator og yate loon vifter.

 

Hva mener du med at varmen fra psuen går oppover? Min psu har en 120mm vifte som blåser lufta ut av kabinettet, den fungerer helt fint i bunnen. Samtidig har jeg også snudd hovedkortet opp ned :) . Husk at hvis du monterer din PA 120.3 i toppen, så vil alle de tre viftene blåse/suge luften ut, i hvert fall slik som er vanlig å ha det(og slik jeg skal ha det) :p

Lenke til kommentar

Det jeg mente med PSU'en er at den skaper varme selv om den har en vifte som blåser ut og den varmen vil stige i kabinettet.

Vis du har radiatoren i toppen og den blåser ut luft vil den blåse ut varm luft som er inne i pc'en, derfor vis den er i bunnen vil den blåse inn kald luft fra under kabinettet som vil gjøre det mer kjølig mener jeg da.

 

Var på clasohlson i dag, største de hadde av hullsag var 105mm :hrm: Tror jeg skal gå for dremel virker som det blir litt mer smooth enn stikksag.

Lenke til kommentar

Stikksag er nok bedre enn dremel. Husk å bruke smøring når du sager også! Ulempen med å putte radiatoren i bunnen er at du varmer opp resten av kabinettet. Har du den i toppen, tror jeg det ikke er mye forskjell, og de andre komponentene har det fint. Det aller mest hensiktsmessige er jo seff å ha radiatoren plassert helt utenfor kabinettet: null oppvarming av kabinett eller radiator ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...