Gå til innhold

Karakter for å bli bil mekaniker.


elektroboy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
man må sikkert ha over 4 i snitt for å komme inn på elektro

7202160[/snapback]

Nei, som regel trenger man ikke så høyt. Har flere venner som kom inn med under 3,5.

For å komme inn på TIP, VG1, trenger man ikke så høye karakterer, men for å komme inn på VG2 Kjøretøy, da er det lurt med over 4 i snitt.

Husk også at fraværet teller mye mer når man søker lærlingplass etter to år på skolen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Trenger ikke så gode karakterer får å bli bil mekaniker.

7270820[/snapback]

På skolen jeg gikk på i fjor, måtte man ha 4 i snitt for å komme inn på kjøretøy, og det er det det har vært de siste årene. Jeg har en kompis som kom inn på kjøretøy på andrevalget når det gjaldt skole, og han hadde bare 3,3 i snitt, så det varierer veldig fra skole til skole.

Lenke til kommentar

Kva karakterar du må ha for å kome inn på GK, VK1, VK2 osv... vil variere frå skule til skule og frå år til år.

 

Søk og sjå kva du kjem inn på, du har veldig mykje igjen for å gjere ein god jobb på skulen og ikkje ha fråvær. Du kan sjølvsagt få ein jobb på den lokale bilverkstaden med eit lågt snitt og ein del fråvær (ikkje at det er noko i veien med det), men dersom du har andre ambisjonar og kanskje eit ønske om å søke på forskjellige jobbar/lærlingeplassar så stiller du mykje sterkare med gode parpirer.

Lenke til kommentar
man må sikkert ha over 4 i snitt for å komme inn på elektro, men på mekken trur jeg ikke du trenger så gode karakterer.

Kompis av meg med ca 3.0 i snitt og moderat fravær kom inn på Elektro første opptak :)

Annen kompis kom inn på mekk med 2.3 i snitt å en del fravær, første opptak :)

Kom selv inn på Teknisk Byggfag med 2.7 i snitt å masse fravær, første opptak

 

Dette er jo da "VK1 Grunnkurs"

Lenke til kommentar

Gjer så godt du kan så vil sjansane alltid være større, hugs at poenget er ikkje kva karakter du får (satt litt på spissen), men at du faktisk lærer noko, ein med 5 i snitt har vanlegvis lært mykje meir enn ein med 3 i snitt, noko som vil være til stor hjelp i arbeidslivet.

 

Sett deg høge mål og jobb hardt for å nå målet så vil du være godt på vei.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Om du er født i 89 går du VK1 nå, med mindre du starta på skolen et år for tidlig.

I den gamle reformen gikk/går man vgs i denne rekkefølgen: GK->VK1->VK2

I den nye er det denne rekkefølgen: VG1->VG2->VG3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...