Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC restarter plutselig.


Anbefalte innlegg

(Spurte først på PSU-underforumet, men ser ikke ut til at det er problemet)

 

Har

ThermalTake Silent Butterfly 460W

AMD X2 4200+

Asus M2N-E

Sapphire X1900XT (256MB)

WD Raptor 74GB

Crative X-Fi Fatalty

 

Kjørt både Oblivion og HL2 i flere timer i et strekk uten problemer, men når jeg skulle kopiere en del filer (over VNC) og åpnet Firefox så restartet PC'en seg plutselig. Da kom den til punktet hvor den sender et beep og så restarta den deg igjen. Dette skjedde om og omigjen flere ganger før den kom seg videre. Min første tanke var da at PSU'en ikke var kraftig nok, men da skulle vel den ha streika i spill og?

 

Det skjedde nå igjen og da var det kun FF jeg var inne på, er litt rart å tro at en web-leser skal lage slike problemer.

 

Lurer litt på om det kanskje er temperaturen på skjermkortet som er problemet, men hvorfor streiker den ikke i spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså du mener at den restartet seg om og om igjen før du fikk startet opp OS, eller om og om igjen i OSet?

Hvis det er før, så ligger nok feilen i en delvis defekt hardwarekomponent.

Evt. kan kun driveren til hovedkortet være skadet, hvorav en oppdatering hjelper.

Hvis ikke så trengs det grundigere feilsøking.

 

Er det OS-relatert så er det vel standardrutinen med restart, reinstallering, formatering som funker.

Lenke til kommentar

Dette er en ny pc. Installerte HL2 og Oblivion på den og spilt de flere timer i strekk uten problemer. Så skulle jeg en dag kopiere filer over VNC, mens dette pågikk starta jeg Firefox. Da restarta PC'en seg plutselig, og da den skulle ha kom til det punktet hvor HK-produsentbildet vises og en beep-lyd blir spilt så kom det ein slags feilmelding-beep og ingenting vistes på skjermen. Så restarta den igjen og igjen (kom aldri forbi det BIOS-punktet). Dermed slo jeg den helt av og lot den være av i 10 sek og starta på nytt og merket ingen problemer. Kjørte etterpå Oblivion uten at noe skjedde.

Så en senere dag så åpnet jeg Ff (og var kun det programmet som kjørte) og det samme skjedde igjen.

 

Etter å ha lest litt på ATI's sider kan dette skylde et problem med temp-måleren på skjermkortet som setter i gang en restart for å redde kortet. Noe som er fikset i siste drivere. Ikke testet Ff etter driveroppdateringer.

Lenke til kommentar

Først og fremst trenger du mer informasjon om hva som er fører til restart. Sørg for at pc'en ikke restarter ved windows-feil:

 

Kontrollpanel -> system -> advanced -> Startup and recovery. Fjern haken ved "Automatically restart"

 

Neste feil vil gi en blåskjem med infomasjon om hva som gikk galt. Denne informasjon kan vært nyttig.

 

IP

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Men nå er feilen tilbake.

 

Da kom den til punktet hvor den sender et beep og så restarta den deg igjen. Dette skjedde om og omigjen flere ganger før den kom seg videre.

 

Går jeg inn i bios og slår på S.M.A.R.T så henger maskinen seg.

 

Ser ikke ut som det er varmen som er problemet. Da jeg ikke ser at den overstiger 45 grader. Ikke finner jeg ut noen metode til å sette på alarm om tenperaturen overstiger en viss grad heller..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...