Gå til innhold

Radiografstudiet noen erfaringer?


chris

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Ingen som har noen erfaringer eller blitt fortalt noe?

7287202[/snapback]

 

Veldig interissant studie, du lærer både om mennesker, sykdommer etc. + teknisk saker siden du jobber med maskiner.

 

Meen, i Norge får du deg ikke jobb som radiograf. Det kan jeg garantere deg, men i Danmark har de behov for MANGE radiografer. Så om du vil flytte på deg er det ett ok studie :)

Lenke til kommentar
Ingen som har noen erfaringer eller blitt fortalt noe?

7287202[/snapback]

 

Veldig interissant studie, du lærer både om mennesker, sykdommer etc. + teknisk saker siden du jobber med maskiner.

 

Meen, i Norge får du deg ikke jobb som radiograf. Det kan jeg garantere deg, men i Danmark har de behov for MANGE radiografer. Så om du vil flytte på deg er det ett ok studie :)

7298686[/snapback]

 

 

Hvorfor får man seg ikke jobb som radiograf i Norge?

Lenke til kommentar

Det er svært tynt med jobber i Norge for nyutdannede radiografer. Dette kommer av (bl.a) at antallet plasser på dette studiet er økt betraktlig de siste 5-10 år. Snittalderen blandt radiografer i jobb virker også relativt lav, og det er derfor lenge til de fleste når pensjonsalderen.

 

men det er et spennende studie...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvordan er mulighetene får å kunne jobbe som radiograf i Sverige?

7334106[/snapback]

 

Andre land, slik som Danmark og Sverige har ledige jobber. Men jeg nevnte Danmark fordi at de har få sykehus, men store avdelinger på de sykehusene de har. Slik at de har bruk for flere Radiografer, jeg tror også en den flytter til Norge for å jobbe. Fordi de får bedre lønn her.

Jeg har selv jobbe litt på sykehuset i Tromsø, og har sett at Røgnten, Anestesi, Intensiv og Operasjonsavdelingene har 90% Svensker og Dansker i jobb der. Slik at det kan også være en mulighet til at Danmark og Sverige trenger folk, I Norge er det letter å få jobb som sykepleier enn i de øvrige landene. Radiografene kommer fra hele Skandinavia for å jobbe i Norge pga lønnen.

Vet ikke hva de tjener i utlandet, og ikke i Norge heller.

Jeg vil anbefale deg å ta Radiograf utdanningen, flytte til Sverige eller Danmark og jobbe i 2 år, så komme tilbake til Norge å ta Stråleteterapaut vidreutdanning for radiografer med 2. års arbeidserfaring, og jobbe med stråling av kreftpasienter. Stråleavdelingene i Norge trenger sårt med folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...