Gå til innhold

lyd fra pc til stereoanlegg..


Anbefalte innlegg

Et lite stort problem:

 

Jeg prøver å koble lyden fra pc'en til stereoanlegget mitt. Jeg har nå koblet fra utganger hvor pc-høytalerene vanligvis er koblet til med en minijack --> phonoovergang. Mellom pc'en og aux'en på anlegget er det koblet en vanlig phonoledning. Problemet er at det kun kommer lyd i den ene høytaleren. Jeg har prøvd å koble motsatt og for å sjekka at ledningen fønker. og det gjør de. Har også sjekket med annen ledning. Kan det være noe feil med overgangen?

 

Håper noen kan svare litt kjapt, da det snart er fest og basar - da er det greit med skikkelig lyd...

 

Jeg bruker en p4. 1.4ghz

640mb ram

soundblaster live

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

var kanskje litt uklar ja... vi prøver igjen..

 

Jeg har koblet fra den ENE minijackutgangen - line out regner jeg med.. de har jo sluttet å skrive med bokstaver - kun med tegn.

 

I denne minijacken har jeg koblet til en minijack som utvider seg til to phonoutganger (som på en vanlig forsterker (la oss kalle denne dingsen en minijack adaptor) og fra disse er det koblet en phonoledning til anlegget (som ved vanlig kobling).

 

Hvis jeg kobler om ledningen til minijackadaboter (rød hvor den hvite var og motsatt.. skiftes lyden til den andre høytaleren.. dvs at det er kun den ene utgangen på minijack adaptoren som fønker ser det ut til)....

 

Kan det være feil med denne?

 

___

TV

Lenke til kommentar

Det er vel 2 phonokabler mellom adapteret og Aux inngangen? Det må det, en phonokabel leder "ei side høgre eller venstre". Phono'en har signal i midten og skjerm/jording ytterst på pluggen, minijacken har 3 ledere: høgre , venstre og jord/skjerm.

Har du 2 phonokabler og adapter kan det være en komponent som er "død" - leit etter discman ekstrautstyr, bruker en adapterkabel mellom tuner og PC høytalerene mine som kom fra en diskm.

Lenke til kommentar

har samme overgang.. sjedde det samme med meg. kun lyd på ene eller ingen..

 

grunnen til det var at minijack pluggen hadde bøgd seg.. grunnet litt for kort ledning til annlegget.

 

desse overgangane er så billige, så det du kan gjere e å bryte den opp, Studere korleis den er bygt sammen og lodde fast viss det er noe som e laust. teip går også.

 

du kan også sjekke phono kablen for brudd med gjennomslagstest på et multimeter.

 

99% prosent sikkert på at det er i minijack -> phono pluggen feilen ligger.. etter beskrivelsen du gir !

 

_________________

Amd 1400

Abit Kt7

512Mb Ram Apacer

Geforce 2Mx/Mx400 @218/381

55 Gb

PSU 235W og 145W

 

[ Denne Melding var redigert av: Okie85 på 2001-12-15 18:51 ]

Lenke til kommentar

Denne typen koplinger dere nevner er skummelt. Ikke av egen erfaring...

 

Likevel... direkte fra pc til hi-fi med minijack-RCA kan ødelegge forsterkeren.

 

Løsning. Optisk kopling..

evt en dings som koster ca 200 på Elfa.

 

Ville bare advare.. jeg bruker selv den skumle koplingen, men så har jeg enda ikke noe jeg kan kalle et Hi-Fi anlegg... venter på at det skal gå noe galt.. så får jeg en unnskyldning for å kjøpe noe som duger... og optisk kopling mellom pc og hi-fi seff.

 

Troxx

Lenke til kommentar

litt spenning må man ha :smile:

 

 

 

...har ikkje hatt merkbare problem på annlegget de 2 årene eg har hatt det slik..

 

men man vet aldri.

 

_________________

Amd 1400

Abit Kt7

512Mb Ram Apacer

Geforce 2Mx/Mx400 @218/381

55 Gb

PSU 235W og 145W

 

[ Denne Melding var redigert av: Okie85 på 2001-12-15 21:41 ]

Lenke til kommentar

jeg har hatt PC-en kobla til anlegge nesten siden det første lydkortet kom,tror ikke det som er problemet..

 

jeg har tro på den balanse teorien til en gutta over her, hviss ikke så er det sikkert 3.5jack-} phono kabelen som er gåen.

 

kanskje den ene inngang på forsterkenen har dratt i snora. prøv å sette left i right å vica versa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...