Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bil som 18-åring


Tommey

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

jeg begynner og nærme meg 18, eller.. 2 år til da men. så jeg begynner å tenke på hvilken bil jeg skal ha. må være en driftsikker bil, helst ganske billig å forsikre, hestekrefter er ikke så veldig nøye... bare det er over 120. tenker på en Honda accord, eller Nissan Primera.. kanskje Toyota Camry. har vel ikke så alt for mye penger, så en bil til over 30 000 er vel uaktuell.

 

men kan noen fortelle meg hvilkne biler som er billige og forsikre? og som ikke bruker så mye på mila.. må jo ha råd å kjøre den åg :!:

 

mvh, Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje ikke så lett og finne en Golf som er så driftsikker og pent kjørt lenger, som i tillegg skal være billig.. Japser er vel generelt best; Honda og Mazda o.l.

 

Men biler som ikke er billige å forsikre er "sportsbiler". Disse blir ofte en del dyrere. F.eks. Golf GTI, Ford MK, Cosworth osv. Biler med turbo er ihvertfall ikke billige å forsikre!

 

Du sier at hk ikke er så nøye. 120hk på en gammel bil er jo ikke akkurat så veldig lite da. Stort sett 2.0 litere som sitter i disse.

Og dessuten; større motor-> større bensinforbruk og større forsikring = dyrere.

Lenke til kommentar
...jeg begynner og nærme meg 18, eller.. 2 år til da men.. .... hestekrefter er ikke så veldig nøye... bare det er over 120....

7193163[/snapback]

 

:dribble:

 

gjør som meg, kjøp deg en audi a4... topp bil. 1.8 20V, 125hk før greenfilter og effektanlegg på strake 3".

7194924[/snapback]

 

Har akkurat samme motor, bare i en A3.. Skjønner ikke at du tørr å skrive det en gang jeg.. :p

 

Men.. Golf er da ingen liten bil til normalt bruk. Blir litt liten når 4-5 folk skal inn, men ellers er jo golf grei nok. Ingenting er som en laaav MK2 med 15" BBS/Ronal Turbo

Lenke til kommentar
Biler med turbo er ihvertfall ikke billige å forsikre!

 

brodern har en 850 T5R, og han betaler ikke så mye i forsikring.. så du tok feil

7194780[/snapback]

 

Vel, hvor mye betaler han i forsikring? "Ikke så mye" er litt løst. Hvilket selskap er bilen forsikret i? Hvor gammel er han? Hvor bor han? Hvor høy bonus har han, og hva slags sikkerhetstiltak som gir rabatt har han på bilen?

Lenke til kommentar
Vel, hvor mye betaler han i forsikring? "Ikke så mye" er litt løst. Hvilket selskap er bilen forsikret i? Hvor gammel er han? Hvor bor han? Hvor høy bonus har han, og hva slags sikkerhetstiltak som gir rabatt har han på bilen?

 

han en 20, bonusen er vel 20-30%, ikke mer, forsikringa er i gjensidige, sikkerhetstiltak, tja, airbag, alarm og abs? nei vet ikke helt. bor i hamar. tror han måtte ut med mer med Audi Coupe GT'n vi hadde. så selv om det er turbo så behøver det ikke koste så mye.. men att det er en Volvo hjelper vel på ganske mye.. Cosworth og Audi S2/S4 er vel betraktelig mye dyrere.

 

tror det var 8000 og litt til uten kasko. men han har med kasko. kan høre med han hvor mye han betaler

Endret av Nish
Lenke til kommentar
Vel, hvor mye betaler han i forsikring? "Ikke så mye" er litt løst. Hvilket selskap er bilen forsikret i? Hvor gammel er han? Hvor bor han? Hvor høy bonus har han, og hva slags sikkerhetstiltak som gir rabatt har han på bilen?

 

han en 20, bonusen er vel 20-30%, ikke mer, forsikringa er i gjensidige, sikkerhetstiltak, tja, airbag, alarm og abs? nei vet ikke helt. bor i hamar. tror han måtte ut med mer med Audi Coupe GT'n vi hadde. så selv om det er turbo så behøver det ikke koste så mye.. men att det er en Volvo hjelper vel på ganske mye.. Cosworth og Audi S2/S4 er vel betraktelig mye dyrere.

 

tror det var 8000 og litt til uten kasko. men han har med kasko. kan høre med han hvor mye han betaler

7200082[/snapback]

 

jeg tror det har noe med statistikken og gjøre.. sikkert ikke så mange ungdommer som kræsjer de bilene der, og dermed blir det billigere.. har en kompis som som har en toyota celica GTI 92mod., og han betaler lite i forskring.. husker ikke helt, men +-10000. og da regner jeg med at det er en god statistikk på disse bilene? .. dem er jo lista på 50-60k og opp? også har jeg lest en plass, mulig på et annet forum, om en som hadde en fiat ol. med turbo, og vis jeg husker rett, tror jeg han nevnte rundt 7000 .. men den bilen var skjelden i norge.

 

også har det jo også med hvor du bor henne, om du bor i en storby, så vil jeg tro at forsikringen blir litt dyrere.. og vis du kjøper diesel og stv. så får du nok billigere forsikring, regnes ikke som ungdomsbil (fleste av dem) .. eller du kan kjøpe deg en godt veteran? :p

men jeg har fått inntrykk av at mazda 626 er en grei bil og forsikre?

nå vet ikke jeg helt, har ikke bil selv enda .. men skal kjøpe meg en mazda rett over nyttår ;D

 

lykke til med kjøpet ;D

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke en Saab 9000 nonturbo? :)

 

Komfy biler, som generelt sett går og går. Litt problemer med rust, dog.

 

I forhold til forsikring er det flere faktorer som virker inn. Jo flere som kjører en bil, jo flere kræsjer den, og det vil ofte ha negativ innvirkning på premien.

 

Som sagt flere.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
...jeg begynner og nærme meg 18, eller.. 2 år til da men.. .... hestekrefter er ikke så veldig nøye... bare det er over 120....

7193163[/snapback]

 

:dribble:

 

gjør som meg, kjøp deg en audi a4... topp bil. 1.8 20V, 125hk før greenfilter og effektanlegg på strake 3".

7194924[/snapback]

 

 

hehe kjører du med 3" anlegg på den bilen med sugemotor så vil du miste hester istedenfor og tjene hester :p

Lenke til kommentar

Beklager å måtte si det, men 18 åringer i norge burde ikke kjøre noe bil med mer en 50hk, og bilen bør være pansret... Kjøreopplæringen i norge er helt på trynet, og mange av de som får lappen skulle aldrig hatt den... Kjenner flere som nylig har fått lappen, men som ikke tørr å kjøre ut på motorveien fordi ingen sitter ved siden av og forteller hvordan det skal gjøres, de lukeparkerer ikke, parkerer ikke slik at de må rygge ut igjen, for det klarer de ikke osv.... Sier ikke at dette gjelder ALLE, men veldig mange har jeg sett... Også har man dem som er "verdensmester" samme dag som lappen er i boks. Har selv vært der, og når jeg tenker tilbake på den tiden, er jeg glad jeg lever i dag.

Lenke til kommentar
Beklager å måtte si det, men 18 åringer i norge burde ikke kjøre noe bil med mer en 50hk, og bilen bør være pansret... Kjøreopplæringen i norge er helt på trynet, og mange av de som får lappen skulle aldrig hatt den... Kjenner flere som nylig har fått lappen, men som ikke tørr å kjøre ut på motorveien fordi ingen sitter ved siden av og forteller hvordan det skal gjøres, de lukeparkerer ikke, parkerer ikke slik at de må rygge ut igjen, for det klarer de ikke osv.... Sier ikke at dette gjelder ALLE, men veldig mange har jeg sett... Også har man dem som er "verdensmester" samme dag som lappen er i boks. Har selv vært der, og når jeg tenker tilbake på den tiden, er jeg glad jeg lever i dag.

7257073[/snapback]

Dette trur jeg har mye med trafikkskolen å gjøre! En god trafikkskole sender ikke folk ut på veien før de har gjennomgått alt og mestrer alt.. Og det er ofte farligere med for svak motor. Forbikjøringer og det å komme seg ut på en trafikkert vei blir mye farligere da bilen nesten ikke orker å akselrere framover.. Men for mye krefter er heller ikke bra. Så jeg mener at mellom 90-140 hk er passe, men det kommer selvsagt an på hvordan bil det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...