Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp! Får ikke sove nok...


VikinGz

Anbefalte innlegg

Sliter med å sove for tia... jeg kan legge meg klokka 6 på kvelden og er trøtt som bare det, men når jeg legger meg så får jeg ikke såve før 2-3 tiden om natta..... UANSETT!

Jeg skal opp igjen i 6 tia... og slik går dagene....

Bør jeg oppsøke lege?

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du legger deg 6 om kvelden og skal stå opp 6 om morran vil du ende opp med 12 timers søvn. dette er altfor mye og vil faktisk gjøre deg slappere og kan gi deg hodepine.

 

ser at du ikke sovner før i 2-3 tida.

hadde jeg vært deg ville jeg tatt meg en joggetur eller en gåtur på kvelden, og så lagt meg rundt elleve om kvelden.

mellom 6 og 8 timers søvn er det som er passelig. noe mere enn 8 timer er ikke anbefalt.

 

ps.

viktig at du ikke sover noe på dagen, dette ødelegger døgnrytmen din hvis du skal komme inn i en.

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Hold deg unna sterke lyskilder 2 timer før du skal legge deg. En LCD-skjerm tilsvarer dagslys. Og kroppen regulerer søvnrytmen etter lyset.

 

Ikke legg deg på tom mage. Ikke på full mage heller. Spis ca 1-2 timer før du legger deg.

 

Er det noe du bekymrer deg for, og tar med deg til sengs - må du finne en eller annen form for midlertidlig løsning på det før du legger deg.

 

Ha ca 17-18'C inne på soverommet ditt. Og velg dyne deretter. Skal ikke være for varmt, ei heller for kaldt.

 

Trenger du sovemedisin kan det være greit å høre med legen om du kan få resept på "Vallergan". Det er egentlig en allergimedisin, men slo feil ut. Derfor brukes den i dag som en ikke-vanedannende sovemedisin. Ulempeen er at den virker sløvende til langt utover dagen. Men når du kvikner til, så kjenner du at du har sovet godt..

 

Lykke til..

 

Og til slutt; Skal du ha sex med dama, så be henne om å begynne å komme tidligere :p

Lenke til kommentar
Når legger du deg? Hvis jeg legger meg for tidlig ender det alltid med at jeg ikke får sove før utpå morgenkvisten.

7180519[/snapback]

Kommer på det samme om jeg leger meg i 6tia, 8 tia, 12 tia altså jeg sovner aldri før i 2-3 tia om natta og jeg er dødstrøtt når jeg våkner om morgenen. og sovner som 30min for lenge slik at det blir ett stress me å komme seg på jobb....

Jeg holder meg som regel unna og se tv/sitte forran datamaskinen 1-2 timer før jeg legger meg... (bruker tia på å rydde litt, ta oppvask o.l)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sikker på at du ikke har en veldig stressende hverdag?

 

Hadde det sånn også i min forrige jobb. Fikk ikke mer enn 6 timers søvn de fire første dagene, og fredags ettermiddag slokner jeg helt for å ta meg inn, og sover da de timene jeg trenger.

 

Men jeg legger meg ikke 18, sovner 03 og står opp 06...

Lenke til kommentar
Sliter med å sove for tia... jeg kan legge meg klokka 6 på kvelden og er trøtt som bare det, men når jeg legger meg så får jeg ikke såve før 2-3 tiden om natta..... UANSETT!

Jeg skal opp igjen i 6 tia... og slik går dagene....

Bør jeg oppsøke lege?

7180478[/snapback]

Du får nok ikke sove på natta fordi du sover på ettermiddagen. Dropp heller ettermiddagsluren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...