Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor kjøpe billigere deler til Mercedes?


Anbefalte innlegg

Min far har en '92 Mercedes S-klasse som sårt trenger noen nye deler. Finnes det noen gode alternativer til Bertel O. Steen?

 

Vet min far benytter Jensen bil i Drammen til service og reparasjoner til vanlig (som nok er noe rimeligere enn BOS), men tenkte nå å bytte bl.a. eksosanlegg selv. Automateriell kan visst skaffe bakre del av eksosanlegget men ikke mer.. Svendsen eksos, som jeg trodde lagde de delene de ikke hadde(?), sier at det bare er mulig å skaffe originale eksosdeler til denne bilen...

 

Frontlykta har dessuten fått smake en stein, og antar dette ikke er å finne i Biltemakatalogen? ;)

 

Takker for tips om forhandlere av deler til Mercedes generelt og kanskje S-klasse spesielt.

 

Det er en 92- modell SE300 det er snakk om dersom noen vil sende meg et konkret tilbud på PM.

 

Er det forresten noen som tar på seg sveising av slike anlegg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
www.mekonomen.no har også bildeler til ikke så gale priser.

 

Har du sjekket opp produsentenes kataloger?

 

Mekonomen hadde ikke hele front systemet til min A4, måtte kjøpe alt hos Hansen og Simonsen der Katalysator og fleksibelt endeledd var i et.

 

Lykke til.

7199001[/snapback]

 

Mekonomens priser på uorginale Mercedes-deler er dyre, i forhold til det faktum at de faktisk er uorginale! Sjekket prisene på flere ting til min 124-modell og jeg endte opp med å ikke kjøpe en eneste del p.g.a prisen...

 

Kjøper heller brukt eller fra utlandet! Det er den eneste måten å få kjøpt Mercedes-deler i en prisklasse som hører hjemme på denne planeten!

 

Får ikke sagt det nok: At Mercedes klarer å drive butikk med de prisene de har, er meg en STOR gåte! Har hatt min Mercedes i 6 mnd. og gjør nå alt jeg kan for å bli kvitt den fortest mulig! Føler meg lurt hver gang jeg bruker penger på den bilen! ALT de selger til de bilene er tre ganger så dyrt som andre bil-merker, uansett kvalitet eller produksjonskostnader... :no:

Lenke til kommentar

Sjekk ut denne linken, Stjerneservice skal vel ha rimelige deler til Mercedes. Har ikke handlet med de selv, men han fyren som driver sjappa er meget aktiv på news.no.teknologi.bil. Det inntrykket jeg sitter igjen med er at fyren som driver er meget servicevennlig, og ikke minst kunnskapsrik på Mercedes.

 

Mvh

 

Raimo

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Min far har en '92 Mercedes S-klasse som sårt trenger noen nye deler. Finnes det noen gode alternativer til Bertel O. Steen?

 

Vet min far benytter Jensen bil i Drammen til service og reparasjoner til vanlig (som nok er noe rimeligere enn BOS), men tenkte nå å bytte bl.a. eksosanlegg selv. Automateriell kan visst skaffe bakre del av eksosanlegget men ikke mer.. Svendsen eksos, som jeg trodde lagde de delene de ikke hadde(?), sier at det bare er mulig å skaffe originale eksosdeler til denne bilen...

 

Frontlykta har dessuten fått smake en stein, og antar dette ikke er å finne i Biltemakatalogen? ;)

 

Takker for tips om forhandlere av deler til Mercedes generelt og kanskje S-klasse spesielt.

 

Det er en 92- modell SE300 det er snakk om dersom noen vil sende meg et konkret tilbud på PM.

 

Er det forresten noen som tar på seg sveising av slike anlegg?

 

 

 

 

Har en soltak motor til mercerdes 220 serie. kjøpte den pga trodde den passet til det jeg hålder på med..men det men det gjorde den ikke....så er noen int så har jeg en liggende, ser helt ny ut.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Bilxtra har mye bra og billig :) De handler fra sørensen og balchen, romnes, hellanor osv. Kurante priser på det meste ;)

 

Sånn det er her (Skien), så handler BilXtra/Hellanor/kCL fra Romnes :)

 

Derfor tar jeg runden rundt etter å ha sjekka om Romnes har det på lager,

for å høre på priser :)

Skilte 1400 fra dyrest til billigst på et eksosanlegg bl.a :)

Lenke til kommentar

Kjempefint, men hva mener du med Tyskland???

Finnes det en nettbutikk med engelsk tekst i Tyskland som selger billigere deler enn man kan få tak i i Norge ?

Er ute etter nye deler og har leita litteranne men finner ikke noe som utmerker seg no voldsomt ? Noen som har tips ?

 

No ala "summitracing.com" for mercedes hadde vært gull :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...