Gå til innhold

instalasjonsproblemer med kubuntu


Anbefalte innlegg

hei jeg har nettop fått ny pc (asus a6t) og prøverå instalere kubuntu på denne. instalasjonen går fint, men når jeg skal starte får jeg bare kommandolinje med spørsmål om bukernavn og passord. for meg ser det ut som den ikke laster det grafiske brukergrensesnittet, men jeg er ikke så veldig god på dette. jeg har instalert kubuntu fra den samme cden før uten problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei jeg har nettop fått ny pc (asus a6t) og prøverå instalere kubuntu på denne. instalasjonen går fint, men når jeg skal starte får jeg bare kommandolinje med spørsmål om bukernavn og passord. for meg ser det ut som den ikke laster det grafiske brukergrensesnittet, men jeg er ikke så veldig god på dette. jeg har instalert kubuntu fra den samme cden før uten problemer.

7175570[/snapback]

 

prøv med Ctrl+Alt+F7... hadde lignende problem i Fedora Core 6. Linux operer med flere terminaler/klienter og den grafiske klienten ligger på F7 i Fedora Core... kan hende du må prøve Ctrl+Alt og F1-F9, vet ikke hvilken Kubuntu bruker selv om jeg ikke trur det er noe forskjell mellom distroene... Ellers har du rett og slett ikke instalert X-server/KDE, men det regner jeg med at du har gjort siden du mest sannsynelig har gjort en standard instalering... ell hva?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...