Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Problemet med Chelsea har nok vært at man har lidd offer for "barn i en leketøysbutikk"-syndromet. Man har handlet inn alle disse spillerne uten noen reell plan for hvordan de best skal fungere sammen. Jeg tror vi er i ferd med å se konturene av en slik plan og at Chelsea vil bli bedre og bedre i årene som kommer. Ved at Abramovich går ut og sier at man skal prøve å begrense innkjøpene så virker det også som at de begynner å bli fornøyd med bitene de har til rådighet. Nå gjelder det bare å få puslespillet til å gå opp. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Vidic & C. Ronaldo var langt ifra ferdige stjerner, nok og si om den saken.

 

2.Japp, Manchester har vært den rikeste klubben det er nå vannvittig rart igrunn når de presterer først og få gryn p.g.a det og ikke av en snill onkel. Woah morro at folk som du forsvarer dette til du dør, men det er greit skikkelig lidenskap for fotball tviler jeg dog på at du har. Isåfall er det på tidet vise det.

Endret av brutti
Lenke til kommentar

For å sette ting litt på spissen, så vet du kanskje hvordan det er å være Unitedsupporter, mtp. skader og slikt.. Chelsea har jo vært ganske så heldige med skadesituasjonen i de to siste sesongene etter det jeg kan huske...

 

Selvfølgelig vil man merke at to så gode spillere som Cech og Terry ikke spiller, det sier seg selv.

 

Sammenlignet med United ville det vært og mistet Rio og VDS feks... Det merkes!

Lenke til kommentar

Mål fremover er vel ikke akkruat noe problem som du sier nei, men selvsagt vil det merkes at to meget gode spillere mangles i forsvarsspillet! Bare se på United i fjor det.. Heinze var borte hele sesongen, og vi hadde ingen "fast" venstreback. Scholes var borte én halv sesong og man ble tvunget til å benytte spillere på plasser de ikke mestrer... Vet akkurat hva du mener!

Lenke til kommentar
Tror dere må begynne å lese litt bedre hva folk sier før dere svarer.

 

Passe bra å klare å sammenligne Chelseas kjøp og Uniteds kjøp. Chelsea kjøper og kjøper og kjøper verdensstjerner hele tiden, og blir aldri fornøyd nok. United kjøper mer forsiktig litt mer ukjente spillere billigere men som slår til.

 

the_dark_lord: "litt mer ukjente", hvordan får du det til å bli "ukjente" spillere?

7576808[/snapback]

 

Jeg sa ikke at de var ukjente. Men de er ikke "litt ukjente" på et internasjonalt nivå. I England, Ja. men du kan ikke si at United kjøper litt mindre kjente spillere. Fordi de er kjente, men bare ikke for allmenheten her i norge!

Veit ikke helt hvilke spillere du sikter til når du snakker om "litt mer ukjente spillere"

Lenke til kommentar

Med litt mere ukjente spillere, så mener han kanskje noen nyere kjøp som Nemanja Vidic og Patrice Evra. Disse var ukjente for meg for en vinter siden, og nå har begge (men spesielt Vidic) slått til i United. Vidic er nå en av PLs beste forsvarsspillere.

 

Men kanskje tidligere kjøp og. Roy Keane f.eks var en helt ukjent gutt fra Nottingham som ingen kjente da han kom til United. Og man kan vel kanskje si han har slått til ? :p

 

Solskjær og for øvrig. Folk hadde vel trodd SAF var blitt tusseste da han henta en babyface fra Molde, men nå er han en av Uniteds legender.

 

Dette var bare noen. Men husk. Det er også viktig for et topplag å kjøpe "ferdig utvikla stjerner" for å holde seg i toppen, i Uniteds tillfelle: Rio Ferdinand, Wayne Rooney (har jo blitt ennå bedre :) ), Louis Saha osv....

Lenke til kommentar
snip

7596785[/snapback]

Vel Saha, Ruud og Ferdinand var vel ikke akkurat stjerner hvis jeg sammenligner med spillere som Ballack, Schev og Crespo. Eneste virkelig store stjernen United har kjøpt er vel Veron. Uansett så syns jeg Chelsea har vært ganske moderat iforhold til pengesekken hvis man ser på hva Barca og Real Madrid gjorde for noen år siden.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Skjerpings, Ruud og Ferdinand var superstjerner før de kom til Man Utd. Sistnevnte satte jo en aldri så liten overgangsrekord i sin tid.

7597807[/snapback]

Å score 30 mål i bakgårdsligaen i Nederland er ikke synonymt med superstjerne, jeg nevner Kuyt som et eksempel. Å Ferdinand var kjent ja, men Jaap Stam satte å overgangsrekord i sin tid fortsatt ikke en superstjerne før etter han ble kjent gjennom United.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...