Gå til innhold

Mennesker og dinosaurer levde samtidig!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-08 23:48, skrev smetho:

Hvorfor skulle noen skjule dette for oss? Hele verden er ikke et eneste stort komplott mot oss LeD, selv om mye er det...
:grin:


 

Jeg trodde det var unødvendig å presisere at jeg også stiller meg litt skeptisk til Arils nye teorier. :smile: Men jeg er jo hjernevasket...

 

LeD

Lenke til kommentar

Hehe, friskt av Edvardsen :smile: Professor Kjell R. Bjørklund kommenterer, quote:

http://www.fedrelandsvennen.no/Kristenliv/...articleID=80566

 

> - Vitenskapen er seriøst basert på fakta. Men også vitenskapen har grenser. Begynte livet av seg selv, eller satte en høyere makt utvikingen i gang? Her kommer troen inn, også for oss vitneskapsfolk. Edvardsen burde ha dette perspektivet på tingene, i stedet for å bli sekterisk, sier Bjørklund. <

Lenke til kommentar

man skal ALLTID stille spørsmålstegn ved ting man hører/leser (spes. på nettet!).

 

 

eks:

 

Kanskje månen egentlig ikke finns....

 

Hvem av dere har vært på månen?

hvem av dere kjenner noen som har vært på månen?

Godtar dere bare hva dere får dytta opp

i-rumpa på skolen, at månen er en satelitt som går i bane rundt jorda......

MEN er det sant?

 

-DET VET IKKE DU! -DU HAR BARE BLITT FORTALT AT DET ER SLIK DET ER! Dette godtar du like fort som bonden på 1000-tallet godtok at jorden var flat og Tor styrte tordenen....

 

Min personlige mening er at i dagens samfunn hvor informasjonen er så lett tilgjengelig, har vi mistet noe av den kritiske evnen, vi godtar alt som blir lagt foran oss uten å mukke.

Det er også min påstand at det ville være mye enklere å misslede menigmann nå enn det var for 100 år siden. Det er blitt mindre "sundt bondevett" og mere "-jeg leste det på nettet i dag (ergo; må det jo være sandt!!?)...."

 

 

-det finnes ingen sannheter, bare meninger. (for å skape sannheter trengs det soldater...)

 

 

Bare noen tanker som alle bør vurdere :???:

Ikke vær så rask til å dømme, tenk litt selv først.

 

siste øl konsumert :sad:

 

godnatt

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-09 03:30, skrev spn2000:

man skal ALLTID stille spørsmålstegn ved ting man hører/leser (spes. på nettet!).



eks:


Kanskje månen egentlig ikke finns....


Hvem av dere har vært på månen?

hvem av dere kjenner noen som har vært på månen?

Godtar dere bare hva dere får dytta opp

i-rumpa på skolen, at månen er en satelitt som går i bane rundt jorda......

MEN er det sant?


-DET VET IKKE DU! -DU HAR BARE BLITT FORTALT AT DET ER SLIK DET ER! ...


siste øl konsumert :sad:


godnatt


 

Ja, skaal da grabben!

Men hvordan vet du at det er oel i flaska? Det er nok av eksempler paa folk som har blitt sjenka drittings paa rent vann, saa lenge dem trodde det var sprit. :lol:

 

Litt mer serioest: Jeg har ogsaa hoert om dette med at Inca-folket ( eller var det dem foer dem? ) fikk kopier av kart over antarktis( eller arktis? ) som viste landmassene under isen.

Er dette bare en vandre-historie?

 

EDIT: Ser ut til at dette er det jeg snakka om: http://www.violations.dabsol.co.uk/discove...scoverpart3.htm

 

 

[ Denne Melding var redigert av: DrDoogie på 2002-11-09 05:31 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-09 03:30, skrev spn2000:

man skal ALLTID stille spørsmålstegn ved ting man hører/leser (spes. på nettet!).


 

Jeg velger å stille et litt større spørsmålstegn ved Edvardsen enn ved den tradisjonelle vitenskapen. (Men så er jo jeg hjernevasket...)

 

Kildekritikk er svært viktig. Ta aldri noe som står i VG eller Dagbladet som en erklært sannhet. På den annen side kan man heller ikke undersøke alt selv. Vi har etter hvert fått så mye kunnskap at det ville være upraktisk. Jeg har valgt å akspetere at Afrika og Månen eksisterer, fordi kildene som beskriver dette er mange og troverdige. Jeg har aldri vært i Afrika. Kanskje Afrika bare er noe en mafia har funnet på for å tjene penger? Det går nok en grense for hvor skeptisk og kritisk man skal være. På den annen side skal man heller ikke være så åpen at vettet renner ut.

 

LeD

Lenke til kommentar

Hvem vet? KANSKJE dinosaurene og menneskene levde samtidig..? Det finnes bare teorier om åssen verden ble til, osv.. Ingen av oss (antar jeg) var der og så det.

 

Og er enig i at man før internett og informasjonsalderen, kanskje var en hel del mer kritisk til alt man hørte, så og leste.

 

Jeg velger å tro at vitenskapen enda ikke har svaret på alt.

 

(En som gikk i klassen min i fjor, mente at jorden var skapt av en "snørrbubb".)

 

 

"There is no spoon!"

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-09 12:01, skrev the_ruthless:


Hvem vet? KANSKJE dinosaurene og menneskene levde samtidig..? Det finnes bare teorier om åssen verden ble til, osv..


 

Og hvilken seriøs teori sier at mennesker og dinosaurer levde samtidig? Det er stor enighet om hvordan universet og menneskene oppstod. Men de kristne liker jo å tro at det finnes mange "teorier", og at de har en "teori" som er like bra som alle andre...

 

Du kjenner kanskje til at beinrester fra dinosaurer har blitt gravd opp? Disse har blitt datert med sikre metoder. I hvertfall så sikre at de motbeviser Arils teorier.

 

Men det vil jo alltid finnes de som tror de det vil tro.

 

LeD

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
<!-- BBCode u2 Start --><A class="postbody" HREF="http://www.fedrelandsvennen.no/Kristenliv/article.jhtml?articleID=80546" TARGET="_blank">Aril Edvardsen mener en mafia av vitenskapsfolk over hele verden lyver om menneskets opprinnelse.</A><!-- BBCode u2 End -->

 

"Det er viktig at vi som har andre syn på verdenshistorien gjør oss gjeldende. Altfor lenge har mafiaen av fagfolk, og alle de har hjernevasket rundt på universitetene, rådd grunnen alene, mener han."

 

LeD

 

Hmmm..Han går kanskje litt langt, men noe av hva han referer til er faktiske ting, som er ignorert av mange, selv om man har fysiske bevis. Det vekker tanker. Å si at det er en mafia som står bak det.... Vel... Kanskje, men jeg tviler sterkt..

Lenke til kommentar

Hmmm..Han går kanskje litt langt, men noe av hva han referer til er faktiske ting, som er ignorert av mange, selv om man har fysiske bevis.

 

Nå har jeg ikke fått lest boken hans, men utifra artikkelen virker det som om dinosaurliknende leirfigurer fra Mexico er det sterkeste kortet hans. Også mange andre kristne "forskere" bruker slike figurer, bilder av drager, osv. som "bevis" på at mennesker og dinosaurer levde samtidig.

 

Dette er ikke "bevis" som vitenskapsmafiaen ignorerer. Mange "dinosarur-funn" har ved nærmere undersøkelse vist seg å være svindel. Ett av de mest kjente funnene ble gjort i Mexico på 40-tallet. Det skal være snakk om over 30.000 gjenstander, hvorav en liten håndfull kan se ut som dinosaurer. (Dvs. monstere med fire bein, lang hale, lang hals og skarpe tenner.)

 

Jeg er ikke overbevist. :)

 

LeD

Lenke til kommentar

Hmmm..Han går kanskje litt langt, men noe av hva han referer til er faktiske ting, som er ignorert av mange, selv om man har fysiske bevis.

 

Nå har jeg ikke fått lest boken hans, men utifra artikkelen virker det som om dinosaurliknende leirfigurer fra Mexico er det sterkeste kortet hans. Også mange andre kristne "forskere" bruker slike figurer, bilder av drager, osv. som "bevis" på at mennesker og dinosaurer levde samtidig.

 

Dette er ikke "bevis" som vitenskapsmafiaen ignorerer. Mange "dinosarur-funn" har ved nærmere undersøkelse vist seg å være svindel. Ett av de mest kjente funnene ble gjort i Mexico på 40-tallet. Det skal være snakk om over 30.000 gjenstander, hvorav en liten håndfull kan se ut som dinosaurer. (Dvs. monstere med fire bein, lang hale, lang hals og skarpe tenner.)

 

Jeg er ikke overbevist. :)

 

LeD

 

:p

Det var ikke det jeg siktet til. Jeg siktet til fotavtrykkene funnet i Florida for en tid siden. Det var en artikkel i Illustrert vitenskap om det. Synd det bladet er begravd på loftet :p Velvel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...