Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen min dreper skjemkortene...


Anbefalte innlegg

Har et problem med min gode "gamle" pc.

Den har tatt kvelden på 3 skjermkort hittil (ca. 2-3 år)

 

Til begynne med (i noen måneder) så fungere skjermkortet helt topp, så begynner det å oppføre seg rart.

Etter at pc'n har stått på en stund så kan plutselig skjermen bli svart, så restarter jeg og da fungerer den ok igjen.

Etter hvert så blir det også umulig å restarte pc'n for å få skjermkortet til å fungere igjen, man kan sitte å restarte pc'n 20-30 ganger uten at det hjelper.

Det er først når windows booter at den ikke vil mer (og jeg har prøvd å oppgradere driverene)

 

Nå har pc'n tatt knekken på 3 skjermkort i prisklassen rundt 1500,- det siste kostet 2000,-

Det fjerde kortet som sitter i nå måtte jeg ta fra serveren min og det begynnte i dag med de samme symptomene som alle de andre skjermkortene.

 

Kan det være feil på hovedkortet som tar knekken på de?

Eller kanskje PSU'n?

Eller kanskje det er UPS'n?

 

Har tenkt å bygge meg ny maskin etter hvert men det hadde vært kjekt å visst hva som tar knekken på skjermkortene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om den tar knekken på skjermkort, så er det nærliggende å tro at skjermkort får feil spenning, og da at det er strømforsyningen.

 

Jeg ville nok prøvd en annen strømforsyning, muligens anskaffet en ny for å være sikker. En ny strømforsyning kan du bruke i en fremtidig pc.

 

Hilsen,

efikkan.*

Lenke til kommentar

Det er en Tagan 480W.

Jeg har kjøpt inn en Mist 600W til den nye pc'n jeg skal bygge men det er jo litt seint nå, da de beste skjermkortene allerede er ødelagt ;)

 

Kan man måle spenningen til skjermkortet i AGP slot'n på en eller annen måte?

Lenke til kommentar
Det er en Tagan 480W.

Jeg har kjøpt inn en Mist 600W til den nye pc'n jeg skal bygge men det er jo litt seint nå, da de beste skjermkortene allerede er ødelagt ;)

 

Kan man måle spenningen til skjermkortet i AGP slot'n på en eller annen måte?

7172597[/snapback]

prøv med en pc analyzer som du finner på finn.no

jeg ville anbefalt en supersilent strømforsyning hvis du må kjøpe ny jeg har brukt min i over 2år uten problemer.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8641130&sid=14a16LgkiV804519&pos=152&tot=901&page=7

Endret av mc_a_person
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...