Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor frekk som fa..?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

For ca 1måned siden skulle jeg bestille meg ny isp og det første valget var telenor, så jeg bestilte på adsl hos dem på nett, men dagen etterpå fant jeg ut at START.no hadde billigere nett til meg så da bestilte jeg hos dem istede via bredbåndsguiden.

Så da snakket jeg med Telenor å skulle avbestille men de sa at jeg bare skulle benytte meg av angrerettskjemaet når det kom, så den saken virka jo grei..

Rett etter bestillingen kom isp bytte skjemaet i fra telenor, men siden jeg ikke skulle ha nett hos de så gidda ikke jeg å sende det inn.

 

Jeg fikk alle papirene mine i fra start, sendte inn fullmakt på at start kunne ta over linjen min i fra bluecome, og alt virka som å være i orden, men i løpe av denne uka begynte jeg å bli utolmodig, å ringte start for å høre hvor installasjons datoen min blir av, da fikk jeg til svar at deres ordre på linjen min var blitt fjernet fordi en annen opperatør skulle nå levere meg nett (altså Telenor) så jeg ringer da telenor å spør hvordan dette kan ha seg, siden jeg aldri har sendt inn skjemaet med fullmakt for at de kan ta over linjen min i fra Bluecome, men det kan de ikke gi noe ortli svar på.

 

Så siden telenor har vært sin egen herre å lagt inn bestillingen, bestilt montør, fjernet bestillingen i fra Start så sitter jeg her 1. 1\2 måned etter å ha bestilt adsl med fortsatt samme isp, å må enda vente en ny måned siden start enda ikke har fått lagt inn bestilling fordi telenor ikke klarer å fjerne deres ordre på min linje...

 

Hadde jeg bare bodd i USA da hadde telenor vært noen millioner fattigere etter at jeg hadde saksøkt de!

Er ganske utrolig i mitt hode at noen isp kan holde på som dette...

Det skal jo sies at jeg ikke fikk angreretts skjemaett i forige uke, men har jo aldri gitt noen tillatelse for at de kan ta overlinjen min...

Å nå har de jo motatt skjemaet, men det virker som de ikke klarer å fjerne ordren..

For start får i så fall ikke lagt inn noen ordre så lenge de roter sånn..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakka med dem tiligere i dag å ordren skulle være borte til over helga sa de, men det er jo så irriterende, nå skulle jeg jo hatt 12mb linje hos start, men den ordren er jo ikke lagt inn engang pga telenor..

 

Å får den jo ikke lagt inn før de fjerner sin nå uansett...

Lenke til kommentar

Jeg var blandt de første som "brøt" monopolet til televerket med å overføre ringeminuttene til Tele2 . Senere ble også abonementet overført da dette ble mulig. Mobiltelefon og internettforbindelse har jeg også satt ut til konkurerende virksomheter.

 

En periode ringte Telenor ukentlig for å få meg tilbake. Jeg blånektet uansett hvor mye de lokket og truet.

 

"Du kan spare penger hvis du kjøper Venner og Familie tilleggstjeneste og ringer gratis på lørdager" osv osv

 

En gang ble jeg så lei dette at jeg hevdet overfor selgeren "Jeg går ikke tilbake til Telenor, selv om dere kommer opp med et tilbud som er rimeligere enn konkurentene"!! Jeg ramset opp den skamløse prissettingen mens televerket hadde monopol, motarbeidingen av nye aktører i telemarkedet og melkingen av markedet for ISDN istedet for å innføre ADSL!

 

Dama, som tydeligvis var telenoransatt, tente i bunnkassa og ble så provosert at hun nesten mistet headsettet mens hun fresende prøvde å imøtegå påstandene mine. Jeg la på midt i en setning . . . . .

 

Det ble en god kveld :-)

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så MÅ angrefrist skjema sendes inn for å kanselere en bestilling(se f.eks kjøpsloven) Telenor reserverer linje til deg med engang du bestiller, og uten at du sender inn angrefrist skjema med engang(kunne lasta ned fra nettet en plass) så skaper dette krøll for andre levrandører, siden en plass i sentralen allerede er reservert til deg. Som sagt før dette burde du ha undersøkt, og jeg tror ikke du har noen som helst grunn til å inngå søksmål mot telenor.

Lenke til kommentar

Det muerteman sier medfører nok ikke riktighet. Her bør man være oppmerksom på forskjellen mellom bestilling av en ny aksess - og slik som denne saken gjelder - bytt ISP fra Ventelo Bluecom til Start.

 

Jeg kan ikke forstå annet enn at Telenor skal følge samme praksis de gjør ved utgående ISP Bytte fra dem - nemlig at utfylt skjema medfølger. For bedriftskunder krever Telenor at skriftlig skjema medfølger, da elektronisk ikke holder for dem.

Lenke til kommentar

Men før telenor kan reservere noen som helst bestilling osv så må de ha min underskrift på at de får lov å ta over linjen min, i fra min gamle isp, å hadde ikke jeg sendt inn angrettskjemaet så hadde jeg hatt linje fra Telenor nå uten å sende inn det skjemaet!

Det er da å bryte en regel?

 

Kansje jeg skulle undersøkt bedre, men nå gjorde jeg da ikke det...

Lenke til kommentar

Må si det er merkverdig at Telenor klarer å reservere linja uten at kunden har skrevet under og dermed godkjent dette. Det er greit nok at muntlige avtaler er bindende osv. men det er en fordel å vite at man faktisk snakker med rett person. Det her betyr jo i bunn og grunn at man kan overføre linjer for hvem som helst samt tydligvis også bestille. Slikt er for min del svært skremmende praksis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...