Jack Jazzrabbit Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hva skjer med Valve/Steam-kontoen når jeg formaterer maskina? Får jeg installert spill/mods kjøpt via Steam uten å måtte betale for dem på nytt etter formateringen? Trenger kjapt svar Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 ja. Du kan forresten ta backups av spil før reinstallasjon, så slipper du å laste ned på nytt igjen spillene. Lenke til kommentar
Jack Jazzrabbit Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Aaah, kjempe Takk! Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Np, happy reinstallation Lenke til kommentar
Noddy_1990 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Aaah, kjempe Takk! 7155884[/snapback] Hvordan kan du bruke backupen? For hjemme kan ikke få brebånd, så det tar ganske laaaaaang tid og oppdatere min steam account! Det er greit å lage en Backup... men det skal jo gå ann og bruke den eller?? MVH Torbjørn Ellingsen. Lenke til kommentar
Noddy_1990 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 ja.Du kan forresten ta backups av spil før reinstallasjon, så slipper du å laste ned på nytt igjen spillene. 7155857[/snapback] Hvordan kan du bruke backupen? For hjemme kan ikke få brebånd, så det tar ganske laaaaaang tid og oppdatere min steam account! Det er greit å lage en Backup... men det skal jo gå ann og bruke den eller?? MVH ph34r.gif Torbjørn Ellingsen. ph34r.gif Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hva jeg gjør er ganske enkelt brenne alle GCF filer som ligger i Steamapps til et par 3 DVD er. Om du har noen mods og er det bare å brenne SourceMods mappa og til en DVD eller 2. Eller om du har innstallasjons filene til moddene, brenn heller den til en DVD eller 2. Siden GCF filene somregel er ganske store trenger du minst 3 DVDer. Når du da innstallerer Steam igjen kopierer du bare GCF filene til Steamapps igjen og starter Steam. Så oppdaterer Steam det lille den trenger å oppdatere (somregel ganske lite) og thats it. Fiks ferdig Lenke til kommentar
TCi Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Vi har et eget forum som gjelder Half Life-serien osv. Flyttes til Half Life -kategorien Lenke til kommentar
Noddy_1990 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hva jeg gjør er ganske enkelt brenne alle GCF filer som ligger i Steamapps til et par 3 DVD er. Om du har noen mods og er det bare å brenne SourceMods mappa og til en DVD eller 2. Eller om du har innstallasjons filene til moddene, brenn heller den til en DVD eller 2. Siden GCF filene somregel er ganske store trenger du minst 3 DVDer. Når du da innstallerer Steam igjen kopierer du bare GCF filene til Steamapps igjen og starter Steam. Så oppdaterer Steam det lille den trenger å oppdatere (somregel ganske lite) og thats it. Fiks ferdig 7189513[/snapback] Tusen takk mvh Torbjørn Ellingsen Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Lignende spørsmål før tråden stenges: Har kjøpt half life 2 spillet og innstallert på pcn og brukt cd-key. Vil også ha spillet på den bærbare, så kan jeg bruke dvdn til å innstallere istedet for å laste ned hele greia? Lenke til kommentar
sokkhue Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Lignende spørsmål før tråden stenges: Har kjøpt half life 2 spillet og innstallert på pcn og brukt cd-key. Vil også ha spillet på den bærbare, så kan jeg bruke dvdn til å innstallere istedet for å laste ned hele greia? 7216715[/snapback] Du må fortsatt update spillet til siste versjon, tror jeg Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Ja, du bare kjører filen også oppdaterer du etterpå hvis behov. Eneste du trenger å laste ned (hvis man ser vekk ifra event. updates) er steam programmet, er vel 1mb eller noe fra www.steampowered.com . Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Lignende spørsmål før tråden stenges: Har kjøpt half life 2 spillet og innstallert på pcn og brukt cd-key. Vil også ha spillet på den bærbare, så kan jeg bruke dvdn til å innstallere istedet for å laste ned hele greia? 7216715[/snapback] Så lenge du bruker din normale Steamkonto og ikke er logget inn på den stasjonære samtidig så er dette ingen problem. Bare innstaller eller kopier GCF filene fra HL2 plata (er egentlig bare GCF filer som "innstalleres") til Steamapps mappen så er det ingen problem. Steam "lagrer" informasjonen om hvilken spill du har registrert på kontoen så når du starter Steam får du opp en liste med spill du eier og da info om de er innstallert eller ikke. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Du får opp alle spillene du har kjøpt eller registrert i Steam så lenge du bruker samme konto som før. Selv jeg som bare har lasta ned steam-klienten for å spille noe annet etter reinstall av Windows, får opp HL2/Episode 1 og alt det andre, selv om spillene ikke er installerte engang. Endret 5. november 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå