Gå til innhold

Knitring i LCD-skjerm?


the_zombie

Anbefalte innlegg

Har 2xBenQ FP937s skjermer, og i den siste tiden har den ene av de fått en slags knitrelyd. Den kommer ikke så ofte, men er redd for at det er brannfarlig eller noe :hmm: har prøvd å lukte etter brent plastikk, men kjente ingenting. Ikke kan jeg se noen gnister eller noe oppi der når det skjer heller

 

Noen som vet hva det er, og om det eventuellt er farlig?

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Vet dette er en gammel tråd, men dette er akkurat samme problem som jeg har med min FP937s+. Det begynte i går, og har blitt værre. Nå begynner den å knitre med en gang den begynner å vise bilde (den knitrer mye mindre når den står på og ikke viser bilde).

 

Jeg er ikke en ekspert, men det høres ut som et elektrisk problem

 

Har noen peiling på hva som kan gjøres for å fikse dette?

 

Hvor lang garanti har man på LCD-monitorer i Norge? Min skjerm er litt over 2 år gammel...

Lenke til kommentar

Pratet med min bror som har litt peiling på området og lot han høre på lyden over telefon. Han mente lyden hørtes ut som 220v "gnistring" fordi f.eks. et loddepunkt hadde løsnet, og at det kan være brannfarlig hvis den står sånn over lengre tid. Kjedelig å ha en skjerm som kan ta fyr hvis den står på for lenge ;)

 

Pratet med Netshop, og de sendte meg en link til BenQ's returskjema. Håper jeg får erstattet skjermen uten problemer. Man har vel mer enn to års garanti på PC-skjermer? Jeg kjøpte min i begynnelsen av juli 2005.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...