Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så den selv med spanskklassen siste året på videregående. Den og Amores Perros. Begge to veldig gode filmer. Har ettertid sett Ytu mamá tambien mange ganger.

Skrevet (endret)

Vi så El Bola i spansktimen vår. Småbra film om en ung gutt med en sint far, som vokser opp i det fattige strøket i Madrid.

Endret av Olumvolum
Skrevet

Seriøst, vi bør bare glemme alt snakk om Superman vs. Batman eller en JLA film. En film basert på dette her er selvfølgelig den ultimate superheltfilm:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
383px-SuperHeMan.jpg

:D

Skrevet

Netopp sett Infernal Affairs. Synes ikke den var like god som The Departed. Den ble litt for rotete til det. Synes The Departed var mye bedre på den fronten. Ellers var Infernal Affairs en helt grei film synes heg.

Skrevet (endret)
Netopp sett Infernal Affairs. Synes ikke den var like god som The Departed. Den ble litt for rotete til det. Synes The Departed var mye bedre på den fronten. Ellers var Infernal Affairs en helt grei film synes heg.

9531407[/snapback]

Rotete hvordan/på hvilken måte?

Mou gaan dou (Infernal Affairs)> Departed, på alt utenom kjente fjes og soundtrack, er min mening.

Endret av Xtra
Skrevet

9531407[/snapback]

Rotete hvordan/på hvilken måte?

Mou gaan dou (Infernal Affairs)> Departed, på alt utenom kjente fjes og soundtrack, er da min mening.

9531460[/snapback]

I begynnelsen var den det. Den bedret seg etterhvert. Men i begynnelsen følte jeg at jeg ble kastet inn med en gang. Tror jeg hadde kommet til å fått litt problemer med historien hvis jeg ikke hadde sett The Departed først.

Skrevet

Infernal Affairs er tidenes vanskeligste film å se. Vi har en skurk som er politi og politi som er skurk, og de er begge japser, en folkegruppe som er notorisk for å se kliss like ut. Handlingen er vanskelig nok uten at samtlige i filmen er helt like, men jeg følte meg som Chris Tucker i det han mister Jackie Chan i Chinatown.

Når det gjelder hva som er bedre i Departed, så kan jeg nevne dyktigere skuespillere (Damon og Nicholsen representerer det beste innen skuespill de siste 40 årene) og den beste nålevende regissøren i verden som viser at han klarer å få en 3 timer lang film til å virke som den varer i en og en halv. Utenom dette kan jeg nevne den skarpeste dialogen jeg har sett i en film skrevet av noen andre enn QT, det tidligere nevnte soundtracket som fanger Boston i et nøtteskall og kanskje det viktigste: identifiserbarhet. Det er en grunn til at folk flest holder seg til sin egen virkelighet når det gjelder film, og det er ikke fordi de er ignorante eller ikke orker undertekster - det er fordi samfunnet vårt er utrolig ulikt samfunnet til asiatere, afrikanere, osv, og da blir The Departed mye mer identifiserbar. Jeg tør ikke påstå at den ene er bedre lenger, da jeg har innsett at det har ingenting å si hvilken som er bedre - jeg vil alltid klare å kjenne meg bedre igjen i det Matt Damon gjør enn det Tony Leung Chiu Wai gjør.

Skrevet (endret)
og de er begge japser...

9531635[/snapback]

Eller kinamenn om du vill... ;)

Edit:

Når du kommer inn på dyktige skuespillere så står ikke Andy Lau eller Tony Leung Chiu Wai så veldig langt bak i køen de gutta heller for å si det sånn...

Endret av Manx
Skrevet
og de er begge japser...

9531635[/snapback]

Eller kinamenn om du vill... ;)

9531734[/snapback]

Japser = folk fra Asia. Jeg har alt for mange fordommer til å kunne spesifisere noe mer nøyaktig hvem det er jeg forakter.

Skrevet
Men var innom dvdfromkorea, og den boksen frister mer. Finnes den boksen i region 2-utgave?

9531813[/snapback]

Denne du tenker på:

mmm64vn3.jpg

Den finnes kun i R3 og den tar seg godt ut i hylla for å si det sånn. Er jo derfor man har sonefrie spillere ;)

Skrevet

Veldig enig med Steffy i omtrent alt han sier, selv om jeg ikke synes filmen var ekstremt bra så var den en av fjorårets beste. Denne scenen er den beste med hele filmen, som sagt så kunne ikke Tarantino gjort den siste replikken bedre selv:

r46JtPDtqAk

"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."

:!:

Skrevet
Ja, stemmer det Manx.

Den hos play ble litt tam sammenlignet med den utgaven. :(

9531909[/snapback]

Jeg har de utgavene også, de ble sluppet før LE utgaven i Korea men jeg måtte ha den utgaven også når den kom for å si det sånn...

Men du bør ikke sitte alt for lenge på gjerdet hvis du har lyst på den, blir nok OOP (Out of Print) om ikke alt for lenge...

Skrevet (endret)
Vi har en skurk som er politi og politi som er skurk, og de er begge japser, en folkegruppe som er notorisk for å se kliss like ut.

Dette var et større problem for meg i Taeguki. I Infernal Affairs var det ikke et problem å skille de to.

Når det gjelder hva som er bedre i Departed, så kan jeg nevne dyktigere skuespillere (Damon og Nicholsen representerer det beste innen skuespill de siste 40 årene) og den beste nålevende regissøren i verden som viser at han klarer å få en 3 timer lang film til å virke som den varer i en og en halv. Utenom dette kan jeg nevne den skarpeste dialogen jeg har sett i en film skrevet av noen andre enn QT, det tidligere nevnte soundtracket som fanger Boston i et nøtteskall og kanskje det viktigste: identifiserbarhet.

Granted; Meget dyktig regissør, godt soundtrack, Nicholson, Damon og til tider DiCaprio, og Mark Wahlberg som serverer morsomheter, men jeg ser The Departed i et helt annet lys etter jeg så Mou gaan dou.

Endret av Xtra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...