Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Datafiler kommer aldri, aldri til å erstatte fysiske enheter i samlingen min.

Gleder som å bestille, motta pakke, pakke opp pakke, legge inn i DVD-profiler, sette i hylla, ikke minst ha i hylla, for så å ta filmen ut av hylla og sette disken i spilleren, vil aldri kunne erstattes av det å laste ned en simpel fil fra internet på en snuskete computer, for så å spille denne filen av i ett eller ett annet program. De nevnte gleder er tilsammen omtrent like viktige for meg som gleden av filmen alene.

Men jeg frykter en trist fremtid der folk ikke lenger bryr seg om ekte ting. Faktisk, når jeg tenker meg om er vi nesten der allerede, vi er vel omtrent der at folk flest tyr til nedlasting fra nett, faktisk enda verre enn det, folk bryr seg ikke om å betale engang, det er stort sett ulovlig nedlasting det går i.

... uten at jeg skal snu dette til enda en debatt om ulovlig nedlasting.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar
Datafiler kommer aldri, aldri til å erstatte fysiske enheter i samlingen min.

Gleder som å bestille, motta pakke, pakke opp pakke, legge inn i DVD-profiler, sette i hylla, ikke minst ha i hylla, for så å ta filmen ut av hylla og sette disken i spilleren, vil aldri kunne erstattes av det å laste ned en simpel fil fra internet på en snuskete computer, for så å spille denne filen av i ett eller ett annet program. De nevnte gleder er tilsammen omtrent like viktige for meg som gleden av filmen alene.

Men jeg frykter en trist fremtid der folk ikke lenger bryr seg om ekte ting. Faktisk, når jeg tenker meg om er vi nesten der allerede, vi er vel omtrent der at folk flest tyr til nedlasting fra nett, faktisk enda verre enn det, folk bryr seg ikke om å betale engang, det er stort sett ulovlig nedlasting det går i.

... uten at jeg skal snu dette til enda en debatt om ulovlig nedlasting.

Jeg må si meg nesten 100% enig.

Lenke til kommentar

Haha. Hadde det ikke vært for ulovlig nedlasting hadde jeg aldri vært så interessert i film og musikk som jeg er nå. Hadde brukt en brøkdel av pengene jeg gjør på filmer, kino, plater, konserter og festivaler. Sikkert slækt for de som bor hjemme hos foreldrene eller har god inntekt å kjøpe en dvd de ikke har sett fra før, men det hører til sjeldenhetene for en fattig student som meg. Thank god for internet.

Lenke til kommentar
Ingenting verre enn å laste ned en bedriten fil via en kjip nettlinje sånn at du har den på den usle harddisken din i en luguber mappe, og må dobbelklikke med en simpel mus for å spille den av i et stusselig avspillingsprogram.
Jo, det finnes definitivt verre ting her i verden, men jeg ønsker at datamaskinen min skal være adskilt fra filmavspilling.

Jeg er ikke en av dem som ønsker meg en verden uten dataer og frykter at dem skal ta over kloden osv. Jeg sitter jo tross alt på en PC nå, og jeg bruker den samt internett til å finne filmer, kjøpe filmer, føre database over filmene jeg har og har sett, med meget mer, men dataer er for ett nødvendig onde og regne, og jeg ønsker ikke at dem skal forpeste filmtittingen min da det å se på film er min kanskje aller største glede.

Lenke til kommentar
Haha. Hadde det ikke vært for ulovlig nedlasting hadde jeg aldri vært så interessert i film og musikk som jeg er nå. Hadde brukt en brøkdel av pengene jeg gjør på filmer, kino, plater, konserter og festivaler. Sikkert slækt for de som bor hjemme hos foreldrene eller har god inntekt å kjøpe en dvd de ikke har sett fra før, men det hører til sjeldenhetene for en fattig student som meg. Thank god for internet.

Her er jeg helt enig med deg. Ulovlig nedlasting har definitivt ført til en bredere musikksmak for min del.

 

Poenget var vel uansett at noen av oss synes det er kjipt dersom fysiske formater slutter å eksistere.

Endret av boffeeen
Lenke til kommentar
Haha. Hadde det ikke vært for ulovlig nedlasting hadde jeg aldri vært så interessert i film og musikk som jeg er nå. Hadde brukt en brøkdel av pengene jeg gjør på filmer, kino, plater, konserter og festivaler. Sikkert slækt for de som bor hjemme hos foreldrene eller har god inntekt å kjøpe en dvd de ikke har sett fra før, men det hører til sjeldenhetene for en fattig student som meg. Thank god for internet.

Her er jeg helt enig med deg. Ulovlig nedlasting har definitivt ført til en bredere musikksmak for min del.

 

Poenget var vel uansett at noen av oss synes det er kjipt dersom fysiske formater slutter å eksistere.

Såklart. Jeg har også hyller med CD'er og DVD'er som er jeg er veldig glad i. Nesten alle er kjøpt etter at jeg allerede har hørt/sett de ved hjelp av internett.
Lenke til kommentar
Haha. Hadde det ikke vært for ulovlig nedlasting hadde jeg aldri vært så interessert i film og musikk som jeg er nå. Hadde brukt en brøkdel av pengene jeg gjør på filmer, kino, plater, konserter og festivaler. Sikkert slækt for de som bor hjemme hos foreldrene eller har god inntekt å kjøpe en dvd de ikke har sett fra før, men det hører til sjeldenhetene for en fattig student som meg. Thank god for internet.

Her er jeg helt enig med deg. Ulovlig nedlasting har definitivt ført til en bredere musikksmak for min del.

 

Poenget var vel uansett at noen av oss synes det er kjipt dersom fysiske formater slutter å eksistere.

Såklart. Jeg har også hyller med CD'er og DVD'er som er jeg er veldig glad i. Nesten alle er kjøpt etter at jeg allerede har hørt/sett de ved hjelp av internett.

 

Jeg må nok innrømme at jeg laster ned litt jeg også. Laster heldigvis ned lite film da. Har ikke råd til både musikk og film, så da prioriterer jeg sistnevnte. Musikk laster jeg ned som bare faen. Og jeg hadde aldri hatt så bred musikksmak hadde det ikke vært for sjørøvertokt.

Lenke til kommentar
Haha. Hadde det ikke vært for ulovlig nedlasting hadde jeg aldri vært så interessert i film og musikk som jeg er nå. Hadde brukt en brøkdel av pengene jeg gjør på filmer, kino, plater, konserter og festivaler. Sikkert slækt for de som bor hjemme hos foreldrene eller har god inntekt å kjøpe en dvd de ikke har sett fra før, men det hører til sjeldenhetene for en fattig student som meg.Thank god for internet.

 

Amen.

 

Men jeg må si at jeg også finner stor glede i å ha noe jeg kan ha fysisk kontakt med. Dvder altså.

Endret av SuKa
Lenke til kommentar
Haha. Hadde det ikke vært for ulovlig nedlasting hadde jeg aldri vært så interessert i film og musikk som jeg er nå. Hadde brukt en brøkdel av pengene jeg gjør på filmer, kino, plater, konserter og festivaler. Sikkert slækt for de som bor hjemme hos foreldrene eller har god inntekt å kjøpe en dvd de ikke har sett fra før, men det hører til sjeldenhetene for en fattig student som meg. Thank god for internet.

 

Akuratt samme her også. Det er det som har gjort meg så interesert i film og musikk som jeg er idag. Før lastet jeg ned alt hele tiden,kjøpte sjelden filmer osv. Etterhvert så hadde jeg vel brent 300 filmer på dvd og tenkte at nå begynner jeg vel og bli filmintersert. Så tok jeg meg en tur innom forumet her. Og da snudde ting fort opp ned. Etter jeg skikket i bilder av din film samling,så tok jeg fatt og hjemte bort alle brente dvdene og begynte og kjøpe. Er ca 1 år siden. Nå har jeg omtrent brukt alle pengene mine på film,sikkert rundt 40 000 tilsammen. Har rundt 700 filmer,masse bokser osv. Samme med musikk også. Starta med at jeg fant a-ha på nette. Hørte masse på a-ha på spotify og blei skikkelig a-ha fan. Endte med at jeg kjøpte alle cdene dems (har omtrent aldri kjøpt en cd) og så blei jeg enda mere interesert i a-ha. Og da begynnte jeg og kjøpe lp plater. Og idag samler jeg faktisk på lp plater også.

Så jeg laster ALDRI ned filmer,og kjøper som vanligvis musikk(Bruker spotify litt)

Alt dette pågrunnav ulovelig nedlastning :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...