Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kjapt spørsmål: Når det gjelder Underworld serien. Er det et must å se de i rekkefølge, eller kan man begynne på 2'ern (evolution)?

Endret av -MK-
Skrevet

Jeg har hørt at de ikke er i tidsriktig rekkefølge uansett... Men det burde som du sier være fordelaktig å starte på begynnelsen...

Jeg har dessverre bare nr.2 og jeg orker ikke kjøpe nr.1 i kveld :p

Skrevet
Jeg har hørt at de ikke er i tidsriktig rekkefølge uansett... Men det burde som du sier være fordelaktig å starte på begynnelsen...

Tror det ligger litt Pitch Black & Riddick style over disse to. Du trenger absolutt ikke se Pitch Black først, men du får litt bakgrunnsinfo, og historie fra PB, som er den samme i Riddick.

Skrevet

Underworld Evolution begynner akkurat der den første slutter, så jo jeg vil si det er ganske viktig å se 1'eren først.

Skrevet

Noen som har sett Night Of The Hunter og har en formening om lydsporet? Går på filmklubben i dag, men vet ikke om jeg orker nok en utekstet film fra før pappa ble født. De egoistene på den tiden tekstet ikke filmene, mens det eneste vi hører om i dag, er at vi skal tenke og handle riktig for de neste generasjonene. Makan.

Skrevet
Noen som har sett Night Of The Hunter og har en formening om lydsporet? Går på filmklubben i dag, men vet ikke om jeg orker nok en utekstet film fra før pappa ble født. De egoistene på den tiden tekstet ikke filmene, mens det eneste vi hører om i dag, er at vi skal tenke og handle riktig for de neste generasjonene. Makan.

Du finner en anmeldelse hvis du søker litt tilbake i Mini-anmeldelse, den er veldig pen og hvis du liker noirfotografi så er noen utrolige bilder. Det er enkelte øyeblikk som blir veldig tegneserieaktig, men alt i alt er den en god opplevelse som sikkert passer på kino. Jeg tror ikke du angrer.

Skrevet

Kravet mitt er at jeg hører hva som blir sagt. Opplever ofte med eldre filmer at lyden ikke er førsteprioritet, og da er det kjipt å ikke ha tekst. Særlig hvis rullen til filmklubben er litt rusten i tillegg. Men da blir det trolig dobbeltkino i dag, og some serious beating på Dorian hvis lydsporet er fucked.

Skrevet

Ga Lost in Translation innpass i den eksklusive 10/10-klubben. Når den tross alt er den eneste filmen jeg har sett to ganger etter hverandre, i tillegg til at jeg elsker den og egentlig ikke har noe som helst å utsette på den, hadde jeg liksom ikke noen argumenter mot.

Ellers fikk jeg forferdelig lyst til å se 2001 igjen, mye pga alt pratet her på forumet. Har bare sett den én gang, og det kan bli interessant om den holder på favorittplassen.

I den anledning tror jeg at jeg skal gjøre en greie ut av det, se om 10/10-filmene holder stand. De er som følger:

2001: A Space Odyssey (1968) (som jeg nok ser i dag)

8½ (1963)

The Dark Knight (2008)

The Godfather (1972)

The Godfather: Part II (1974)

Höstsonaten (1978)

Lost in Translation (2003)

Monty Python and the Holy Grail (1975)

No Country for Old Men (2007)

Persona (1966)

Scaphandre et le papillon, Le (2007)

The Shining (1980)

NCFOM, TDK og 8½ har jeg sett nylig, så det blir ikke gjensyn med dem med mindre jeg har skikkelig lyst, noe som fort kan skje.

Filmer som jeg tror kan falle ned et hakk er The Godfather og The Shining. Vi får se om de består ildprøven.

Lurer på om jeg skal ta en titt på de filmene som snuser på 10/10 også. Blant dem er The Big Lebowski, Dead Man, Fear and Loathing og A Woman Under the Influence.

En slags vårrengjøring på topplista, dette her.

Skrevet (endret)

Jeg har per dags dato fire 10er-filmer, jeg er interessert i å se tre av dem og se om de faller ned eller blir der de er, siden jeg har så lyst til å lage topp 10 nå.

edit:

eneste problemet er at jeg har The Godfather: Part II som 10/10, men jeg lurer på om jeg må se 1'ern først, eller bare gå rett til 2ern? =(

Endret av CypheroN

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...