Hrundi V. Bakshi Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Ja, Hunt er vel den filmatiseringen av en Clancy bok som er mest tro til kildematerialet. Jeg har ofte lurt på hvordan det ville ha blitt hvis de hadde holdt seg til Baldwin som Ryan i de resterende filmene. Jeg kan strengt tatt ikke se hva forskjellen ville blitt hvis de ikke hadde byttet Baldwin med Ford. Bortsett fra at Indy er lettere å like. Det haddde kanskje ikke blitt den største forskjellen, men det var dette med mentale bilder igjen da. Hadde begynt og lese Clancy ca. ett år før Hunt kom ut, og etter at jeg så Hunt ble det Baldwin i mitt hode. Da Patriot kom ett par år senere, ble det jo litt skjæring. Men det gikk seg til, og jeg har ikke noe i mot Ford i rollen som Ryan. Skal man se på tidslinjen i bøkene, så foregår forøvrig Patriot Games før Hunt (til og med Red Rabbit fra 2002 foregår før Hunt)...men som jeg sa så er ikke akkurat Patriot og Clear tro mot bøkene i noen stor grad. Red Storm Rising var den første Clancy boka jeg leste, og det er en absolutt god bok. Kunne ha blitt en god film, men den spenner muligens over for mye. En annen Clancy bok som kunne blitt bra på lerretet, er The Bear and the Dragon
Olum Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Registrerte meg nettopp på ringelrangel.com. Så at det var ganske mange andre fra forumet som var der også. Noen fra forumet som har startet siden? flott initiativ i såfall Ja det er det
DoktorBacon Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Det haddde kanskje ikke blitt den største forskjellen, men det var dette med mentale bilder igjen da. Hadde begynt og lese Clancy ca. ett år før Hunt kom ut, og etter at jeg så Hunt ble det Baldwin i mitt hode. Da Patriot kom ett par år senere, ble det jo litt skjæring. Men det gikk seg til, og jeg har ikke noe i mot Ford i rollen som Ryan. Nettopp. Det var slik alle som leste Bond måtte forholde seg til også, men de klarte seg. Problemet med Jack Ryan-karakteren var jo som sagt at de gjorde han 20 år yngre og fjernet familien, uten å gjøre det klart at dette var en reboot som skulle begynne ting på nytt. Dermed ble hovedpersonen i The Sum of All Fears bare en eller annen tilfeldlig, kjedelig analytiker, og det var strengt tatt ikke mye å bygge videre på for fremtidige filmer heller.
Bob_3 The Builder Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Satt og leste på forumet på Amazon(jepp, det finnes tydeligvis). Kommentar fra en kar som var oppgitt over at Bay hadde fått 2 Criterion-utgaver: Mr. Bay wouldn't know art if it suddenly transformed into a giant robot and squashed him.
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Jeg har sympati med folk som ikke ser genialiteten til Bay. Det må være vanskelig å være så dum.
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Noen som har sett Gran Torino ?
DoktorBacon Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 (endret) Jepp, anmeldte Gran Torino her for en uke siden. Den har både noen store styrker og svakheter, så jeg endte opp på en 6/10. Men liker man Eastwood så er den absolutt verdt en titt. Endret 14. januar 2009 av DoktorBacon
Speik Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Jeg har sympati med folk som ikke ser genialiteten til Bay. Det må være vanskelig å være så dum. Et av de beste innleggene på lenge! Men det er mange som er så dumme, det ble et ramaskrik av dimensjoner da jeg anmeldte The Rock og gav den 10/10 på The Life Cinematic-forumet.
Lawliet Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Et av de beste innleggene på lenge! Men det er mange som er så dumme, det ble et ramaskrik av dimensjoner da jeg anmeldte The Rock og gav den 10/10 på The Life Cinematic-forumet. Har du gitt over 25 filmer 10/10? The Rock er forøvrig en veldig bra film!
Alinoe Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 The Rock, Michael Bays Magnum Opus fra 1996, er en av de aller beste actionfilmene noengang lagd. Soundtracket er perfekt, casting er perfekt.
CypheroN Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 The Rock er Bays beste og en av de beste popcornfilmene.
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 The Rock er Bays beste og en av de beste popcornfilmene. Enig The Rock, Michael Bays Magnum Opus fra 1996, er en av de aller beste actionfilmene noengang lagd. Soundtracket er perfekt, casting er perfekt. Uenig
athorb Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Men det er mange som er så dumme, det ble et ramaskrik av dimensjoner da jeg anmeldte The Rock og gav den 10/10 på The Life Cinematic-forumet. Kanskje ikke dumme, men definitivt forutinntatte. Virker som om lettbeint popcornfilm er smørje uansett og kryptonitt for enkelte.
Bob Sacamano Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Hallo Eg skal ha ein reunion filmkveld med mange gamle kjente og folk fra klassen, og har tenkt på å vise fram ein skrekkfilm som kan få hjertet til å hoppe opp i halsen, og gjerne med ein god historie Nokre anbefalingar?
CypheroN Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Enkelt, se [Rec] (ikke så bra historie, men hjerte opp i halsen - JA)
Mojo Pin Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Hallo Eg skal ha ein reunion filmkveld med mange gamle kjente og folk fra klassen, og har tenkt på å vise fram ein skrekkfilm som kan få hjertet til å hoppe opp i halsen, og gjerne med ein god historie Nokre anbefalingar? Den første i A Nightmare on Elm Street-serien, It, Misery
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Hallo Eg skal ha ein reunion filmkveld med mange gamle kjente og folk fra klassen, og har tenkt på å vise fram ein skrekkfilm som kan få hjertet til å hoppe opp i halsen, og gjerne med ein god historie Nokre anbefalingar? Psycho
DoktorBacon Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 The Rock, Michael Bays Magnum Opus fra 1996, er en av de aller beste actionfilmene noengang lagd. Soundtracket er perfekt, casting er perfekt. Uenig Så fint at du er utdypende. Forøvrig er ikke castingen perfekt. Cage er ikke helte-materiale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå