Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Dette er usette filmer jeg har liggende, hvem skal sees i kveld?

 

- Black Snake Moan

- El Orfanato

- Donnie Darko

- Mulholland Drive

 

Jeg vil started med Black Snake Moan, og Donnie Darko til senere på kvelden. Grunnet valget av Black Snake Moan er at Samuel L. Jackson er med, spiller godt som alltid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm.. Eg fell alltid for litt spesielle filmar som Garden State og Cashback. Kanskje eg berre har lyst på ein skikkeleg "feel-good"-film! Kom med dei beste "feel-good"-filmane du veit om :)

 

Sabrina, The Apartment, Love in the Afternoon, Love in the Afternoon, Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain, Harvey og His Girl Friday er vel en god start.

Lenke til kommentar

Småmorsom kommentar fra Samuel L. Jackson om Nick Fury karakteren (som opprinnelig var hvit i tegneserien, men ble senere endret til å være mørkhudet).

 

Jackson also joked with the audience about playing Nick Fury. "You know, when I was a kid," he said, deadpan serious, "Nick Fury was a white man. I'm so glad he evolved into something that finally made sense to me."

 

"But don't worry!" he promised, "You, too, can grow up to be a black man!"

 

Nå, det hadde vært enda litt mer action om det var en omvendt og det der kom fra en hvit mann :wee:

 

Men men, det er jo fint at han får rasisters hode til å eksplodere ved å si noe slikt, nå blir det offerrolle.

Lenke til kommentar

Hvis jeg har skjønt det riktig så skal det ikke være en oppfølger men en prequel, var vel som vanlig på Joblo jeg fikk med meg det mener jeg:hmm:

 

Står litt om det her:

 

Produsentene:

 

The other bit of news is on "300." They announced they’re working on a new Blu-ray edition of the film and they dropped a bomb…they’re trying to make a sequel/prequel to the film.

 

Snyder:

 

After the event, Zack was backstage and I hit him with questions on everything else he’s working on….from Guardians of Ga'Hoole to Illustrated Man, I asked about everything. But the real highlights were his revealing that we’ll see Dr. Manhattan before Comic-Con and that Frank Miller is working on a sequel to 300 and if they think it could work as a movie they’re going to make it!!!

 

Men han sier jo sequel så da er jo det en mulighet også og så lenge Snyder skal regissere så er det bare å kjøre på for min del :)

 

Er jo bare å vente å se hva som skjer...

Lenke til kommentar

Så nettopp traileren til en norsk film kalt "De Usynlige", her på youtube:

 

 

Hører jeg en rip-off av "The Fountain"-soundtracket? Trodde først det var nevnte soundtrack jeg hørte (av Clint Mansell, geni), men etter andre gjennomlytning høres det ut som en slags soundalike.

Lenke til kommentar

Han må jammenmeg passe seg for plagiat, ikke bare var instrumenteringen og melodien nesten lik, men oppbyggingen, klimakset osv var jo identisk med Mansell/Mogwai musikken. Men er jo kul musikk da..

 

Selve filmen har jeg stor forhåpning til, siden jeg elsket Hawaii, Oslo. Den var et så friskt pust blant mange kjedelige norske filmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...