Gå til innhold

Western Digital eller Seagate

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe meg ny harddisk og fant 2 stk i samme prisklasse som jeg kunne tenke meg. De koster akkurat like mye og har like stor lagringsplass. Det gjør meg veldig usikker på hvilken av de 2 jeg skal velge.

Western Digital Caviar SE16 320GB SATA2 16MB 7200RPM

-http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318471

eller Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM

-http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320709

Hvis noen har tips til hvilken av dem jeg skal velge, så tar jeg imot det med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har alltid hatt disker fra WD men valgte denne gangen akkurat den Seagate disken du lurer på. Må si meg godt fornøyd med den også har den ett lavere støynivå en WD. Den har også kommet godt ut i tester jeg har sett av Seagate disker.

Skrevet

Seagate sin nye serie .10 er nok de beste "vanlige" diskene på markedet.

WD bruker alltid litt gammel teknologi, og er ett billigmerke, men diskene er gode for all del.

Når de koster like mye ville jeg definitivt vagt seagate.

Skrevet
Min stemme går til seagate. Er en test her hvor 750GB-disken måles mot noen andre (også WD tror jeg). og den vinner. Ikke pga kapasiteten, men pga ny teknologi.

7157717[/snapback]

Nå skal det sies att større disker gjerne har større datatetthet, og att det fører til bedre ytelse, men likevel er nok seagate best.

Skrevet (endret)

I tillegg har Seagate 5 års garanti på diskene sine, så dette er en "no-brainer". Ser absolutt -ingen- grunn til å gå for WD. Hitachi kan muligens være interessant hvis du trenger strømsparings- og støykalibreringsfunksjoner.

Endret av KAS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...