Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ny pc starter ikke


Anbefalte innlegg

hei

pcen er helt død :no: og det kommer ikke ett pip fra pcspeakeren om feil. når vet jeg at pcspeakeren skal gi fra seg lyd? kunne kansje provosert det frem??

 

også...

vet noen om en stepp by stepp fremgangsmåte for å finne ut hva som er galt.

 

spec:

 

duo pentium prosessor E6400

DFI infinity 975x motherboard

ozc 8800 ddr2 minne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei

pcen er helt død :no:  og det kommer ikke ett pip fra pcspeakeren om feil. når vet jeg at pcspeakeren skal gi fra seg lyd? kunne kansje provosert det frem??

 

også...

vet noen om en stepp by stepp fremgangsmåte for å finne ut hva som er galt.

 

spec:

 

duo pentium prosessor E6400

DFI infinity 975x motherboard

ozc 8800 ddr2 minne

7148138[/snapback]

 

starter ikke noen vifter eller noe i det hele tatt?

Lenke til kommentar

ok, prøv å koble fra alt utenom det mest nødvdendige, f.eks. dvd brenner og diskettstasjon trenger du ikke, heller ikke ekstra lydkort hvis du bruker det. se om det blir noe forskjell.

 

hvis det ikke skjer noe da, så prøv å ta ut en rambrikke, skjer det fortsatt ikke noe, prøv å bytte ram-slot.

Lenke til kommentar

ja jeg mente hk

 

ok jeg skal prøve...

har snakket med DFI (hovedkort leverandøren) de mente enten at strømforsyningen min var dårlig ellers var hk ødelagt.

 

men.. altså jeg vet at qtec er billigmerke men den er jo på 650 watt...nå var det amperen han la vekt på men de kan jo ikke være så ute av proposjon....

Lenke til kommentar

altså,, det er som sagt ikke watten det kommer an på, men mengden ampere psu kan levere. qtec oppgir peak effekten, altså det strømforsyninga max kan levere i et millisekund, så din 650watter er vel en 380w? kanskje`? litt mer kanskje :p hehe. kjøp deg mist eller lignende kvalitets merke :)

Lenke til kommentar
ja jeg mente hk

 

ok jeg skal prøve...

har snakket med DFI (hovedkort leverandøren) de mente enten at strømforsyningen min var dårlig ellers var hk ødelagt.

 

men.. altså jeg vet at qtec er billigmerke men den er jo på 650 watt...nå var det amperen han la vekt på men de kan jo ikke være så ute av proposjon....

7148570[/snapback]

 

Hei

Det eneste en Qtec strømforsyning egner seg som er garnsøkke ! 650W er sikkert i nedoverbakke med kjøttkaker til middag :D Kast skiten , du får ingen glede av en Qtec .

Lenke til kommentar

Har husket 4 pinn ja

jeg har x1900 gt powercolor

 

Det er forresten et rødt led lys på hovedkortet:

 

(When the standby power LED lit red, it indicates that power is present on the pci slots. Power-off the pc then unplug the power cord prior to installing any add-in cards. Failure to do so will cause severe damge to the motherboard and componants)

 

Sjønte egentlig ikke om det er noe feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...