Gå til innhold

Primary healers, hvem dør først i din gruppe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg føler alltid at jeg som er Warlock dør sist jeg  :dontgetit:

7147718[/snapback]

Pf, da er ikke du en ekte warlock. Vi skal lunke like under tanken når det gjelder aggro, og være den første som ryker med når han/hun dør.

7147886[/snapback]

Hvis jeg spammer sb så tar jeg aggroen vekk fra tanken :p Så spiller jeg bare 5 manns instances. Men alikevel. Jeg finner altids en måte og ungå og dø på. Healthstone og pots hjelper på.
Skrevet
Poenget er hva du gjør når noen MÅ dø fordi du ikke kan redde alle. Om du bruker resten av din mana på å redde en lock som er nær døden hjelper det fint lite når du er oom og MT dør 20 sek senere pga det. Da har du ikke gjort jobben din noe særlig godt.

7147047[/snapback]

Ehm ... I endgame instances så er det ikke så ofte at en av de må dø er jo flere healers enn deg, der dør man for det meste vist en av tre skjer:

- Over agro, som regel ikke noe tid til å heale.

- AoE crits fra enkelte bosser som tar deg på første hit, alts ikke noe tid til å heale

- Whipe.

Skrevet (endret)

Det kommer helt an på situasjonen... Er det ren aoe spam har jeg ingen problemer med å ofre en tank før en mage. Om det er "tank'n spank" er selvfølgelig tanken viktigst, om en dps'er puller agro kan han gjerne dø for min del, så lenge tanken er i live og nummer 2 på agro lista. Er ting litt mer komplisert må man ganske enkelt se an hvem som er viktigst å holde oppe. Hvis man kjenner de man spiller vet man som regel hvem som er flinkest og kan til dels prioritere etter det.

Om jeg skulle peke ut noen jeg ikke prioriterer når det er kaos må det bli hunter og druid. En hunter kommer seg som regel unna agro på egen hånd, og en druid overlever stort sett ved å bruke bear form eller ved å heale seg selv. Men det kommer igjen an på skill, gear og hvordan situasjonen er.

edit: jeg tenker primært på 5man instancer. Raid encounters blir noe helt annet, da healer man de man er satt til å heale og stoler på at de andre gjør jobben sin. Om ting går dårlig må man bare vurdere fortløpende, ofte i samarbeid med de andre healerne/raid leader, om det er større behov for deg et annet sted.

Endret av ath1337
Skrevet (endret)

Til oss er det nok enten en spesiell druid som dør hele tiden, eller en warrior som har samme problemet. For meg er det vanligvis de som dør sist. Har f.eks ett eksempel når Deep breath på onyxia tok meste av raidet og vi hadde noen palas (Inkludert meg) og noen druids+en priest eller to og en mage eller to. Holdt på i flere minutter og til slutt var det nesten bare main tank og en paladin igjen... Før noen var så snill at de pulla noen whelps og warders, wipa til slutt.

Men listen din er grei i prioritering, men føler egentlig at det ikke er secondary healers i raid. Kun primary (Ganske mange da)

Endret av lago
Skrevet (endret)
Jeg føler alltid at jeg som er Warlock dør sist jeg  :dontgetit:

7147718[/snapback]

da gjør du ikke jobben din :)

edit; psilocybe hadde allerede skrevet det :p

Endret av Sink
Skrevet
Healing som resto druid i instance:

1: Maintank. Dersom han gjer jobben, og eg ikkje spammer med overheals, skal det ikkje vere nødvendig å heale meg sjølv ofte.

7147585[/snapback]

Overheals gir ikke ekstra threat. Uansett kan det være greit å vente noen sekunder med å heale tanken, så han kan få bygd litt aggro på alle mobs

Men dette er i en perfekt verden. På veien opp til 60 (og i lvl 60 pugs), er det mange tanker som ikke har noen anelse om hvordan man skal tanke. Når tanken sier "all on one!", og referer til seg selv sammen med dps, så er det på tide å stikke fra gruppa.

Skrevet
4. Fury warrior, velspilt hunter.

7146796[/snapback]

En velspilt hunter kan vel som oftest klare ganske greit å unngå aggro, og om han får det så kan han bruke FD + mat, eller bandasjer.

Jeg pleier å følge lista di sånn nogenlunde, men gnomes pleier jeg ofte å la dø med vilje. Kan ikke fordra gnomes. Rogues har samme symptomet, men om de er velspilte pleier jeg å la dem holde seg i live. For gnome rogues kan dere jo tenke dere hvor mye heals de mottar helt mot slutten av en boss :]

Skrevet (endret)

Dette med å heale dps i et raid kan sikkert være stress nok. Som dps warrior er at jeg stort sett blir plassert i dps gruppen, bestående av 2 roguer, meg selv som dps warrior, 1 hunter og en druid. Og da er det liksom meningen at druiden skal holde oss i live. Dette funker jo på rogues og hunteren i og med at dem lett kan wipe aggro om dem får det. For meg som er dps warrior er dette et problem. Men for å holde meg der oppe i teten av dps sammen med roguene så kan ikek jeg "slappe av" på dps siden. Men heldigvis er min beste kamerat i real life prest i samme guild og raid. Så han har meg på sin heal liste selv om han ikke er i gruppen min. Dette holder vi selvsagt kjeft om til dem andre hehe :cool: Men det gjør at når jeg kan gå "all-out-dps" i raid.

Endret av gamer73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...