Gå til innhold

Feil på MIST 500w? 12v 4 pin kontakten som er prob


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kjøpte meg en Mist 500w på fredag etter anbefallinger her på forumet. Det var en erstatning for en Tagan strømforsyning som jeg også fikk anbefalt. Den var det også feil med. Uflaks!

 

Det som skjer når jeg kobler til den ekstra 12v 4 pin kontakten er at viftene gir et lite rykk på seg. Når jeg så skal trykke på power knappen rykker viftene litt en gang til. deretter er det dødt. Trykker jeg en gang til på powerknappen, ingen reaksjon.

 

Så tar jeg ut 12 v 4 pin kontakten og nå får viftene litt fart på seg akkuratt i deg jeg skrur på hovedbryteren bak på strømforsyningen. Når jeg nå trykker på powerknappen. Starter maskinen, men ikke bios. (Er vel fordi 12 4 pin kontakten ikke er satt inn?)

 

Satte inn en eldre qtec psu, 350 watt, da vil alt starte Bios kommer opp og windows kjører.

 

Hva tror dere skjer med MIST 500watten?

 

Regner med at det er en reklamasjonssak, noen som har vært borti lignende?

 

-MVH Jørgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må sette i den 4-pin kontakten for at maskinene skal start normalt.

 

Hos M meg (har også 500Wattist), så starter maskinen i en brøkdel av et sekund etter starting, deretter slår den av igjen i ca 1 sek, til slutt starter den igjen, og booter.

 

Har du prøvd å vente litt etter du har slått på maskinen?

Lenke til kommentar

Det hørtes litt rart ut, men sånn er data verdene. Ingenting overrasker meg.

 

Jeg kan ikke si at jeg har ventet noe særlig. Når man ikke får noen reaksjon fra data'en når men trykker på powerknappen, så blir man litt usikker på hva som skjer. Det kommer som sagt et bittelite rykk i viftene. Kan se det, men det er snakk om en kort liten bevegelese. Deretter er det dødt. Da skjer det ingenting etter det første trykket.

 

Har aldri hørt om at du må vente med å skru på pc'en etter at du har trykket på hovedknappen bak strømforsyningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...