Talgtapp Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg skal kjøpe domene (.no) og webhotell og vil gjerne ha noe som er gunstig på pris og service. Vet dere om noe? Trenger vel en 250mb diskplass på sikt. Trafikken blir nok ikke allverden, det dreier seg om en norsk side.
JKJK Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 jeg har mitt domene på domeneshop.no, og er veldig fornøyd. Billig, enkelt, mange muligheter og stabilt.
Runar Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Bruker selv Servetheworld(.no) og har aldri hatt problemer der. Har byttet tilbake til STW flere ganger etter å ha prøvd andre.
eedrah Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg bruker one.com til mange nettsider jeg har laget. De er billige, i tillegg til at du får mye plass der... Jeg har kun hatt behov for å kontakte support en gang, og da løste de problemet på rekordtid.
Gjest Slettet+3124 Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg bruker one.com til mange nettsider jeg har laget. De er billige, i tillegg til at du får mye plass der... Jeg har kun hatt behov for å kontakte support en gang, og da løste de problemet på rekordtid. 7131491[/snapback] Jeg bruker også one.com er kjempe fornøyd. Du får alt du trenger for ca 10 kr mnd, dette er da 1gigs lagringsplass. De har også 2gig og 4 gig. Anbefales.
Stinmaker Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 jeg bruker også one.com og er kjøpefornøyd, anbefales på det sterkeste.
Thelle Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Hold deg unna NameUnit. De har ett dårlig grensesnitt, fraværende control panel og de setter seg selv som eier av domenet. Dvs. vil du bytte så er det ikke du som er eier og du får ikke flyttet domenet. -Thelle-
Kimmer Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Jeg bruker Egoria.no (tidligere BK-Media). Svert fornøyet siden 2001 - billigt, bra service og svert lite nedetid. (Servere i Houston,TX - og pingtid er ca. 175ms) Kimmer Endret 24. oktober 2006 av Kimmer
excrucio Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 web10.nu anbefales Har brukt det i et år snart, og har ikke opplevd noe negativt.
eryxx Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Unngå for all del one.net hvis du skal benytte noe særlig annet enn enkle html sider. De har sperrer og begrensninger for det meste. Kjøpte selv webhotell hos dem, var imponert over pris og lagringsplass, lastet opp et av mine hovedprogrammer, gallery bildedatabase. Denne lot seg ikke kjøre. Dette i tillegg til en del andre innstallasjoner i samme kategori. Hadde Domeneshop før det og de er bra, spesielt på kundeservice hvis du kan vente inntil 24 timer. Men, og et stor MEN, det kan virke som om de overbelaster serverene sine så hvis du har tenkt å kjøre noe som har behov for litt kraft så bare glem dem. Har nå proISP som jeg er usedvanlig godt fornøyd med. fantastisk brukegrensensitt med Fantastico og svært god respons på sidene på tross av relativt krevende operasjoner. De er litt dyrere enn f. eks. Domeneshop og One.net og har meget god kundeservice og oppfølging. Samtidig er de langt billigere enn mange andre. Basert på min erfaring er valget soleklart, skygg unna One.net. Velg en annen leverandør.
eedrah Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 web10.nu anbefales Har brukt det i et år snart, og har ikke opplevd noe negativt. 7131849[/snapback] Har også prøvd web10.nu. Prismessig er de vel like som one.com, men det går TREGT hos web10.nu. Grunnen til at jeg brukte dem en gang var at de støtter access-databaser, noe ikke one.com gjør. I tillegg kan du hos web10.nu ha inntil 10 domener på samme webhotell, noe som også er en grei løsning hvis en ønsker flere domener (slipper å betale for 1 Gb lagringsplass for hvert domene...).
Skagen Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Surftown tilbyr 1 GB lagring, fri trafikk, ASP/PHP/MySQL, etc for 10,- pr. mnd., samt .com-domener til 129,- pr år. Kjøper du domene eller webhotel for mere enn ett år får du opp til 25% rabatt på webhotel og 35% rabatt på domene.
nilsa1 Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 (endret) web10.nu anbefales Har brukt det i et år snart, og har ikke opplevd noe negativt. 7131849[/snapback] Har også prøvd web10.nu. Prismessig er de vel like som one.com, men det går TREGT hos web10.nu. Grunnen til at jeg brukte dem en gang var at de støtter access-databaser, noe ikke one.com gjør. I tillegg kan du hos web10.nu ha inntil 10 domener på samme webhotell, noe som også er en grei løsning hvis en ønsker flere domener (slipper å betale for 1 Gb lagringsplass for hvert domene...). 7132003[/snapback] Hadde web10. Gikk greit et år, så begynte de å stenge ute diskusjonsgrupper. De var ikke i stand til å løse problemet, ga egentlig faen. Jeg sa opp i tide, og betalte også for det halve året med bare trøbbel. Deretter sender de meg regning hvert år, med stadige trusler om inkasso. De finner på nye domener som jeg ikke har hatt - og ikke har lov til å ha. Mailadressa de gir for kontakt om uriktige regninger svarer ikke. Jeg betaler litt mer for norske SirCom, og er kjempefornøyd. Endret 26. oktober 2006 av nilsa1
BlackH Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Surftown tilbyr 1 GB lagring, fri trafikk, ASP/PHP/MySQL, etc for 10,- pr. mnd., samt .com-domener til 129,- pr år. Kjøper du domene eller webhotel for mere enn ett år får du opp til 25% rabatt på webhotel og 35% rabatt på domene. 7145076[/snapback] Surftown forbeholder seg videre retten til å fjerne innhold som zip, MP3, jpg og liknende såfremt disse belaster serverne i urimelig grad. Hensikten med Surftowns Webhotell er ikke å fungere som ekstern harddisk for lagring av større mengder filer til fri download eller visning, men derimot en fremvisnings-og/eller salgsplass for private fysiske og juridiske personer. Synes de er veldig uklare på hva de mener "belaster serverene"? "Fri bruk" ..du kan overføre så mye du vil så lenge det ikke belaster serveren, men når den grensen er bestemmer de selv.. Om dette er et bildegalleri mange familiemedlemmer klikker på, eller om det er hosting av stoooore filer som lastes ned MASSE.. dem gjør som de vil. Jeg hadde satt mer pris på en fast GB grense i måneden i steden, så hadde jeg visst hva jeg hadde å forholde meg til i det minste.
Skagen Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg hadde masse egenprodusert musikk som genererte noe GB trafikk i mnd. Var ikke noe problem.
Kimmer Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Hvis det er et seriøst Web-hotel som trådstarter vil ha - da anbefaler jeg på det kraftigste å bruke norske utbydere av Web-hoteller. Disse er underlagt norske love og man har Forbrukerrådet i ryggen, hvis der sku oppstå tvistigheter. De utbydere der har *.com > *.net > *.nu og så videre i deres navn, er ikke seriøse IMHO. Man fristes jo til å tro, at disse Hotel-utbydere ikke selv har norsk organisations-nummer (som kreves for .no) og kan derfor ikke ha *.no i deres eget navn/hjemmeside-url. PS. Er altid vigtigt å lese det, der står med små bokstaver i kontrakten. Kimmer Endret 25. oktober 2006 av Kimmer
ampersand Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 (endret) De utbydere der har *.com > *.net > *.nu og så videre i deres navn, er ikke seriøse IMHO.Man fristes jo til å tro, at disse Hotel-utbydere ikke selv har norsk organisations-nummer (som kreves for .no) og kan derfor ikke ha *.no i deres eget navn/hjemmeside-url. Enig med deg der. Norske tilbydere med denne slags url synes jeg alltid har virket useriøst. Jeg har brukt mange forskjellige tilbydere av webhotel og nå bruker jeg lunarpages.com med dedikert server der og er meget fornøyd. Du burde sjekke andre steder og ikke kun gå etter norske. Endret 2. januar 2007 av ampersand
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå