Gå til innhold

Firefox tråden (Spørsmål, råd, nyheter o.l.)


Gaston

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om disse tingene har med det samme å gjøre, men fant ut at grunnet til at jeg ikke får opp alt til å fungere på noen sider lenger, hadde tydligvis noe med infokapsler å gjøre.

Også på Norsk tipping fikk jeg ikke logget inn og trodde det var java, men det var innstillingene for "tredje parts infokapsler"

 

Sånn som man ser her:

post-12139-0-94217200-1381916356_thumb.jpg

 

Der hadde jeg altså på "aldri" men det nyttet ikke med "besøkte" heller. Vet ikke hvorfor det er endret, har ikke gjort noe der selv, og ingen andre har tilgang til maskinen :hmm:

 

Når jeg skiftet til "alltid", funger alt som det skal. Men nå vet jeg ikke sikkert hvordan det sikkerthetsmessige spiller inn i dette her. Er det ok å ha det stående på "alltid"?

Lenke til kommentar

Firefox har av en eller annen grunn blokkert oppdatering av Java hos meg. Jeg finner ingen valg for dette under utvidelser, så hvordan får jeg opphevet blokkeringen?

Det blir gjetning fra min side men hjelper det hvis du lukker nettleseren når oppdateringen starter ?

Altså fra det punktet der du skal bekrefte installasjonen

 

Nå er jeg ikke helt sikker men jeg mener at da jeg måtte sjekke en pc i går og java maste om oppgradering så kom det opp et tekst om at firefox måtte lukkes før oppdateringen kunne forsette.

 

For noen minutter fikk jeg den samme oppdateringen på min pc.

Der gikk alt smertefritt , uten at jeg trente å lukke nettleseren

Lenke til kommentar

Firefox har av en eller annen grunn blokkert oppdatering av Java hos meg. Jeg finner ingen valg for dette under utvidelser, så hvordan får jeg opphevet blokkeringen?

 

Prøv å last ned offline setup'en:

http://www.java.com/en/download/manual.jsp

 

 

Edit:

Men jeg skjønner ikke...v7u45 er da nyeste Java? Hva er galt med den nå, da? Står bare "is known to be vulnerable".

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Det er den versjonen jeg forsøker å oppdatere til ja, og den lar seg oppdatere, men Firefox blokkerer den fra å være aktiv av en eller annen grunn.

 

Under Tools -> Add-ons -> Plugins, hvilke muligheter har du der? Skal være (med Ff v24) alternativene Ask to Activate eller Never Activate.

 

Alternativt, så kan det ha skjedd noe med Java kontrollpanelet - sikkerhetsinnstillingene hos meg ble en gang automatisk satt til for høyt, så Java ble i praksis deaktivert.

Windows Control Panel -> Java -> Security

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Det som har skjedd hos meg ligner på problemene danskene fikk, les mer her: http://www.digi.no/923815/dansk-java-mareritt

 

Jeg fikk orden på Firefox igjen ved å avinnstallerer alt som hadde med Java å gjøre for så å legge siste versjon inn på nytt, så nå fungerer det igjen. Jeg har ikke kompetanse til å forstå hva som skjedde, så ikke spør meg om det, men hvis noen andre her kan gå i detaljer om hva årsaken var ville det vært fint.

 

Edit: Det er kommet til et nytt problem som består i at menyene (valgene som listes opp kolonnevis) i forumet forskyves sideveis mot høyre. Nå er det like før jeg hiver ut Firefox og går for google Crome, se bilde nedenfor.

post-53451-0-81248000-1382260829_thumb.jpg

 

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Vel, slik vil ikke jeg ha det fordi det får skjermen til å framstå rotete. Jeg får ikke dette i Explorer eller Crome så det må være et spesielt problem for Firefox.

 

Edit: Det virker også som at Firefox er i ferd med å bli tregere for hver dag som går.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Kjenner ikke igjen det på bildet i det hele tatt jeg. Hva er den ruten i midten, hvor det står "etter innholdstype" og de røde bordene der..?

Har aldri sett den.

 

 

 

Edit: Ja nå ser jeg det er den som heter "mitt innhold" i profilen. Har aldri brukt den. Klikker bare "mine innlegg" alltid.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

jeg har brukt nettleseren til høre på en lokal radiokanal.

Men etter en tid måtte siden omprogrammeres for fungere med firefox , slik at man fikk frem lyden

 

I det siste har blitt plaget av det kommer ekko , som lyd-dataene blir spilt av flere ganger etter hverandre

Dette slår til etter en liten stund på den nettsiden

mens det forsvinner for en liten stund hvis man oppdaterer siden

 

Er det noen som har deilig på hva som foregår ?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, men som jeg nevnte tidligere så har Firefox begynnt å bli merkbart tregere på den maskinen jeg bruker mest, samt at nye vinduer med reklame og all slags tilbud etc. bare popper opp i hytt og pine. Jeg har kjørt antivirus siden det er lett å mistenke at malware og annen dritt har etablert seg, men jeg finner ingen ting. Dette skjer er kun på en maskin, mens på alle andre oppfører Firefox seg normalt. Jeg finner det likevel best å avinnstallere Firefox på denne maskinen og heller ta i bruk Google Crome.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, men som jeg nevnte tidligere så har Firefox begynnt å bli merkbart tregere på den maskinen jeg bruker mest, samt at nye vinduer med reklame og all slags tilbud etc. bare popper opp i hytt og pine. Jeg har kjørt antivirus siden det er lett å mistenke at malware og annen dritt har etablert seg, men jeg finner ingen ting. Dette skjer er kun på en maskin, mens på alle andre oppfører Firefox seg normalt. Jeg finner det likevel best å avinnstallere Firefox på denne maskinen og heller ta i bruk Google Crome.

 

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/adblock-plus/

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/noscript/

 

...Ads = no more! ;)

Lenke til kommentar

krever ikke disse tilleggene endel fikling med innstillingene for få det til virker der man vil at det skal virke ?

 

De vil kreve et førstegangsoppsett, ja - og ja, sider som kjører mange scripts kan være noe komplisert å få til å fungere som ønsket. Jeg vil særlig trekke frem betalingstjenester på akkurat det området.

 

Men "fiklingen" vil bare være nødvendig 1 gang, så når ting først er satt opp så vil de virke, og det uten reklame og tilsvarende tull.

Lenke til kommentar

Firefox har av en eller annen grunn blokkert oppdatering av Java hos meg. Jeg finner ingen valg for dette under utvidelser, så hvordan får jeg opphevet blokkeringen?

 

Se etter rød legokloss øverst til venstre når du skal bruke Java. Klikk på den for å tillate Java å kjøre.

Lenke til kommentar

Når jeg skiftet til "alltid", funger alt som det skal. Men nå vet jeg ikke sikkert hvordan det sikkerthetsmessige spiller inn i dette her. Er det ok å ha det stående på "alltid"?

 

Jeg har også satt godkjenningen av cookies til "always, men jeg har satt dem til å slettes når jeg stenger Firefox.

På bildet du postet, endre innstillingen under "Behold de inntil:"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...