Gå til innhold

Nytt dataparty i Bergen! Switch, mer info her.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

drit internett da ..

Sted? > Aulaen på Høgskolen i Ålesund.

Når? > kl 16:00 27. desember til kl 12:00 30. desember

Plasser? > 300

Pris? > 421,-

Nettverk? > 100 MBit hel-switchet nettverk.

Internett? > 100 MBit (!!) (takk til Høgskolen i Ålesund!).

Kiosk? > Ja.

Databutikk? > Ja. (I kiosken!)

Trøtt? > Der vil bli gode sovemuligheter på partyet for dem som trenger seg en liten blund!

http://www.tronica.no for mer informasjon

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-19 01:09, skrev GeeZuZz:

Noen som kan forklare meg hvorfor det er så viktig med internett på et LAN?


Når du er på LAN er jo behovet for internett helt borte!

Du kan spille og kopiere (100mbit) så mye du vil omtrent.



 

enig, endelig en som har fatta poenget.

 

MEN!! man bruker da ikke også ROMJULEN forann datamaskinen? herregud folkens, kom dere litt ut..

Lenke til kommentar

Tatt fra http://www.errors.no:

 

"Lovlige protokoller: Kun TCP/IP og IPX brukes på partyene. NetBEUI er STRENGT forbudt. Alle skal være i samme arbeidsgruppe: ERRORS"

Hva er så gale med å bruke NetBeui? Kaster dem meg ut hvis jeg ikke er på samme arbeidsgruppe?

Er praktisk å ha alle i samme arbeidsgruppe, men lamt å sette det som et krav på et datatreff.

 

"Ikke bruk sko som lager sorte striper i parketten"

Tenk om eg bare har sko med svarte såler da? Slepper de meg ikke inn da?

Lenke til kommentar

netBEUI er no drit, det er derfor. Det broadcastes masse pakker som blir sendt hit og dit av winXP maskinene, til slutt blir det et lite DDOS angrep ut av det.

 

Jeg tror ikke det er noen lov at du skal være i arbeidgruppa ERRORS, men jeg tror de krever det slik at ikke alle CS warez h4x0r cr4x0rzene kommer å griner over at de ikke klarer å se nettverket på sin nye Intel pentium umulium på 15 Ghz.

 

Men hva vet jeg... jeg som er østlending.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 19:57, skrev Wepz:

"Lovlige protokoller: Kun TCP/IP og IPX brukes på partyene. NetBEUI er STRENGT forbudt. Alle skal være i samme arbeidsgruppe: ERRORS"

Hva er så gale med å bruke NetBeui? Kaster dem meg ut hvis jeg ikke er på samme arbeidsgruppe?

Er praktisk å ha alle i samme arbeidsgruppe, men lamt å sette det som et krav på et datatreff.


 

Netbeui er ikke nødvendig, skaper mye støy på nettet som tidligere nevnt, og skal ikke brukes. Dersom det er vanskelig å forstå, kan du holde deg hjemme.

Angående samme arbeidsgruppe, så gjelder det samme. Dersom alle er i samme arbeidsgruppe, fungerer faktisk nettet VELDIG mye bedre, og man slipper ørten broadcasts. Nok en gang, dette er ikke så veldig vanskelig å føye seg etter.

 

Quote:


"Ikke bruk sko som lager sorte striper i parketten"

Tenk om eg bare har sko med svarte såler da? Slepper de meg ikke inn da?


 

Joda, men du skal selv få lov til å vaske hallen. Sorte striper er noe DRIT å få bort fra gulvet. Jeg har selv sko med sorte såler, men de setter ikke merker.

 

Men, seriøst.. Hvis du skal klage på dette her, så..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-06 15:31, skrev arehb:


Jeg bor i Bergen og kan godt tenke meg å stikke innom et lan i romjula _en_ dag. Dog er det lite aktuelt å betale 300 eller 400 for en dag med LAN.


Selg dagsbilletter til 150 kr, og jeg tropper kansje opp.


 

 

Errors koster 198 for hele partyet... Jeg har ikke fått noe melding på om det er dagbilletter, men hva med å spørre på forumet som ligger på sidene deres?

Lenke til kommentar

Ka i huleste er NetBEUI??

Og ka i huleste er vitsen å reklamere for lan som ligger langt utti gokk? selvom det koster så lite som 100-150kr for lanet så er det jo en hel fylke bortenfor og da hjelper det lite med billig lan når man må betale for reisen.

Som Arehb så hadde eg vært med på lanet på flekken hvis det kostet 150kr og det hadde sikkert en del andre folk også. :grin:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: SnowDOG_ på 2002-12-08 06:24 ]

Lenke til kommentar

En ting til, for ekesmpel det lanet som skal være på Askøy, de kan ikke skryte av at det 'kun' koster 200 kroner der!

 

Skal vi reise dit må vi betale ytterligere 100kroner for broen

- Og om mamma skal hente dere også, må det betales ytterligere 100 kroner, ifølge mine beregninger blir dette 400, PLUSS bensinpenger for å kjøre så langt ut i gokk..

 

Menmen, denne tråden var laget for å diskutere Switch :smile:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...