Gå til innhold

Hvordan ser ditt gitarutstyr ut!


AnaXyd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei! Kjekk tråd dette her.

 

Jeg eier en god gammel B.C. Rich Wave fra 1983.  :cool:

 

Her er den:

 

P3020123-1.jpg

 

Jeg spiller den gjennom en V-amp2 og Boss BR-600. Holder også på å bygge en replika av en 1960 Fender Champ Amp (modell 5F1)  :roll:  Rørforsterker ja.  Det er det eneste som duger.

7745641[/snapback]

 

BALLEFETT! :dribble::dribble: Det er USA?!

Lenke til kommentar

He,he nei dette er en B.C. Rich N.J. series Wave. De laget dem i USA også med "full electronics". De har mange flere switcher og finesser. N.J. står for Nagoya Japan. Gitaren er altså laget i Japan. Denne modellen har ikke vært så alt for populær og B.C. Rich har sluttet å produsere den fra Januar i år. Den er etterhvert temmelig sjelden. Gitaren har neck through konstruksjon. Halsen (som altså går gjennom hele instrumentets lengde)er av lønn og "vingene" er av mahogny. Kvaliteten er det altså ingenting å si på. Selv om den ikke er amerikansk.

Lenke til kommentar
He,he nei dette er en B.C. Rich N.J. series Wave. De laget dem i USA også med "full electronics". De har mange flere switcher og finesser. N.J. står for Nagoya Japan. Gitaren er altså laget i Japan. Denne modellen har ikke vært så alt for populær og B.C. Rich har sluttet å produsere den fra Januar i år. Den er etterhvert temmelig sjelden. Gitaren har neck through konstruksjon. Halsen (som altså går gjennom hele instrumentets lengde)er av lønn og "vingene" er av mahogny. Kvaliteten er det altså ingenting å si på. Selv om den ikke er amerikansk.

7793034[/snapback]

Hm, var ikkje klar over at BC produserte i Japan på den tida.

Ikkje dumt gjort heller. Japanproduserte gitarar fra første halvdel av 80-talet er pokker meg verdens mest solide og best samansatte gitarar.

 

Har sjølv ein 1983 Fender Squier Japan Vintage Stratocaster og det er pinadø den beste straten eg har tatt i i heile mitt liv uansett prisklasse.

Lenke til kommentar
Så ut som en USA modell, tenker på hodet da :)

7793113[/snapback]

 

Ja, den ligner nok litt. I senere tid har jo B.C. rich begynt med en litt tynnere logo.

USA modellene har bare en stor "R" på headstocken. (Altså lik min bare uten de andre bokstavene).

Opprinnelig het gitarmerket B.C. Rico (Rico er mannen bak alle de sprø B.C. Rich designene), men de kom i trøbbel med et annet firma som het Rico (var det kopimaskinene ?) når de skulle produsere lisensierte instrumenter i Japan, så de endret navnet til Rich på hele linjen, også den amerikanske. B.C. Rico gitarene er etterhvert meget sjeldne. Bare noen få tusen ble produsert i Japan, så disse er nok ganske ettertraktet.

Nagoyalinjen ble etterhvert avsluttet og hvor NJ serien produseres nå vet jeg ikke. B.C. Rich har også produsert masse instrumenter i Mexico. Disse er stort sett alltid helt nydelige - særlig de som bare har lakk rett på treverket.

 

Hm... Nok nerdeprat for i dag kanskje... :blush:

Lenke til kommentar

*Ønske seg kamera*

 

Her er vel alle gitargreiene mine tror jeg

 

Gitar: Gibson SG Special, Squier strat

 

Forsterker: Line6 Spider :( Får en Epiphone VJ neste uke når jeg blir rik :)

 

Tråkkerter: T-rex Mudhoney, BOSS MT-2

 

Kasse: Coffin Case. Sort med sort fløyelsinteriør.

 

Plekter: Dunlop Big-Stubby

 

 

Skal få opp bilde så fort som mulig

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Sånn ser det ut, litt crappy billedkvalitet ... Men men.

 

Epiphone Les Paul 100

Carvin SX-200

Pandora PX4 (eller noe)

Ritmo et eller annet dritt ... elendig gitar!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt nytt.

 

Verdens kulaste og beste Stratocasters vart ikkje laga av Fender i USA, men nemleg av Squier under lisens av Fender i Japan fra 1981-1984. På midten av 80-talet måtte Squier legge ned fordi dei tok for stode markedsandelar frå Fender USA. Seinare kom dei tilbake under samme navn, men som undermerke av Fender som i dag produserer billigkopiar av Fender som ikkje kan samanliknast med det dei laga på 80-talet. Such a shame. Den eg har er ein 1983 JV i Olympic White/Vintage White med serrienr. JV-78628. Krigsveteran.

post-26831-1170938428_thumb.jpg

 

post-26831-1170938500_thumb.jpg

 

post-26831-1170938519_thumb.jpg

 

Fender Tele Lite Ash. God gitar med ein vidunderleg hals. (Ulakkert C-shape) Kunne godt tenkt meg ein endå blondare med slab body og noko anna enn Seymour Duncan i bridge. Låter litt for lite Texas. =P

 

post-26831-1170938538_thumb.jpg

Endret av KimNK
Lenke til kommentar
Sånn ser det ut, litt crappy billedkvalitet ... Men men.

 

Epiphone Les Paul 100

 

 

Skurrer det i bånda på gitaren din? Det er skurring både her og der på min...

7907952[/snapback]

Da gjelder det med intonering! :)

7909729[/snapback]

 

Intonering hjelper for å få tonene til å stemme overens rundt om på gitarhalsen.

 

Om du er plaga med skurring, vil eg råde deg til å finne ut om halsen din er bein, og/eller sjekke om strengane dine er stilt for langt ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...