Gå til innhold

TEST: GeForce 7900 GS og 7950 GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enig med de fleste her at man får bedre kort til en rimeligere penge. Dessuten ser jeg det står nevnt God Overklokker som pluss for 7900GS... Ser ingen bekreftelse på det noen sted i testen.

7105226[/snapback]

 

"XFX GeForce 7900 GS 480M er som tidligere nevnt overklokket allerede fra fabrikken. 450/1320 MHz er standard for GeForce 7900 GS fra Nvidias side. XFX kjører oppsettet på 480/1400 MHz. Etter noe prøving og feiling endte vi opp på 638/1762 MHz."

 

Er ikke det der bekreftelse nok?

7105498[/snapback]

 

Så sannelig gitt. Så rett å slett ikke det der, selv om jeg gikk over 2 ganger. Synd det ikke var tatt med resultater av overklokkingen noe som bør være en selvfølge

Lenke til kommentar
Ok, jeg VET at 3dmark2k1 og 2k3 er utdatert, men hadde likevell vært gøy å se resultatene.

 

Epz.

7111524[/snapback]

3Dmark 01 tester neste bare CPU og minne, ettersom dagens skjermkort er såpass kraftige...

 

Samme gjelder delvis 3dmark 03.

 

Faktisk så får jeg bedre score i 3Dmark 03, enn jeg gjør i 01! ;)

Lenke til kommentar

Morn

 

Jeg har XFX 7950GT 550M, men synes kanskje 570M scora litt lite på 3dm06..

Poeng jeg fikk med mitt var 5224, på den eneste jeg har tatt i 3dm06.

Forskjellen på maskin er x2 cpu og merke minnet fra min maskin til testopsettet.

 

Ellers så var vel testen ok den, selv valgte jeg XFX 7950GT 550M pga passivkjølingen. Takler ikke viftestøy shø.

Forøvrig auto deteced frekvenser, kjerne 601mhz og minne 1612mhz holder 48-50 grader.

Lenke til kommentar
Morn

 

Jeg har XFX 7950GT 550M, men synes kanskje 570M scora litt lite på 3dm06..

Poeng jeg fikk med mitt var 5224, på den eneste jeg har tatt i 3dm06.

Forskjellen på maskin er x2 cpu og merke minnet fra min maskin til testopsettet.

 

Ellers så var vel testen ok den, selv valgte jeg XFX 7950GT 550M pga passivkjølingen. Takler ikke viftestøy shø.

Forøvrig auto deteced frekvenser, kjerne 601mhz og minne 1612mhz holder 48-50 grader.

7116858[/snapback]

Du har ikke prøvd kortet med Gothic 3 vel? Lurer fælt på hvordan det yter i det spillet. Lurer på å investere i ny pc for å spille det og vil ha en som kan kjøre det på 1600x1200 og maks details. Tror du kortet holder?

Lenke til kommentar

Hmm nei jeg har ikke testa det på Gothic 3, har ikke det spillet shø..

Jeg tør heller ikke tippe på hva det kan yte i det spillet.. men om det kan hjelpe deg på vei så slenger jeg opp ett bilde fra cs:source, men om det ble helt reelt..

Vurder selv.

Og beklager om tråden bli brukt på feil måte nå evt... :hmm:

 

kjører forresten GRAW på full grafikk uten problemer.

post-58338-1161628081_thumb.jpg

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Jeg har 7950GT og kjører det i SLI. Og jeg er kraftig imponert over kortet. Mulig at resten av pcen min hjelper ganske mye med at jeg er fornøyd(AMD AM2 FX-62 2,8 CPU) men jeg har ikke noe problemer med noen spill eller noe. Har ikke sett et eneste hakk etter at jeg kjøpte disse kortene anbefalles STERKT!!!!!!11

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvorfor i all verden laster dere opp bilder i BMP-format?

7165532[/snapback]

Kan det ha noe med at f.eks jpeg har generelt dårligere kvalitet pga komprimeringen enn bmp?

7298450[/snapback]

Vell, egentlig ikke....

 

Kameraer osv.. bruker også JPG.

 

Og JPG og BMP bilder ser ivhertfall helt identiske ut.

(utennom størrelsen da..)

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

jeg har Gs versjon i testen. Skulle Prøve å overklokke det til det dere hadde gjort i testen. Så jeg lasta ned NTune, men får ikke stille opp Memory til så mye som dere har? er det et ant Program jeg kan laste ned for å sette opp til max ?

 

XFX GeForce 7900GS 480M 256MB GDDR3, Xtreme, PCI-Express, 480/1400Mhz, 2xDVI er korte jeg har men i følge Ntune så har ikke korte høyere en 480/700mhz. Er det Ntune som tar feil el bare jeg som ikke forstår hva jeg må gjøre ?

 

mvh meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...