Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3ComWifi+netopia 3351 kommer ikke på nett


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Prøver å sette opp en 3Com Office Connect router til å funke bak en netopia 3351 levert av nextgentel.

 

Det jeg har prøvd hittil: Satt opp netopia router/modemet slik som denne guiden:

http://www.ntavados.net/guide/ngt

 

Viss jeg kabler pc'en min direkte i netopia routeren funker ting som det skal, jeg får tildelt den eksternde ip'en.

Prøver så å koble den i 3Com routeren,prøvd både wan inngangen og LAN ingan.. mest hell ved å bruke LAN inngangen, men usikker på hvilke av de som er riktig.

Setter opp 3Com med DHCP, velger da protokollen navngitt : Dynamic/Fixed IP in 1483 Bridge Mode (For Multiple PCs)

 

Fikk også satt det opp slik at jeg kan telnette netopian på 10.0.0.1 og 3Comen på 10.0.0.2. Med dette oppsettet kommer jeg meg ikke på nett.

 

Det som har skjedd de to siste gangene jeg har satt opp nettverket slik er at før eller siden har jeg klikket en link inni 3Com configuratoren du kan nå gjennom browser, mens den driver å lagrer endrede innstillinger.

Etter dette kan jeg ikke lenger telnette eller bruke browser til å nå 3Com routeren, men internett funker for de kablede tilkoblingene :hmm:

 

Hadde satt pros på om noen kunne fortalt meg hva jeg gjør galt, har nemlig et kollektiv av folk desperat etter nett tilgang på nakken :cry:

 

Bare spør viss du trenger flere opplysninger.

PÅ forhånd takk!

Endret av Pnub
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...