Gå til innhold

Ny P4 med hovedkort...men hvilket? (oxo m/tanke på ATI9700Pr


Wishon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-09 20:18, skrev Kjetil Lura:

Quote:


lqpl skrev (2002-11-08 14:32):


Jeg venter på Asus P4SDX, det har doble DDR kanaler.



Kommer vel i november. Skal bli artig å se om det er raskere med doble ddr kanaler. Snekker'n kommer vel til å teste det? Eller hva.

 

<font class=editedby>[ endret av Kjetil Lura den 2002-11-09 20:49 ]</font>

 

Yes i do

Lenke til kommentar

Intel slutter jo snart med å produsere RAMBUS chipset, og de skal faktisk gå helt over til Dual Channel DDR. Intel må jo ha forstått at RAMBUS er en "fiasko".

 

Var jeg deg, ville jeg vente på Intel's kommende Granite Bay-chipset, som støtter doble PC2100 minnekanaler. Da kan du beholde den gamle RAM'en din også.

Lenke til kommentar
Quote:


Wishon skrev (2002-11-11 12:20):

Så doble DDR kanalere vil fordoble båndbredden ytterligere med "Granite Bay"-kortet? Er d ikke enda mere verdt å selge 2100 RAM'en for å kjøpe 2700 da? :wink: Eller vil det gamle holde massevis?



Er bra i teorien? Skal bli artig å lese tester om hovedkort som har doble ddr kanaler. Tror ikke du merker noe forskjell om du selger 2100 ram brikken din, For så å kjøpe 2 2700 ddr brikker. Men som sakt så må me bare vente til noen har testet HK med doble ddr kanaler, Først da kan eg/dere se om det er noen forskjell mellom DDR 2100/2700.
Lenke til kommentar

Quote:


Ok, men hva vil det bety i praksis? Er det verd Pengene? Blir jo dobbelt så dyrt på grunn av at du må kjøpe 2 like minne brikker.


 

Må jo ikke kjøpe dobblet så mye minne, da vel. To 256MB brikker gir 512MB minne, men med dobbelt så stor båndbredde som en vanlig 512MB brikke.

 

Når det gjelder båndbredde på 5GB/s, så er dette langt over de testene jeg har sett. Kan noen poste en link til den 5GB/s testen?

 

-KJ

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-11 20:33, skrev datanerd:

Det er blitt testet(engineering version)hovedkort

fra Intel med dobbel ddr-kanal. Viste ca 5GB/s

med PC2700 i sandra ! BABEEEEE


 

Dette var i overklokket tilstand, 4.8gb/s med 188mhz(372) på minnet. En annen ting er at minnbåndbredde er vel og bra, men den reelle ytelsen i applikasjoner vil neppe være så enorm. Så ikke forberede deg på noen revolusjon, det blir nok enda et lite hopp i hastighet, på samme måte som 400->533mhz fsb og HT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...