Gå til innhold

Ny P4 med hovedkort...men hvilket? (oxo m/tanke på ATI9700Pr


Wishon

Anbefalte innlegg

Hei :wink:

 

Har et MSIK7T266Pro hovedkort med 1800XP som jeg aldri har vært fornøyd med. Systemet er ikke direkte ustabilt men har bydd på uante problemer :sad:

 

Kjøpte nylig inn ATI9700Pro og har ikke klart å forbipassere 10k 3DMarks engang, som visst lett lar seg gjøre, NO?

 

Men til poenget; nytt utstyr skal innkjøpes, i form av hovedkort, CPU og kanskje minne (+ kabinett med strikkbindinger til HDene). Og jeg lurer på om noen av dere (hobby)guruer kan jeg meg gode råd og meninger, spes. tenkende på hvilket HK som lønner seg. Både med tanke på 100% funk. til 9700, og med tanke på overklokking. ATA133 og 8xAGP er store fordeler.

 

Tankene mine er noe lignende P4@2,4 533 Boxed med Abit HK, Chieftech Alu. og kanskje 512 RDRAM. DDR PC2100 funker ikke sant?...er d mye vits å bytte isåfall?

 

Setter stor pris på meninger og fakta fra dere,

thx so much!

 

hilsen Simon

 

_________________

Specs:

MSI K7TPro

512MB PC2100

XP1800+ MIST SilentTwin

ATI9700Pro

120GB WD SE+60GB Maxtor

 

[ Denne Melding var redigert av: Wishon på 2002-11-08 21:12 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men saken er jo det hele at Intel som produserer Rambus minnene kommer til å slutte å produsere disse hvert øyeblikk.

 

Ett kort jeg anbefaler er

 

MSI 845 serien helst ultra

 

DDR kommer til å stige kraftig i pris snart så det lønner seg å kjøpe nå...

 

Jeg selv bygde om maskinen min litt nå

MSI GeForce 4 Ti4200 128MB

XP2000

K7T Turbo2

1,1 GB SD Ram

Lenke til kommentar

Slutt og post jallainfo som dette! RAMBUS produseres ikke av Intel. Alle de store minneprodusentene produserer RAMBUS minne, bare så det er ute av verden.

 

Å bruke som argument at ting går ut av produksjon er dessuten helt borti natta. "Ikke kjøp det beste, da dette skal gå ut av produksjon!..."??!??!

 

Kan du fortelle meg en eneste ting til maskiner per i dag som ikke vil gå ut av produksjon inne to år fra nå av?

 

Og til slutt: Intel har sagt at de ikke vil produsere nye chipsett for RDRAM. (ViA og SiS derimot kommer til å slippe nye ganske snart.) 32 bits RDRAM, (som jeg linket til over), er bare starten på den "nye" RAMBUS.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Rambus er mye bedre hvis du skal bruke pc'en til redigere videoer og slikt. Siden dette er raskere. Men til vanlig bruk som f.eks holder det i massevis å ha et system som har ddr brikker. Jeg selv har testet begge disse forskjellige systemen og til vanlig bruk merker jeg ingen ting.

 

DDR400 yter faktisk bedre enn den raskeste rambus løsningen per idag.

Lenke til kommentar

Quote:


Divxdude skrev (2002-11-07 11:09):

Rambus er mye bedre hvis du skal bruke pc'en til redigere videoer og slikt. Siden dette er raskere. Men til vanlig bruk som f.eks holder det i massevis å ha et system som har ddr brikker. Jeg selv har testet begge disse forskjellige systemen og til vanlig bruk merker jeg ingen ting.


DDR400 yter faktisk bedre enn den raskeste rambus løsningen per idag.




 

Det er totalt renspikka BAMBUS. Vis meg de benchmarkene hvor du har målinger som viser at DDR400 slår RIMM4200.

 

Når man i tillegg legger til at det ikke finnes offisiell støtte for DDR400 på Intel platformer enda, så sliter du litt.

 

Overklokket DDR minne mot stock RDRAM, kanskje. Men hvis du først skal overklokke DDR minnet, så kan du jo klokke RDRAMen også?

 

-KJ

Lenke til kommentar

Quote:


RIP skrev (2002-11-08 13:44):

hey, DDR ram er det raskeste...

DDR400 er raskere enn RDRAM, de aller fleste DDR400 brikkene er fabriksklokket DDR333 ram, men det er noen som har ekte DDR400 brikker... da disse er bedre enn RDRAM





 

DDR400 er raskere enn RDRAM i 8 av 22 tester. RDRAM er fortsatt det raskeste alternativet.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...