Gå til innhold

Hvordan vende i svømming?


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en svømmestest i gymmen i morgen og lurer på et par ting. Først og fremst hva vil den mest effektive vendingen være når målet mitt er 1050m på 20min? Det andre jeg lurer på er hvilken stil som vil være best av crawl, ryggcrawl eller bryst. Kanskje å veksle litt på dem vil være lurt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476

Kan du svømme vil crawl være den beste svømmearten, med crawlvending, fraspark i bassengkanten og butterflykick vil du da få mye ut av hver vending. Du bør også svømme i badetruse, noe du sparer minst 30sek på.

Lenke til kommentar
Kan du svømme vil crawl være den beste svømmearten, med crawlvending, fraspark i bassengkanten og butterflykick vil du da få mye ut av hver vending. Du bør også svømme i badetruse, noe du sparer minst 30sek på.

7113819[/snapback]

Sparer nok mye mer enn 3 sekunder pr. 100 meter. Og ikke minst krefter. Masse krefter.
Lenke til kommentar

Crawl er absolutt å anbefale som svømmeart på den distansjen vs den tiden, perfekt ;)

 

Hvist du blir sliten så ikke legg deg over på bryst, noe som kommer å bli letter fra crawl til brysten, men når du skal tilbake igjen, kommer du til å være rimelig pudding.

Hvist du absolutt skal veksle svømmeart, prøv å legg deg på rygg å svømme litt ;)

 

Crawlvending:

-Et stykke fra kanten brekker du deg ned å snurrer rundt under vann, så sparker du fra kanten, å sikter forover, mens du tar to butterfly kick.

eller

-du svømmer til kanten, er borti med neven, snur rundt, å sparker fra.

 

Er litt vanskelig å forklare vendingene, men hvist du ikke har øvd på vendinger er det ikke anbfalt at du bruker den øverste.

 

-Sigve

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...