Gå til innhold

GF4-4600 og NFS Hot Pursuit II


immo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-06 17:33, skrev Ganjaman:

På bilspill trenger man ikke 60fps+ for at det skal gå flytende. Men siden du nå bruker det for å definere flytende i dette spillet, kan jeg si at det da ikke går flytende på min gamle 700MHz med Geforce 4 Ti 4200. Spillet kjører med et gjennomsnitt i underkant av 30fps på 700MHz-en. Og dette er med alle innstillingene på max og en oppløsning på 1024x768! Testet nettopp i Fraps. Så kom ikke her og si at det spillet krever så mye at selv P4 prosessorer på over 2GHz bukker under!


 

må nok desverre komme her og si det jo, for jeg har prøvd det på en PC til en kamerat av meg (jeg også trodde det var noe galt med maskinen min, helt til jeg så en 2.53Ghz måtte bøye seg i støvet..)!

 

prøv å sett grafikken HELT på det laveste (og 640*480*16), da vil du antageligvis få se hva "flytende" _egentlig_ er!

 

ps: spillet er laget i 75fps (eller var det 72?), så du må komme deg over ca 60fps (om du kjører skjermen på 60Hz) for at du skal kunne se det flytende... :wink:

 

og ja, jeg er storkraven, har jeg ikke over 50fps i et spill vil jeg påsta at det hakker..

 

skaff deg en raskere maskin, så vil du fort se hva vi andre kaller for "flytende".. :wink:

 

Mvh, jan Erik

Lenke til kommentar

Hmm.. virker som det er en del forskjellige opplevelser her.. nesten uavhengig av hardware.. virker som det kanskje kan være litt åssen man har satt opp driverne..

 

(fikk rundt 9500 i 3dmark med standard detonator for den som spurte..)

 

Kanskje jeg skal drite i det lord of the rings-spillet og legge inn 40.72 igjen for en test :smile:

 

immo

Lenke til kommentar

Vel.. flytende vil vel i alle fall si at spilleren ikke opplever noe hakking av betydning, brukbart at det hakker litt men absolutt er greit spillbart..

 

Anyway.. la inn 40.72 driverne og testa med disse settings:

AF 4x

v-sync på

AA av

1200x1024 32 bit

max på all grafikk

Og woohoo.. vil si det gikk tilnærmet flytende!!!

 

Lurer på åssen dere får opp fps når dere spiller det?

kan bare gjette på at jeg hadde 40+

 

immo

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 18:24, skrev Prelude:

NFS-HP2 går strålende her med meg, 1280x1024x32 alt på maks, 50+ fps ifølge fraps :smile:


maskinen er en dual P3 1Ghz med 512mb ram og et Crucial Radeon 9700PRO.. skulle ha hatt litt ekstra hestekrefter under panseret men det får holde for nå.. :wink:


 

Jeg har mer eller mindre akkurat samme system som du, dog Built by ATI Radeon, (er overhodet ingen spillfreak, men digger NFS), og ble mildt sagt lang i maska over at det gikk helt strøkent med alle settings på maks på den gamle maskina.

 

*glaaaad*

 

Stian

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-07 01:04, skrev stianj:


Jeg har mer eller mindre akkurat samme system som du, dog Built by ATI Radeon, (er overhodet ingen spillfreak, men digger NFS), og ble mildt sagt lang i maska over at det gikk helt strøkent med alle settings på maks på den gamle maskina.


*glaaaad*


Stian


 

jeg glemte å si at jeg spiller med 4xAA og 16xAF og oppnår den ytelsen.. bilspill har aldri vært så tøffe som nå :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 22:45, skrev Jannis-15:


[...]


ps: spillet er laget i 75fps (eller var det 72?), så du må komme deg over ca 60fps (om du kjører skjermen på 60Hz) for at du skal kunne se det flytende... :wink:


[...]


 

Laget i 75fps??? sist jeg sjekka så lagaer man ikke spill i fps...du tenker kansje på hvor mange (k)fps animasjonane har, men da tror jeg du er helt på jordet også da vandligvis animasjonene har veldig få keyframes(grafikkmotoren tar seg av det meste).

Hadde vert fint hvis du kunne forklare deg...

 

EDIT: forsåvidt kjører det fint på maskinen min også :grin: (med alt på fullt@800x600 2xAA)

_________________

Mvh

Stian

 

BTW: Prøv FreeBSD :wink:

 

Hvis det er relevant er dette mine maskiner.

 

[ Denne Melding var redigert av: Civilix på 2002-11-07 09:33 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-07 00:16, skrev blackbrrd:

det er en stor forskjell på flytende, spillbart, og hakkete...


min = minimum på

fps = frames per second eller first person shooter (som i ut2k3, q3, quakeworld, ut)


flytende = min 60 fps

spillbart = min 30 fps, i fps spill, ca 50 fps

hakkete = min 15 fps, min 30 fps i fps spill


 

bubble bobble går flytende på min 286 16Mhz med 3MB ram og vga skjermkort.. (16farger)

 

usikkert hvor mange FPS siden fraps ikke fungerer i DOS 5.0

 

(om noe går flytende for en person, la nå den personen være fornøyd med det. gfx er ikke alt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...