Gå til innhold

Battlefield 2142 Spyware. Lovlig? Klage?


Anbefalte innlegg

Slik jeg ser det har ikke EA lov til å lage spyware/adware som du MÅ godta for å innstalere spillet. Ihvertfall ikke så lenge det ikke står noen advarsel på utsiden av esken. Dvs, du betaler for spillet, åpner det og finner ut at du ikke vil innstalere det. Da får du ikke byttet spillet lenger. Dessuten har vel Datatilsynet/Georg Apenes noe de skulle ha sagt om den saken.

 

Jeg vil bare ha svar på hvor mange som er interessert i at det skal leveres en klage til forbrukerombudet. Jeg kommer til å levere en kopi av denne posten/emnet til forbrukerombudet, _hvis_ det kommer mange nok "underskrifter".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge "demselv" så skal det visstnok ikke være noen innsamling av data utenfor selve spillet, så da kan jeg ikke se at spyware skal være noe problem i dette tilfellet.

Men det bør helt klart være en advarsel utenpå esken som sier at det er adware.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt hva problemet med reklame ingame er eller det lille programmet som sjekke spillevanene dine. Man kommer ikke til å merke noe spesielt til dette uansett. De fleste her og på bf2.no syter for småtteri og ingenting. latterlig!

7103906[/snapback]

Handler vell ikke akkurat om hva det gjør, men prinsippet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...