Gå til innhold

anbefalinger av 19"/20" LCD til spilling ?


Floxer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung SyncMaster 204B

 

Jeg har ikke prøvd akkurat denne, men har selv en samsung LCD. Disse leverer utrolig bra kvalitet, oger heller ikke så gale på pris. Som du ser, så har også denne skjermen vært testet av HW, og de gav dem deres anbefaling. I tillegg, har dne høy oppløsning (1600x1200) som gjør at bildet blir skarpere, og bedre å se på.

 

 

PS: På alle LCD skjermer er det best å spille på den anbefalte oppløsningen. Også i dette tilfellet, så spiller du tunge spill, er det lurt å ha en ganske god pc i tillegg. Men siedn du skal bruke 4500 på skjerm, regner jeg med at din pc ikke er av de aller værste ;) Pluss du har 1000 igejn, som du kan bruke på McDonalds eller lignende :D

Lenke til kommentar

alle spill støtter ikke widescreen men de fleste nye gjør det. Ville anbefalt deg å velge en 20" widescreen hvis du først skal kjøpe deg skjerm. Kan anbefale Nec MultiSync LCD20WGX2. Hadde den en liten periode men måtte bytte den pga. pixelfeil. Utrolig bra skjerm til spilling, så lenge man ikke har noen lyskilder bak skjermen pga. glossy overflate. (jeg for min del fant ikke det som noe problem). :thumbup: Ellers kan Samsung 205BW og LG204TW være en mulighet hvis Nec'n blir i litt det dyreste laget.

Lenke til kommentar

Har sett litt på forskjellige skjermer nå, og har nesten bestemt meg for Nec MultiSync LCD20WGX2. Er det noen som har noen positive/negative erfaringer angående denne skjermen ?

 

Angående widescreen: Hvordan vil spill som ikke støtter widescreen se ut på skjermen ? (Muligens et dumt spørsmål, men jeg har ikke peiling på skjermer i det hele tatt)

Lenke til kommentar

Har selv en NEC 20WGX2 og er MEGET fornøyd med denne. Har dog funnet en rød pixel midt på skjermen, uten at jeg kan reklamere på denne (siden den faller inn under "standard avvik")

 

Og jurgeeen mener nok at problemene med lyskildene er hvis lyskilden er FORAN skjermen, dvs bak ryggen din når du sitter ved skjermen. Men det problemet har du nesten uansett skjerm.

"Filteret" på skjermen gjør at kontrastene ser meget bra ut.

 

Og hvis spillet ikke kjører i WS kan du sette skjermen til å kjøre den oppløsningen du vil, men du får da svarte kanter.

 

Et MEGET bra kjøp!

Lenke til kommentar

Har nå ombestemt meg et par ganger og jeg tror jeg ender opp med en Samsung SyncMaster 204B.

 

Har kommet fram til at jeg ikke har noe behov for widescreen, og Samsung SyncMaster 204B er jo tross alt ca 1000,- billigere og har en lavere responstid enn Nec MultiSync LCD20WGX2.

 

Noen som har noen kommentarer til dette ?

Gjør jeg et bra valg.....?

Lenke til kommentar
Har nå ombestemt meg et par ganger og jeg tror jeg ender opp med en Samsung SyncMaster 204B.

 

Har kommet fram til at jeg ikke har noe behov for widescreen, og Samsung SyncMaster 204B er jo tross alt ca 1000,- billigere og har en lavere responstid enn Nec MultiSync LCD20WGX2.

 

Noen som har noen kommentarer til dette ?

Gjør jeg et bra valg.....?

7113529[/snapback]

 

 

For å gjøre det enda vanskeligere for deg: :tease:

 

Asus MW221U :thumbup:

 

Skjermtype: LCD

Størrelse: 22 tommer

Responstid: 2 ms

Maksoppløsning: 1680 x 1050 punkter

Lysstyrke: 300 cd/m2

Kontrast: 700 :1

Video-innganger: D-Sub/VGA, DVI-D

 

Skal selv bestille 2 av de før november med mindre det kommer noe som er enda råere.... :D

Endret av KristianP
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...