MindTooth Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Uansett om det er spyware eller adware. Man trenger ingen ting av de to..
b-real Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Uansett om det er spyware eller adware. Man trenger ingen ting av de to.. 7090377[/snapback] Nei det er sant, men det er viktig å holde begrepene på riktig plass
Vice Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Dette er Adware IKKE spyware. Lær dere definisjonen! 7090282[/snapback] Og hva betyr dette som står på den lille lappen: "The advertising technology may record your IP address and other anonymous information" Høres veldig ut som nettopp spyware i mine ører, så kanskje noen andre bør lære seg definisjonen før de klager?
jurg Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 (endret) In the field of computing, the term spyware refers to a broad category of malicious software designed to intercept or take partial control of a computer's operation without the informed consent of that machine's owner or legitimate user. While the term taken literally suggests software that surreptitiously monitors the user, it has come to refer more broadly to software that subverts the computer's operation for the benefit of a third party. Adware is software integrated into or bundled with a program. It is usually seen by the programmer as a way to recover programming development costs, and in some cases it may allow the program to be provided to the user free of charge or at a reduced price. The advertising income may allow or motivate the programmer to continue to write, maintain and upgrade the software product. It is not uncommon for people to confuse "adware" with "spyware" and "malware", especially since these concepts overlap. For example, if one user installs "adware" on a computer, and consents to a tracking feature, the "adware" becomes "spyware" when another user visits that computer, and interacts with and is tracked by the "adware" without their consent. Endret 17. oktober 2006 av jurg
C-angel Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg klarer ikke helt å se problematikken i dette. Ut ifra hva jeg kan forstå så er det opp til hver enkelt person om man ønsker og innstallere og bruke programmvaren som blir ommtalt her.
Vice Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg klarer ikke helt å se problematikken i dette. Ut ifra hva jeg kan forstå så er det opp til hver enkelt person om man ønsker og innstallere og bruke programmvaren som blir ommtalt her. 7091568[/snapback] Slik jeg forstår det er dette ikke noe man kan velge å ikke installere. Det følger med i installasjonen av BF2142 enten man vil eller ei..
Steina Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Kult. *håpe en feit amerikaner saksøker EA* ^^
Heatsink Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Kult. *håpe en feit amerikaner saksøker EA* ^^ 7091661[/snapback] Det får vi håpe Begynner virkelig å bli lei av EA games, får vente på Quake Wars
Colossus Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Well done, EA! Snedig det... Endret 18. oktober 2006 av Colossus
Shibiz Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Sikkert av noe av samme slaget som blizzard har laget for WoW. Men ganske lame av EA. Glad jeg ikke forhånds bestite spillet. Dette er noe EA burde ha sakt lenge før. Endret 17. oktober 2006 av Shahab
Z-T Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Herregud så mange som bitcher over dette. OH NOES! VI FÅR SE REKLAME I SPILLET SOM VI IKKE TRENGER Å SE PÅ! Cheer up, emokids. Er ikke som om reklame i spill er noe nytt, se på Anarchy Online (og det er pay-to-play!). 7090361[/snapback] det er en prinsipp sak .hvem i huleste vill ha reklame i spille ? greit nokk om det hadde vært en fast reklame som ikke kunne ha blitt skiftet ut og ikke noe fanskap som kommer til å rotere spam på et skilt.. nei ellers takk .. og vi MÅ godta eula for at man skal få spille spille ,alså du må si JA til at dem får lov til å legge ut denne adawaren.så sir du nei så får du ikke spille . jess vi betallergjerne for spam\ reklame ingame .. [DICE]CKMC The information that is gathered is specifically related to the ingame ads themselves and not anything personally related to you.There is no additional spy ware software installed secretly to your machine. [DICE]CKMC The information that is gathered is specifically related to the ingame ads themselves and not anything personally related to you. There is no additional spy ware software installed secretly to your machine Tat fra : http://www.totalbf2142.com/forums/showthre...p?t=4180&page=1 jaja selfølgelig så er det ikke hemelig når du trykker på agree knappen under installasjonen(Eula) hvorfor skal jeg kjøpe noe som er sponset ? EDIT bidene er fake .noen klare ikke å henge helt med i svingene her Endret 18. oktober 2006 av Z-T
jurg Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Herregud så mange som bitcher over dette. OH NOES! VI FÅR SE REKLAME I SPILLET SOM VI IKKE TRENGER Å SE PÅ! Cheer up, emokids. Er ikke som om reklame i spill er noe nytt, se på Anarchy Online (og det er pay-to-play!). 7090361[/snapback] det er en prinsipp sak .hvem i huleste vill ha reklame i spille ? greit nokk om det hadde vært en fast reklame som ikke kunne ha blitt skiftet ut og ikke noe fanskap som kommer til å rotere spam på et skilt.. nei ellers takk .. og vi MÅ godta eula for at man skal få spille spille ,alså du må si JA til at dem får lov til å legge ut denne adawaren.så sir du nei så får du ikke spille . jess vi betallergjerne for spam\ reklame ingame .. noen eksempler.. dette er ikke fake bilder.. http://img148.imageshack.us/img148/9008/bf...llboard2ha4.jpg http://img215.imageshack.us/img215/2733/bf...illboardax5.jpg [DICE]CKMC The information that is gathered is specifically related to the ingame ads themselves and not anything personally related to you.There is no additional spy ware software installed secretly to your machine. [DICE]CKMC The information that is gathered is specifically related to the ingame ads themselves and not anything personally related to you. There is no additional spy ware software installed secretly to your machine Tat fra : http://www.totalbf2142.com/forums/showthre...p?t=4180&page=1 jaja selfølgelig så er det ikke hemelig når du trykker på agree knappen under installasjonen(Eula) hvorfor skal jeg kjøpe noe som er sponset ? 7093913[/snapback] Hvor fant du disse bildene? Jeg har enda ikke funnet noen posts på noen forum som viser ekte bilder av ads. Hva er sjansen for at reklamene kommer til å være distraherende? Hvor mye ser du på veggene til en bygning når du spiller? Og det er tross alt bare snakk om reklame plassert på "billboards" som allerede er der i demoen; det er ikke så mange av dem (på det mapet ihvertfall) og de er ikke så store. Hvis det er et stort problem; ikke spill spillet og heng deg på gruppen som klager over BF2142 og gleder seg til QW:ET. Edit: Forøvrig, hvis metoden for å sette inn reklame ligner den i SWAT4 går det lett ann å blokkere reklamen. Endret 18. oktober 2006 av jurg
Bloody Mess Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Når det gjelder reklame i spill, det er bare noe dere kan bli vant til med en gang, for det første er det ikke nytt, for det andre kommer det bare til å bli mere av det. Vi har reklame i alle andre medier, hvorfor skulle det ikke også bli sånn med spill?
Z-T Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 jurg når jeg så hva du skrev så måtte jeg dobbel sjekke med folka som jeg kjenner og etter litt mysing på bilde så så man at d var fake .. men reklamen blir sikkert sånn da.
Vice Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Når det gjelder reklame i spill, det er bare noe dere kan bli vant til med en gang, for det første er det ikke nytt, for det andre kommer det bare til å bli mere av det. Vi har reklame i alle andre medier, hvorfor skulle det ikke også bli sånn med spill? 7093989[/snapback] Poenget er ikke at reklamen er der for min del. Poenget er at hvorfor skal man nå betale dobbelt for spillet?? Som skrevet før, helt greit å få med litt reklame dersom dette gir positivt utslag på prisen, men jeg kan overhodet ikke se at BF2142 har blitt noe billigere for sluttkunden? Hadde de brukt "TV-modellen" med at ikke-betalende kunder får reklame med i spillet, mens betalende kunder slipper å få slengt reklamen mot seg, hadde ting vært helt supert. Men dette ville jo selvsagt gått imot den grådighetskulturen som begynner å spre seg mer og mer blant mange selskaper.
sammadetvel Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Det står heller ingenting på selve boksen om dette http://www.bt.no/blogg/index.php?act=art&aid=525&id=9 Dermed kan vi ikke "velge" om man vil ha det eller ikke, når du åpner boksen er du fukket. Dice unnskylder seg, men det som står er virkelig i grensen mellom spy og adware.
jurg Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Slik ser reklamen ut Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Endret 18. oktober 2006 av jurg
Vice Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Slik ser reklamen ut Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): 7096010[/snapback] Det er en spøk ikke sant?
Steina Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 hahahaha.a... jævlig bra Vice: Din godtroende fjott^^ Selvfølgelig er det en spøk ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå