aurstad Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 So. In the latest CGW podcast, they received retail boxed copies of BF 2142. When you open the box, a big slip of paper falls out first, preceeding any discs or manuals. The slip of paper says, essentially, that 2142 includes monitoring software which runs while your computer is online, and records "anonymous" information like your IP address, surfing habits (probably via cookie scans), and other "computing habits" in order to report this information back to ad companies and ad servers, which generates in-game ads. http://www.shacknews.com/ja.zz?id=13049860 Er en liten sjanse for at det er fake, men hvis EA har lært meg noe så vet de å gjøre ei krone på alt de gjør. Dette slo spikern i kista for en BF2142 karriere for min del.
BareGjest Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Testa demoen - den suger. ..når jeg i tillegg leser dette så kan EA se langt etter kronene mine. Hadde et slikt ark falt ut av boksen etter at jeg kjøpte den så hadde jeg gått rett tilbake til butikken og levert spillet tilbake!
DrThomas Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Venter til jeg har spillet i hånden og ser om det stemmer før jeg dømmer noen
BareGjest Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg venter til noen andre har det i hånden og får den lappen flytende ut av boksen før jeg kjøper det eller ikke .. Håper iallefall at EA kommenterer disse ryktene i løpet av de neste dagene..
Vaffel89 Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Det kan jo ikke være sant. I så fall er det jo bare tragisk.
Vice Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Høres ikke særlig bra ut det her. I følge den teksten så høres det også ut som om det vil komme reklame inne i spillet, basert på denne spy-waren. Det høres totalt latterlig ut! Skal betalende kunder bli spionert på og i tillegg få slengt reklamedritt rett opp i ansiktet??
Qverner Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Ingame popups for the win! xD Har sett bilder og lest at det skal komme ingame reklame i form av "plakater" osv på vegger i spillet. Det beste hadde vel vært om man kunne blitt sponset av cola feks og løpe rundt med cola logoen over hele seg i spillet..
Steina Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Det er jo allerede reklame-plakater i Battlefield 2 også, men da bare egenreklame for Dice og EA. Battlefield 2 er FULL av reklame ingame. På vegger, hodetelefonene til SpecialForces duden, popup i menyen, osv.
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Tragisk! Holder meg til bf2! Ikke pokker om de får spenna mine om de driver på sånn!
Vaffel89 Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Det er jo allerede reklame-plakater i Battlefield 2 også, men da bare egenreklame for Dice og EA.Battlefield 2 er FULL av reklame ingame. På vegger, hodetelefonene til SpecialForces duden, popup i menyen, osv. 7088405[/snapback] Men det er jo lissom ikke "sånn" reklame da. Er noe helt anna hvis det f.eks hadde vært reklame for Libress... Med vinger (ja, det hadde blitt for dumt) OT: Hvordan går det btw med nettet Steina? Endret 17. oktober 2006 av Kris_the_Ripper
Brian Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Ingame popups for the win! xD Har sett bilder og lest at det skal komme ingame reklame i form av "plakater" osv på vegger i spillet. Det beste hadde vel vært om man kunne blitt sponset av cola feks og løpe rundt med cola logoen over hele seg i spillet.. 7088350[/snapback] eller stratos! slik at du kan finne stratosbarer rundt om i spillet, og spise de for å få liv. eller en tanks med et stort honda merke på Endret 17. oktober 2006 av Brian_N
Hotel Papa Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Haha USA har Ford tanks og Kina har Toyota (selvom det ikke er kinesisk) Hadde vært maks fett da ^^
Vice Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Det er jo allerede reklame-plakater i Battlefield 2 også, men da bare egenreklame for Dice og EA.Battlefield 2 er FULL av reklame ingame. På vegger, hodetelefonene til SpecialForces duden, popup i menyen, osv. 7088405[/snapback] Hehe, man blir jo ikke utsatt for reklame fordi det står Ford på bilen man kjøpte, Nokia på telefonen eller Samsung på TV'n, ei heller om det står EA/Dice i et spill. Poenget er produktplassering og reklame som produsenten har fått betalt for å vise for publikum i det håp om at de skal la seg påvirke til å kjøpe produktene. På TV ser man feks. mange kanaler "gratis" fordi man betaler ved å utsette seg for reklamen. På samme måte med spill, dersom jeg får spillet uten å betale noe for det kan jeg mer en gjerne bli utsatt for reklamen, men dersom jeg kjøper spillet vil jeg ha meg frabedt å måtte betale 2 ganger for samme varen.
b-real Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 hmmm On a peculiar note, even though the world is ending in 2142, it appears that advertising will still be around. Battlefield 2142 features in-game ads, though we didn't get to see them firsthand during our testing. Still, there is a printed disclaimer that comes with the game telling you that Battlefield 2142 will analyze certain "advertising data" on your machine to determine what ads to display to you. Ironically, EA says that if you don't want your data shared with its advertising partner then "do not install or play the software on any platform that is used to connect to the Internet." But that would pretty much defeat the purpose of playing Battlefield 2142, wouldn't it?
Zlash Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Dette er Adware IKKE spyware. Lær dere definisjonen!
jurg Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Herregud så mange som bitcher over dette. OH NOES! VI FÅR SE REKLAME I SPILLET SOM VI IKKE TRENGER Å SE PÅ! Cheer up, emokids. Er ikke som om reklame i spill er noe nytt, se på Anarchy Online (og det er pay-to-play!).
b-real Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Dette er Adware IKKE spyware. Lær dere definisjonen! 7090282[/snapback] Stemmer det. Det er forskjell på spyware og adware. Adware referer til program som brukeren gjennom lisensavtalen har akseptert at er finansiert via reklame. Brukeren får da vanligvis presentert reklame mens programmet er aktivt. Et element av spyware kan ligge i adware ved at informasjon om brukerens surfevaner samles opp slik at reklamen kan tilpasses brukeren. Dette blir enda mer utpreget dersom disse opplysningene selges til andre reklemabyrå[4]. Et tydeligere element av spyware sees når informasjonen om reklamefunksjonaliteten ligger gjemt i avtalen, eller det ikke finnes noen avtale i det hele tatt. Det finnes som nevnt grovere typer spyware som avlytter brukerens tastetrykk, men de har sjelden noe til felles mes adware.
MindTooth Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Hehe, hvor mange spiller som ikke kommer til å kjøpe denne versjonen. EA Games begynner å virkelig feile hardt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå